Ezt az öt helyet az Instagram-turisták tették igazán világhírűvé

Jelentősen átalakította utazási szokásainkat az Instagram, hiszen biztosan sokunkkal megtörtént már, hogy amikor a feedünk görgetése közben megláttunk egy csodás képet egy még csodásabb helyről,  azonnal el akartunk menni oda. Ilyenkor általában nemzeti parkok, történelmi városrészek vagy bájos strandok a célpontok, amelyek egyébként már eleve ismertnek számítottak és nagyon jól megvoltak az Insta-turisták nélkül is, de igazán felkapottá a közösségi média tette őket. Mutatunk öt olyan helyet az Insider összeállításából szemezgetve, amelyek így jártak.

Banff Nemzeti Park, Kanada

A park festői csúcsai és lenyűgöző tavai a keményvonalas kirándulók körében régóta kedveltek voltak.

Akkor lett igazán népszerű, amikor 2017-ben átmenetileg be kellett zárni, hogy megvédjék a veszélyeztetett állatokat, az erdőket és a tavakat – a túlzsúfoltságot okozó látogatóktól.

Yucatán-félsziget, Mexikó

A kulturálisan gazdag Mexikó számos pontja szolgál izgalmasabbnál izgalmasabb látnivalóval, de közülük egyértelműen a Yucatán-félsziget emelhető ki, amely tele van Insta-kompatibilis helyekkel.

Ide tartozik az abszolút lájkmágnesként működő Suytun Cenote természetes víznyelője, a La Casona-kút vagy a rózsaszín tavak.

Fjaðrárgljúfur-kanyon, Izland

2015-ben extrém méretet öltött a kanyon látogatottsága egy Justin Bieber-videónak köszönhetően.

A klip hatására (is) annyian keresték fel Izland egyik leglátványosabb pontját, hogy egy időre le kellett zárni a gyalogosforgalmat.

A zöld szikláival és a vízeséseivel egészen elképesztő Fjaðrárgljúfurt korábban is sokan látogatták, de a videoklip megjelenését követően ötven-nyolcvan százalékkal nőtt meg a hely forgalma.

Elzász, Franciaország

A régiónak valódi európai sármja van, különösen a kontinens talán legtöbbet fotózott kisvárosába,

a színes házaival és bájos csatornáival egy megelevenedő mesevilágnak tűnő Comarba lehet könnyen beleszeretni.

Népszerűségének másik oka a kiváló elhelyezkedése: Franciaország észak-keleti részén terül el, a német és a svájci határ közelében, a Vogézek és a Rajna között, tehát könnyedén át lehet ugrani más országokba.

Kappadókia

Ha már a meséknél tartunk, az UNESCO Világöröksége alá tartozó törökországi Kappadókiáról is lehetne írni egyet.

Évezredekkel ezelőtt a szél és az eső úgy elpuszította a homokkőréteget, hogy egy vulkáni hamuréteggel borított holdbéli táj keletkezett, sziklákból álló kéményekkel.

Szinte minden pillanatban látunk az égen színes hőllégballonokat szállni (akár mi is repülhetünk velük), nem csoda, hogy a Kappadókiába érkezők száma már 2019 első negyedévében rekordokat döntött (közel félmillióan látogattak el oda).

(Fotók: Getty Images, Unsplash)