A Kínai Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAAC) meglehetősen szigorú irányelveket adott ki a járatokra vonatkozóan a koronavírus terjedésének megakadályozásáért.
A légiutas-kísérőknek mindjárt azt ajánlja, hogy eldobható pelenkát viseljenek a fedélzeten, annak érdekében, hogy ne kelljen használniuk a repülőgép mosdóját.
A november végén megjelent iránymutatásban a járvány szempontjából magas kockázatúnak vélt országba tartó, vagy onnan induló járatokra ajánlják ezt a megoldást, hogy minimálisabbra csökkentsék a fertőzés kockázatát.
Szakemberek azt tanácsolják a személyzetnek, hogy az eldobható pelenka mellett orvosi maszkot, kétrétegű, eldobható orvosi kesztyűt, védőszemüveget, eldobható fejfedőt, védőruhát és cipővédő huzatot is viseljenek, az utasteret pedig függönyökkel válasszák el, különféle zónákat kialakítva ezzel (az utolsó három sor ülést például tegyék karanténzónává).
Az egészségügyi biztonsági kérdések mostanában több társaságnál is forró témának számítanak. Júniusban a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) azt javasolta, hogy a járatokon korlátozzák a vécéhez való hozzáférést, az utasok és a személyzet pedig külön mosdót használjon. Az ANA japán légitársaság év elején bejelentette, hogy tenyér helyett könyökkel vagy alkarral kinyitható mosdóajtót tesztelnek, a Boeing pedig megalkotta az öntisztító mosdót, amely minden használat után UV-fény segítségével pusztítja el a baktériumok 99,9 százalékát.
Ezeket a megoldásokat akkor vezethetik be a járatokon, ha a légi közlekedés ismét beindul, ami egyes szakértők szerint leghamarabb csak 2023-ban következhet be.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Newsweek, fotók: Pixabay)
repülés | személyzet | biztonság | utazás | fertőzés | fedélzet
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!