Close
A karosszériaépítés hagyományát ezzel az országúti jachttal éleszti fel a Rolls-Royce

A karosszériaépítés hagyományát ezzel az országúti jachttal éleszti fel a Rolls-Royce

A huszadik század első felében virágzó karosszériaépítő manufaktúrák hagyományait eleveníti fel a Rolls-Royce, amelytől mostantól olyan egyedi formájú luxusautókat is lehet rendelni, mint a jachtok által ihletett Boat Tail.

1904-ben, amikor Charles Rolls és Henry Royce először találkoztak, a brit utakon még csak nyolcezer gépkocsit regisztráltak, ami töredéke volt a mintegy félmillió lovas kocsinak. A következő húsz évben azonban az automobilok vitathatatlanul átvették a vezetést, és a személygépkocsi már nemcsak a gazdagok játékszerének számított, hanem a privát utazás általános formájává vált.

A korai időkben az autógyártók általában csak a mechanikus alkatrészeket gyártották, a motorral és futóművel szerelt alvázat pedig a karosszériaépítő cégek látták el az ügyfelek igényei szerint készült felépítménnyel. A kocsiépítő cégek idővel átálltak a lovas járművek gyártásáról, de más cégek is kihasználták a gépkocsik kínálta új lehetőségeket.

A korabeli karosszériák azonban nem sokban különböztek a lovas elődökétől,

és gyorsan nyilvánvalóvá vált, hogy a lovak tempójához illő anyagok és módszerek már nem alkalmasak a gépkocsik jelentősen nagyobb sebességéhez. A karosszériaépítés tudománnyá vált, és a húszas évekre már az autógyártók végezték házon belül a tömegtermelést.

A gyűjteményében lévő, 1928-ból származó csónakfarú Rolls-Royce adta az ötletet a tulajdonosnak az új modellhez

Az olyan luxusmárkák, mint a Rolls-Royce, azonban még több évtizeden át továbbra is kiszervezték a karosszériaépítők munkáját az ezzel foglalkozó műhelyeknek. Az önhordó karosszéria és integrált futómű megjelenéséig, egészen a hatvanas évekig szállítottak alvázakat, amelyekre előbb favázas, majd acélvázas szerkezetre feszítették a mesterien formált acél és alumínium paneleket.

A saját igények alapján megtervezett karosszéria építése hasonló ahhoz, mint egy öltöny rendelése a Savile Row szabójától,

vagy egy ruha varratása egy párizsi couturier-vel. A márka ügyfelei eddig is válogathattak a különleges anyagok és színek között, az ízlésüket tükröző egyedi stílusú, de szériamodellen alapuló alkotásokat a Bespoke program keretében rendelhették meg.

Az egyetlen példányban készült Sweptail 2017-ből

Még ennél is különlegesebb luxusjárművek születhetnek a most alapított Coachbuild részlegnél,

amelynek munkáját a 2017-ben bemutatott, hajóformájú Sweptail előlegezte meg. Az egyetlen példányban készült luxuskupé további vásárlók érdeklődését is felkeltette, közülük hármat a legújabb modell tervezési folyamatába is bevonták. Így született meg a Boat Tail.

A hajók ihlették az 5,9 méter hosszú fenséges kabrió formavilágát,

erre utal a jachtokéra hasonlító hajlított szélvédője, a vízből kiemelkedő motorcsónakot idéző profilja, valamint a nyíltpórusú fából készült, alumíniumbordás hátsó fedélzet. Az utastét padlóját fával borították, és a levehető vászontető is inkább a jachtok napfényvédő árnyékolójára hasonlít.

A Boat Tail mégsem csak a formája miatt izgalmas, hanem azért is, mert a hátsó részéből piknikszett hajtható ki. A duplaszárnyas fedelek feltárásával emelkednek ki a tálalók, benne az aperitifekkel és a párizsi Christofle gravírozott étkészletével.

A beépített klímaberendezés útközben is megfelelő hőmérsékleten tartja a bekészített ételeket és italokat.

A tálaló központi része a hűtőszekrény, amelyet úgy alakítottak ki, hogy a tulajdonos kedvenc Armand de Brignac pezsgőjéből elférjen két palack, és azokat pontosan a hozzá illő hatfokos hőmérsékletre hűtse. A Rolls-Royce ajtóba rejtett esernyőjének mintájára itt

egy teleszkópos napernyő hajtható fel a nyári piknikekhez.

A Rolls-Royce fényezése sem mindennapi, a tengerkék színe az utastér kárpitozásán is visszaköszön, és a goodwoodi márka története során először színátmenetes festést kapott a motorházfedél, amit kézzel vittek fel. A Boat Tail tartozéka még a kesztyűtartóba rejtett Montblanc toll, és a

csuklóra csatolható, vagy műszerfalba illeszthető svájci Bovet 1822 karóra.

A Coachbuild részleg első alkotásából csupán három példány készül, és az elsőként bemutatott Boat Tail nem a tulajdonos gyűjteménye mélyén bújik majd meg. A Rolls-Royce azért tesztelte ugyanolyan alapossággal, mint a sorozatban gyártott luxusautókat, hogy a vevője

bármikor elő tudja venni, és utolérhetetlenül stílusosan élvezhesse benne az életet.

A jövő klasszikusa

Nem először írunk egyedi Rolls-Royce-modellekről, hiszen a Bespoke program keretében rendelt Phantomok közt van, amely a hawaii koafától lesz különleges, egy másik példány minden részletével az idő múlására emlékeztet, és olyat is mutattunk, amelyet a japán ősi kultúra stílusában a Hermès rendezett be. A Coachbuild részlegtől még ennél is izgalmasabb újdonságokra számíthatunk a jövőben.

FOLYTASD EZZEL
A luxus alternatíváját villantja fel a megújult Rolls-Royce Phantom
Három új Ferrari, amit csak egyetlen példányban gyártanak
Rendeld meg a Roadster magazin 7. számát!
Friss lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 220 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom