Close
Öt reggeli szokás, amely produktívvá teszi az egész napot

Öt reggeli szokás, amely produktívvá teszi az egész napot

Gyerekkorunkban megtanultuk, hogy akkor leszünk igazán kipihentek, ha korán fekszünk és viszonylag korán kelünk. Felnőttként pedig gyakran tapasztaljuk, hogy ezzel a napirenddel nemcsak fittebbnek érezzük majd magunkat a nap folyamán, de produktívabbá és célorinetáltabbá is válhatunk.

De vajon mi az első dolgunk, amikor felébredünk? Valószínűleg a legtöbbünknek ugyanaz:

a telefonunkért nyúlunk, hogy megnézzük, mennyi az idő, vannak-e új üzeneteink, e-mailjeink. Ez azonban az egyik legrosszabb, amit tehetünk.

Az IDC tanulmánya szerint az okostelefon-használók körülbelül nyolcvan százaléka minden reggel az ébredéstől számított tizenöt percen belül ellenőrzi mobiltelefonját. A pszichológusok szerint azonban ezzel az egyetlen szokással jelentős mértékben növeljük a stressz-szintünket, és hatalmas lépést teszünk afelé, hogy túlterheltnek érezzük magunkat már akkor, amikor még igazából el sem indult a nap. A jó hír az, hogy apró változtatásokkal és néhány új szokással sokat tehetünk azért, hogy produktívvá és kiegyensúlyozottá váljunk.

Ágyazzunk be!

Bármilyen egyszerűnek is tűnik, az ágy bevetése növeli az elégedettség-érzetünket, és további cselekvésre ösztönöz bennünket.

Nyújtózkodjunk!

Gyakran előfordul, hogy testünk megmerevedik az alvás ideje alatt. A lassú, elnyújtott mozdulatok végrehajtása közben azonban fellazulnak az izmok és fokozódik a testünk rugalmassága.

Már egy ötperces nyújtógyakorlatokkal serkenthetjük a vérkeringésünket is, így aktívabbnak fogjuk érezni magunkat.

Adjunk hálát!

A pozitív megerősítések, az, hogy a káoszos, feszültségekkel terhelt időszakban is megtaláljuk a jót, alapvetően meghatározhatja az egész napi hangulatunkat.

Hidratáljunk!

Az ébredést követő negyedórában cseréljük le a kávét vízre! Csepegtessünk bele egy kevés citromos vizet, és élvezzük, ahogy azonnal felfrissülünk.

Ráadásul, ha ezt rendszeresen megtesszük, az emésztésünk is optimalizálódik, a természetes C-vitamin-bevitelnek köszönhetően pedig erősödik az immunrendszerünk is.

Tornáztassuk meg a testünket és az agyunkat is!

Ha van időnk, a nyújtógyakorlatokon túl mozogjunk is egy keveset, illetve tartsunk egy húszperces meditációt, amelynek segítségével az egész napra feltölthetjük magunkat energiával, hogy aztán koncentráltan, vidáman és optimistán tekinthessünk az előttünk álló feladatokra.

A kreatív energia mindannyiunkban benne van, csupán rajtunk múlik, hogy a felszínre tudjuk-e hozni. Ebben segít néhány igazán egyszerű, de annál hatásosabb módszer.

(Fotók: Getty Images)

nagy sztori | produktivitás | motiváció | inspiráció | életmód

FOLYTASD EZZEL

A luxus új szintje a Balatonnál – Ilyen a LUA Resort télen

Fantasztikus őszi ízek és otthonos hangulat – Így varázsolt el minket a Macesz Bisztró

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram