A Parmigiano Reggiano gyártói apró nyomkövetőket ágyaznak be a sajtok héjába, hogy felvegyék a harcot a csalás elleni küzdelemben.
A parmezánt érintő sajtcsalás – bár elsőre furcsának tűnhet–, az igazi Parmmigiano Reggianót gyártók számára komoly probléma. A parmezán ugyanis számos más európai vagy magyar termékhez hasonlóan védett eredetmegjelöléssel rendelkezik.
A Parmigiano Reggiano Consortium, vagyis a sajtféle hivatalos kereskedelmi csoportjának becslései szerint azonban
a csalások mértéke majdnem akkora, mint a termékeladások száma.
Az autentikus Parmigiano Reggianóból származó eladások mértéke körülbelül 2,44 milliárd dollárra tehető, míg az álparmezánok piaca 2,08 milliárd dollár.
Most azonban a Parmigiano Reggiano új csúcstechnológiás megoldással veszi fel a harcot a hamisított sajtok ellen. A konzorcium összefogott a Kaasmerk Matec-kel és a p-Chippel, hogy apró, digitális nyomkövetőket helyezzenek a Parmigiano Reggianók héjába.
Az elmúlt két évtizedben egyedi alfanumerikus követőkóddal rendelkeztek a sajtok, ezt emelik még innovatívabb szintre.
A fejlesztésnek köszönhetően a konzorcium jobban tudja majd ellenőrizni saját készletét, megvédheti és megkülönböztetheti termékeit, emellett hatékonyabban tudják majd kezelni a termékvisszahívásokat vagy más gyártói problémákat is.
A konzorcium tájékoztatása szerint az új nyomkövetők tesztelésének utolsó fázisa 2022 második negyedévében kezdődik, ekkor mintegy százezer Parmigiano Reggiano sajtkorongba fogják telepíteni a technológiát. Ezt követően döntenek majd arról, hogy a sajtgyártás állandó részévé válik-e a megoldás.
(Forrás: Food&Wine, fotók: Getty Images)
innováció | parmeggiano | sajt | mikrochip | parmeggiano reggiano | sajtcsalás
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!