Élj a szabadban úgy, mint egy király! – Öt fejedelmi glamping a világból

Luxuskényelem a természet lágy ölén? Elsőre talán lehetetlennek hangzik, pedig ma már világszerte számos olyan szálláshely létezik, ahol minden reggel madárcsicsergés és az érintetlen természet látványa fogad minket, miközben ugyanolyan kényelmet élvezhetünk, mint egy ötcsillagos szállodában.

India, Jaipur – Aman-i-Kash

Az összesen húsz országban harmincegy szállodával rendelkező luxusszálloda lánc, az Aman Resorts is ráérzett a glamping ízére – és egyre növekvő népszerűségére. A Jaipur mellett található Ranthambore National Parkban található Aman-i-Khasban minden megvan, ami egy igazi relaxáló és kényeztető utazáshoz szükséges.

A mindössze tíz sátorból álló luxuskempingben baldachinos ágyban, a légkondicionáló áldásos hűvösében élvezhetjük az anyatermészet csendjét, míg a sátoron kívül szakképzett segítőkkel fedezhetjük fel a vadon állatvilágát. Itt ugyanis tigrisekből, krokodilokból, leopárdokból és hiénákból sincs hiány, ha ezzel a céllal érkeznénk, ajánlott utazásunkat az október és március közötti időszakra tennünk.

Ha inkább mégsem merészkedünk túl messze a sátortól, a helyi luxus wellness-szolgáltatásokkal, és a mogul uralkodók sátorvárosainak korát idéző étkező sátorban kényeztethetjük az érzékeink a helyi organikus kert szezonális terményeiből készült menüvel.

Szlovénia, Bled – Garden Village Bled

Még egy hete sincs, hogy a Bledi-tónál jártunk, máris újra okot adott, hogy meséljünk róla. A romantikus szlovén város és a tó közepén álló kis sziget igazi kulthely lett a természetközeli pihenésre vágyó turisták körében. És a helyzet az, hogy ezt is lehet még fokozni.

A tavat körülölelő Júlia-Alpok ugyanannyira tökéletes választás egy nagyobb túrára vagy téli síelésre, mint egy fergeteges glampingezésre. A Garden Village Bled a Júlia-Alpok erdejében található ökoszálló, mely összesen huszonhárom szálláshelyet foglal magában – a családi faházaktól a szafari stílusú sátorig széles a választék.

A glamping saját zöldség- és gyümölcsfarmmal is rendelkezik, ami nem csak a helyi organikus étterem számára biztosítja a friss alapanyagot, de a vendégeknek is indítanak túrákat a farmra. Ha már körbejártuk a Garden Village-et, vagy tettünk egy nagyobb túrát az Alpokban, akár a szálláshely forrásvízű medencéjében is lazíthatunk.

Ha igazán aktív kikapcsolódásra vágyunk Bled környékén, akkor irány raftingolni, horgászni, biciklizni, golfozni vagy teniszezni – de azt is megírtuk már, mik a kihagyhatatlan programok a tó körül.

USA, Kalifornia (Big Sur) – Treebone Resort

A Treebone Resort egyik sziklaszirtjén fekvő negyvenhat négyzetméteres, leginkább selyemgubóra hasonlító sátor mintha hedonista remetéknek készült volna.

Ez a rejtett csoda egy igazi privát kilátó a Csendes-óceánra – és egy tökéletes hely a természet igazi élvezetére, vagy a következő lájkvadász Insta-fotó elkészítésére. És persze azért maga a lakosztály sem utolsó: a sátor szerkezetét adó fémbordázat éjszaka világít, így biztosítva a belső tér világítását. A kényelemről saját fürdőszoba, egy vízöblítéses, komposztálós mellékhelyiség, és kényelmes, extra méretű ágy gondoskodik. Napközben túrázhatunk a kanyonok és vízesések között, vagy kajakozhatunk bálnákkal, delfinekkel és fókákkal, hogy aztán este újból megcsodálhassuk azt a bizonyos naplementét.

Írország, Enniskillen – Finn Lough

A Finn Lough buborék dómjai igazi igluszerű építmények Írország egyik tóparti településén, Enniskillenben. A száznyolcvan fokos kilátást biztosító átlátszó falaknak köszönhetően az élmény tényleg olyan, mintha egy matracon aludnánk az erdő közepén – csak éppen semmilyen kényelmi funkciót nem kell nélkülöznünk.

Ezek a kis buborékok ugyanis óriási ágyat, kávégépet, vintage lemezjátszót és luxus fürdőszobát rejtenek. Miután megtapasztaltuk, milyen is az erdő közepén aludni, napközben halászhatunk, kajakozhatunk, biciklizhetünk és felfedezhetjük a környék élővilágát. Este pedig megpihenhetünk a Finn Lough éttermében, ahol télen állítólag kiemelkedően jó a szarvashús erdei gombával.

Franciaország, Le Monteil – Le Monteil Revolution

A Párizstól mindössze negyvenöt percnyi vonatútra található Le Monteil egy igazi francia vidéki paradicsom, ahol a turistatömegtől távol élvezhetjük a természet kényeztető közelségét – mindezt a Le Monteil Revolution geodéziai dómjaiban.

A Rocher és Châtaigne névre keresztelt két dómban saját előterasz, fatüzelésű, kültéri, meleg vízű fürdő és teljes belső kényelem várja a vendégeket, akik mindentől és mindenkitől távol csak madárcsicsergésre és csendre vágynak. A dóm belsejében fatüzelésű kályha gondoskodik arról, hogy ezt az élményt még télen se kelljen nélkülöznünk, így akár a kényelmes kanapén hátradőlve is szemlélhetjük az ablakon át a természetet.

A környék számos programlehetőséget is tartogat, ha már elég a nyugalomból: felfedezhetjük gyalog Le Monteil csendes környékét, de beautózhatunk a közeli kis francia faluba, La Chapelle Taillefert-be, ahol modern házakba és pezsgő vidéki életbe botlunk. A helyi Resaturant Influence pedig mindenképpen megér egy próbát, ha modern vagy tradicionális francia ételekre vágyunk.

A tökéletes glampingélményhez közelít ez a tavasszal nyitó luxustábor

Elképesztő körülmények várnak a sivatag vadságát és a szálláshely kényeztetését egyszerre keresőkre.

(Fotók: Gyana Dániel, illetve a szálláshelyek saját fotói)