Akár már jövőre eltűnhetnek az autók Párizs belvárosából

A polgármester által felvázolt zöld terv legalább ötvenöt százalékkal csökkentené a forgalmat 2022-re.

Párizs mindig jó ötlet, ha utazásról van szó, és mivel az Európai Unió országai újra megnyitják határaikat (Franciaország június 9-én engedi fel a sorompót), a jelek arra utalnak, hogy lassan, de biztosan visszakapjuk a normális életünket.

Ha pedig Anne Hidalgo polgármester elképzelései valóra válnak, akkor a visszatérés után már nem kell számolni azzal a mennyiségű autósforgalommal, melyhez a világjárvány előtt hozzászokott a fények városa.

A párizsi gépjárműforgalom visszaszorítására irányuló kampánya részeként Hidalgo bejelentette: jövőre a legtöbb járművet kitiltaná a városközpontból.

A Bloomberg CityLab szerint egy zónát alakítana ki, amely Párizs központjának nagyobb részét lefedné, ezzel együtt pedig betiltaná a területen az átmenő forgalmat. Az új szabályok értelmében tehát azok, akiknek nincs bejelentett lakcímük a bizonyos kerületekben, be sem hajthatnak a kijelölt zónába, azaz nem is parkolhatnának ott.

Mindez a teljes forgalom ötvenöt százalékát – több mint százezer autót – tüntetné el – naponta átlagosan ennyi jármű halad át a leendő zónán. A kijelölt területen csupán a helyi lakosok (beleértve a rövidtávú tartózkodásra érkező szállodai vendégeket is), a fogyatékkal élők, a tömegközlekedéshez, áruszállításhoz vagy szolgáltatásokhoz használt járművek közlekedhetnének.

A változtatásokkal Hidalgo azt reméli, hogy a városban csökken a zaj- és a környezetszennyezés, továbbá több helyet tud teremteni a fáknak, a kizárólag gyalogosoknak fenntartott területeknek, valamint a kerékpársávoknak.

Az elképzelés csupán egy szelete a Hidalgo-vezetés évek óta tartó, a gépjárműhasználat csökkentésére irányuló törekvésének. Korábban már a város körgyűrűjéből kitiltotta a dízelautókat, gyalogosította a Szajna-rakpartot, több főutcán is csökkentette a járműforgalmat, továbbá zöldterületeket és járdákat alakított ki az addig autósforgalom és parkolás céljából fenntartott területeken. A járvány ideje alatt Hidalgo arra is megragadta az alkalmat, hogy jó néhány járműsávot lezárjon és több kerékpárutat jelöljön ki.

A város újranyitásával, és ezzel együtt az emberek munkába történő visszatérésével pedig a polgármester szeretné elkerülni, hogy Párizst ismét ellepjék az autók.

A Hidalgo-tervben szereplő zónák jelenleg körülbelül tizenhárom négyzetkilométert tesznek ki. A párizsiaktól most azt kérik, hogy egy online felületen keresztül mondják el a véleményüket az elképzeléssel kapcsolatban; ha a felmérésből aztán kiderül, hogy támogatják a javaslatot, akkor az egy erősen megfontolandó lehetőség lesz a jövőre nézve.

Párizst nem véletlenül tarják a szerelem, a fény és a művészet fővárosának. Ha azonban hozzáadunk békeidőben harmincmillió turistát a város 2,2 millió lakosához, akkor már kevésbé találjuk vonzó célpontnak. Összeállításunkban hét olyan francia várost mutatunk be, amelyek kevésbé zsúfoltak, mégis csodálatos városnéző úti célok lehetnek.

(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Getty Images, Pixabay)

forgalom | autós | 2022 | csökkentés | terv

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom