Íme az öt kedvenc budapesti helyünk egy klasszikus hétvégi brunchra

Egy jó brunch hétvégén az igazi, amikor későn és lehetőleg kipihenten ébredve fogjuk magunkat, és beülünk egy kellemes helyre, hogy nyugodtan, ráérősen átadjuk magunkat az élvezeteknek. Budapesten számos olyan éttermet, kávézót vagy reggelizőt találunk, ahol nem csupán a menü kiemelkedő, hanem a hely stílusa is szembeötlő. Ki is választottuk a kedvenceinket.

Franziska

A Horváth Franciska által alapított, letisztult hangulatú, szőttesekkel és kerámiákkal feldobott Iskola utcai helyen egészségtudatos reggelikből választhatunk. Ha 11:45 előtt érkezünk, még kérhetünk a tavaszi-nyári napindító specialitásokból, például a Salmon Benedictből (buggyantott tojás, füstölt lazac, hollandi szósz, spenót, mini puffancs) vagy a csokoládés zabkásából, déltől aztán jöhet a szintén időszakos ajánlathoz tartozó, lazacot is rejtegető mangós-rukkola saláta, esetleg a friss zöldségekkel és baguette-tel kínált mártogatós.

Ugyancsak déltől házi pestókrémes tészta vagy kecskesajtos miniburger is választható, a specialty kávékat és a smoothie tálakat pedig bármikor kóstolhatjuk.

Börze

Kicsit mintha a századfordulóra érkeznénk vissza, amikor benyitunk: márványasztalok és art deco-jegyek fogadnak, a régi grand cafék hangulata elevenedik meg.

Bőséges reggelivel kell számolnunk, ha a Fölséges reggelire mutatunk rá az étlapon, de a rendkívül laktató, sajttal, sonkával töltött bundás kenyérrel is könnyedén kihúzhatjuk akár a vacsoráig. Így tavasszal jó választás a spenótos ricotta lepény roston sütve, paradicsom chutneyval, vagy a grillezett lazac zöld rizottóval shitakéval. Nem utolsósorban a hely egyébként kutyabarát, tehát a leesett kolbászdaraboknak mindig lesz gazdája a Börzében.

Horizont Café

Ha már art deco, a néhai Híradó Mozi földszintjén berendezett Horizont Café enteriőrje is magán viseli ezeket a klasszikus stílusjegyeket.

Abszolút újhullámos hely, ahová a kávékülönlegességek mellett a brunch menüért érdemes betérni.

Akár a hagyományos reggelik közül (avokádós pirítós, rántotta, croque – utóbbi többek között karajjal és fürjtojással készült elég kiadós szendvics), akár a fajsúlyosabb falatokból (supreme csirkemell, kecskesajtos avokádó burger) választunk, ráérősen, nyugodtan fogyasszuk, és élvezzük ki minden pillanatát!

Törökméz

Egész nap kérhetjük a családias és barátságos légkörű, Margit utcai Törökmézben a reggelit, amihez bátran jelöljük meg a különleges arabika kávéjukat, vagy a helyben préselt gyümölcsleveiket. A francia-olasz-magyar alapanyagokból frissen készített szendvicsek, saláták, napi levesek és a folyamatosan változó házi sütemények viszik el nagyrészt a kínálatot.

A csak vasárnap elérhető Sunday Brunch menü igen sokrétű és izgalmas választékot ígér: a Brunch in Tel-Avivban többek között humuszt és lágy, krémes rántottát, a Mornings in L.A.-ben füstölt lazacot és buggyantott tojást, a French Kissben kacsamáj mousse-t és croissant-t, a Meat Me Sunday fantázianevűben pedig omlettet és Sacher virslit találunk.

Beefbar

Jóval több egy szimpla steak house-nál a Hotel Clarkban található BeefBar.

Lényegében egy holisztikus élmény, amelyen belül a gasztronómia, az extravagáns belsőépítészeti megoldások, és valamiféle nagyvárosi hedonizmus találkozik, a csúcsminőségű japán, amerikai és ausztrál wagyu, kobe és black angus cutok csak a fantasztikus minőségű alapot jelentik.

Ehhez mérten a brunchkínálat is nagypályás: a steak sandwich cheddaral, angol mustárral, és hagymalekvárral igazán fejedelmi, akárcsak az avokádó toast, marinált lazaccal és buggyantott tojással, hogy a szarvasgombás rántottáról ne is beszéljünk.

Hét hely Budapesten, ami tökéletesen alkalmas üzleti ebédekhez

Megnéztük a budapesti kínálatot, és kiválasztottunk hat helyet, ahová bármikor szívesen beülünk egy business lunchra.

(Fotók: Beefbar, Franziska Facebook-oldala, Börze Facebook-oldala, Törökméz Facebook-oldala, Horizont Café Facebook-oldala)