Újabb nagy repteret kellett lezárni Olaszországban, teljesen megbénult a forgalom a városban

Nemrég Catania repterét zárták le tűz miatt, és most Szicília másik nagy reptere is felfüggesztette a működését.

Tegnap írtunk arról, hogy több fennakadást is okoz Szicíliában a hőség, most pedig már az erdők is égnek, ez pedig több fronton is akadályozza a közlekedést.

A palermói repülőteret kedd reggel zárták le, miután a várost körülvevő hegyekben keletkezett erdőtüzek elérték a légikikötő határát. A tűzoltók dolgoznak a lángok oltásán, a repülőtér a tervek szerint helyi idő szerint 11 órakor nyitja meg újra a kapuit. Reggel fél nyolcig nyolc járatot töröltek.

A repülőteret több órán át a szárazföldön sem lehetett megközelíteni, mivel a környező utakat is lezárták, és a Palermóba tartó vasúti járatokat is felfüggesztették.

A tüzek elsősorban a Capo Gallo hegyet, a Mondello tengerparti üdülőhelyre néző hegyfokot és a Bellolampo hegyet érintik, ahol hétfő este a helyi hulladéklerakó egy része is kigyulladt és mérgező füstöt bocsátott ki. Eddig százhúsz családot evakuáltak, és a város számos pontjáról áramkimaradásokat jelentettek.

Mondello

Kedden egy 88 éves nő elhunyt San Martino delle Scale körzetében, miután a tűz miatt a mentőszolgálat nem tudott időben kiérni hozzá. "Ilyet még nem láttunk San Martino delle Scale-ban" - mondta egy helyi lakos. "Bellolampo és Palermo felől tűz vett körül minket. Nem tudtunk sehova sem menni. Az éjszakát a téren töltöttük. Szörnyű órák voltak".

Görögországban szintén erdőtüzek pusztítanak, Rodoszon és Korfun még mindig nehéz a helyzet.

(Forrás: Ansa, képek: Unsplash, Getty Images)