A világ legdrágább Rolls-Royce-modellje lett a Boat Tail, aminek az órája sem mindennapi, a műszerfalról kivéve karóraként is viselheti a vevője.
A Rolls-Royce minden tudását beleadta az újonnan létrehozott Coachbuild részleg első autójába. A jachtokat idéző stílusú Boat Tail a hátuljába épített tálalóval igazi különlegesség lett, húszmillió eurós árával pedig a világ egyik legdrágább új autójának számít. A goodwoodi márkánál ezért az autó műszerfalán lévő órát is alaposan kidolgozták.
A 199 éves svájci óragyártóval, a Bovet 1822-vel együttműködve a Rolls-Royce kabriójához egy pár olyan különleges óra készült, amelyet nemcsak csuklón lehet viselni, hanem asztali vagy zsebóraként is funkcionál, és ennél is érdekesebb, hogy
a Boat Tail műszerfalán egy foglalatba helyezhető, alatta egy fiókot alakítottak ki a szíjaknak.
Nem mindenki hallott még a Bovet 1822-ről, ami nem csoda,
hiszen nem olyan ismert név, mint a Rolex, de még annyira sem, mint az Audemars Piguet vagy a Patek Philippe. A svájci márka a 19. században kínai megrendelésre zsebórák készítésével szerzett nevet magának, és elég különleges ahhoz, hogy a nevét adja a Rolls-Royce országúti jachtjához.
A Boat Tail megrendelője egy pár, ezért egy férfi és egy női óra is készült, fehérarany tokkal, a számlapok pedig éppen olyan Caleidolegno furnérból készültek, mint a Rolls-Royce kabriójának hajókat idéző hátsó fedélzete. A férfi óra polírozott, míg a női gravírozott,
mind a kettőn megtalálható a tulajdonosának neve is, amit a képekről elrejtettek.
Az órák személyre szabása nem merült ki ennyiben, hiszen a hátlapon lévő számlapokat is gondosan kidolgozták. A férfi órája a születése pillanatában látható csillagképet ábrázolja, a nőire pedig egy miniatűr festmény készült egy virágcsokorról, és mivel a Rolls-Royce órájáról van szó,
a Boat Tail és a Spirit of Ecstasy szobrocskája sem hiányzik róla.
A Bovet 1822-nél dolgozó szakembereknek összesen 3000 órájába került a két óra megtervezése és megalkotása, a szokásos műveleteken felül vibrációs és töréstesztet is kellett végezniük, hogy az autóban is használható legyen a tourbillon szerkezet. Ez az oka annak is, hogy mind a két automata óra a szokásos 48 órás helyett ötnapos járástartalékkal rendelkezik.
Az idő luxusa
A Rolls-Royce az utóbbi időben több egyedileg rendelt modelljét is megmutatta, és a Phantom egyik különkiadása éppen az idő tematikája alapján készült. A goodwoodi márkánál pedig az órákon kívül más érdekes kiegészítőket is kínálnak, például a Cullinan hátsó részéből előhúzható multifunkciós tárolókat.
rolls-royce boat tail | óra | karóra | bovet 1822 | rolls-royce
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!