Gyönyörű karórát kínál a szuperautójához az olasz dizájnstúdió

A Pininfarina neve is biztosítékot jelent arra, hogy az általuk kínált karóra lenyűgözően néz ki, de ha egy kétszáz éve alapított svájci óragyártóval fognak össze, még lélegzetelállítóbb lesz az eredmény.

Felsorolni is nehéz lenne, mennyi autót köszönhetünk a Pininfarinának. Az 1930-ban alapított olasz formatervező és karosszériagyártó stúdióból olyan ikonok kerültek ki, mint az Alfa Romeo Spider és a Ferrari Testarossa, de számtalan modellt terveztek a Fiat, a Lancia és a Peugeot számára is, és a kisebb szériás különlegességeket, főleg kupékat és kabriókat a saját üzemeik egyikében gyártották.

Battista Farina és fia, Sergio a műhelyükben
A Pininfarina torinói főhadiszállása 1981-ben

A Pininfarina által tervezett stílusos autók büszkén viselhették az olasz dizájnstúdió jelvényét, de a nevet eddig nem sok típus vette fel. A néhány éve tulajdonost váltott Pininfarina azonban 2018-ban önálló autómárkává vált, és hamarosan bemutatta első saját modelljét, egy teljesen elektromos hajtású szupersportautót, amit

az alapító tiszteletére Battista névre kereszteltek.

A Battista gyönyörű karosszériája alatt a Bugattival nemrég összefogott horvát Rimac technikája dolgozik. A négy elektromotorja összesen 1900 lóerős teljesítményre és 2300 Nm nyomaték leadására képes, ezzel a Pininfarina újdonsága a legerősebb autónak számít, amit Olaszországban valaha építettek.

Két másodpercen belül gyorsul százra, és 349 km/h a végsebessége.

A 120 kilowattórás akkumulátor feltöltésével a Pininfarina Battista akár 500 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel, és a 80 százalékos töltöttség eléréséhez csak 25 percet kell várni. Nem lesz gyakori látvány az utakon, hiszen összesen

csak százötven példányt építenek belőle a Pininfarina üzemében,

és most bemutattak hozzá egy igazán különleges kiegészítőt.

Más autómárkákhoz hasonlóan már a Pininfarinának is van saját órája,

amit a svájci óragyártó Bovet 1822-vel közösen készítettek. A 199 éve alapított márka a 19. században kínai megrendelésre zsebórák készítésével szerzett nevet magának. Mégis, manapság nem olyan ismert, mint a Rolex, de még annyira sem, mint az Audemars Piguet vagy a Patek Philippe.

A Bovet 1822 évente összesen mindössze ezer órát készít,

és most ezek közé iratkozott fel a Battista Tourbillon is. A kristálytiszta zafírüveg hátlapján át jól látható szerkezet részletei a szuperautót idézik, a svájci márka történetében először alkalmaznak aszimmetrikus számlapot, a felhúzószerkezet továbbfejlesztésével pedig tíz napra növelték a járástartalékot.

A környezetvédelem jegyében nem aligátorbőrből, hanem gumiból készült az óra szíja. A Pininfarina alapításának kilencvenedik évfordulójára kilencven példányt gyártanak belőle arany, platina és titánium változatban, és bár az árát nem árulták el, az elektromos hajtású szuperautó kétmillió eurós alapára jól mutatja, kiknek is szánták ezt az órakülönlegességet.

(Képek: Getty Images, Pininfarina)

Autós karórák

Nem először fogott össze autógyártóval a Bovet 1822, hiszen az egyetlen példányban épült Rolls-Royce Boat Tail számára egy olyan órát terveztek, ami a műszerfalból kivehető, és karóraként hordható. A Porschénél már konfigurátorban lehet rendelni a márka dizájnstúdiója által tervezett karórát, a Bugatti pedig nemrég egy különleges okosórához adta a nevét.

pininfarina battista | pininfarina | battista tourbillon | karóra | óra

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom