Három ok, amiért kifog rajtunk ennek a pofonegyszerű ételnek az elkészítése

A reggeli egyik legnépszerűbb alkotóeleme a pirítós, amire kenhetünk mogyoróvajat, gyümölcslekvárt, szeletelhetünk rá avokádót, de fogyaszthatjuk egyszerűen vajjal is, hiszen mindenhogy finom.

A tökéletes pirítós elkészítése azonban korántsem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik, hiszen a kenyérpirító az esetek többségében megtréfál bennünket. Mint kiderült, a kulcs nemcsak az eszköz beállításában van, hanem

a kenyér nedvességtartalma is jelentősen hozzájárul a sikerhez vagy a kudarchoz.

A különböző kenyereknek ugyanis különböző a nedvességtartalma. A bagelek jellemzően szárazabbak, mint a hagyományos fehér kenyér, így ez utóbbi pirításához több időre van szükség az aranybarna, roppanós külső eléréséhez. A teljes kiőrlésű kenyerek jól tolerálják a hőt, a gluténmentesek azonban nagyobb odafigyelést igényelnek.

Befolyásoló tényező lehet a kenyér hőmérséklete is,

a hűtőben tárolt szeleteknek szintén több időre van szükségük a pirítóban a tökéletes állag eléréséhez.

Gyakran elfeledkezünk arról is, hogy több szeletet pirítunk egymás után, ebben az esetben az első elkésztéséhez több időre van szükség, míg a továbbiak jóval hamarabb aranybarnává válnak. Ha nem vagyunk eléggé figyelmesek, mire észbe kapunk, a kelleténél jóval sötétebbek lesznek, esetleg meg is éghetnek.

A tökéletes pirítóshoz tehát egynapos fehér- vagy teljes kiőrlésű kenyérre van szükség. Törekedjünk arra, hogy a kenyér mindig szobahőmérsékletű legyen pirítás előtt, fagyasztott kenyeret pedig egyáltalán ne használjunk. Mielőtt a szeleteket betesszük pirítani, ellenőrizzük az eszköz beállítását! Készüljünk fel arra, hogy az első szelet után kevesebb ideig pirítsuk a kenyeret, hogy ne égjen meg.

Még több konyhai praktikára van szükséged? Ennek a konyhai trükknek hála soha többé nem kell hámoznunk a burgonyát, ehhez a tíz praktikához csak sóra van szükségünk, ezzel a hat tippel pedig megkönnyítheted az életed és még egészséges.

(Forrás: The daily meal, fotók: Getty)

tipp | reggeli | praktika | trükk | készítés

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”