A polgármester által felvázolt zöld terv legalább ötvenöt százalékkal csökkentené a forgalmat 2022-re.
Párizs mindig jó ötlet, ha utazásról van szó, és mivel az Európai Unió országai újra megnyitják határaikat (Franciaország június 9-én engedi fel a sorompót), a jelek arra utalnak, hogy lassan, de biztosan visszakapjuk a normális életünket.
Ha pedig Anne Hidalgo polgármester elképzelései valóra válnak, akkor a visszatérés után már nem kell számolni azzal a mennyiségű autósforgalommal, melyhez a világjárvány előtt hozzászokott a fények városa.
A párizsi gépjárműforgalom visszaszorítására irányuló kampánya részeként Hidalgo bejelentette: jövőre a legtöbb járművet kitiltaná a városközpontból.
A Bloomberg CityLab szerint egy zónát alakítana ki, amely Párizs központjának nagyobb részét lefedné, ezzel együtt pedig betiltaná a területen az átmenő forgalmat. Az új szabályok értelmében tehát azok, akiknek nincs bejelentett lakcímük a bizonyos kerületekben, be sem hajthatnak a kijelölt zónába, azaz nem is parkolhatnának ott.
Mindez a teljes forgalom ötvenöt százalékát – több mint százezer autót – tüntetné el – naponta átlagosan ennyi jármű halad át a leendő zónán. A kijelölt területen csupán a helyi lakosok (beleértve a rövidtávú tartózkodásra érkező szállodai vendégeket is), a fogyatékkal élők, a tömegközlekedéshez, áruszállításhoz vagy szolgáltatásokhoz használt járművek közlekedhetnének.
A változtatásokkal Hidalgo azt reméli, hogy a városban csökken a zaj- és a környezetszennyezés, továbbá több helyet tud teremteni a fáknak, a kizárólag gyalogosoknak fenntartott területeknek, valamint a kerékpársávoknak.
Az elképzelés csupán egy szelete a Hidalgo-vezetés évek óta tartó, a gépjárműhasználat csökkentésére irányuló törekvésének. Korábban már a város körgyűrűjéből kitiltotta a dízelautókat, gyalogosította a Szajna-rakpartot, több főutcán is csökkentette a járműforgalmat, továbbá zöldterületeket és járdákat alakított ki az addig autósforgalom és parkolás céljából fenntartott területeken. A járvány ideje alatt Hidalgo arra is megragadta az alkalmat, hogy jó néhány járműsávot lezárjon és több kerékpárutat jelöljön ki.
A város újranyitásával, és ezzel együtt az emberek munkába történő visszatérésével pedig a polgármester szeretné elkerülni, hogy Párizst ismét ellepjék az autók.
A Hidalgo-tervben szereplő zónák jelenleg körülbelül tizenhárom négyzetkilométert tesznek ki. A párizsiaktól most azt kérik, hogy egy online felületen keresztül mondják el a véleményüket az elképzeléssel kapcsolatban; ha a felmérésből aztán kiderül, hogy támogatják a javaslatot, akkor az egy erősen megfontolandó lehetőség lesz a jövőre nézve.
Párizst nem véletlenül tarják a szerelem, a fény és a művészet fővárosának. Ha azonban hozzáadunk békeidőben harmincmillió turistát a város 2,2 millió lakosához, akkor már kevésbé találjuk vonzó célpontnak. Összeállításunkban hét olyan francia várost mutatunk be, amelyek kevésbé zsúfoltak, mégis csodálatos városnéző úti célok lehetnek.
(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Getty Images, Pixabay)
forgalom | dugó | párizs | betiltás | jármű | 2022
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!