A Speedster koncepciója, hogy a kevesebb néha több.
Régóta szó volt róla, a márka hetvenedik évfordulójára elkészítették a majdnem szériaérett változatát, most pedig megkezdték a gyártását is a 911 Speedsternek. Még az előző 911-generáció GT3-asának alapjaira épül, de jó néhány ponton módosították: a szélvédő és az oldalablakok laposabbak, hátsó üléssor nincs, a legfeltűnőbb viszont a kétpúpú, majdnem a fejtámlák tetejéig húzódó karbonburkolat, amely alá kézzel kell behajtogatni a ponyvatetőt.
A Speedsternél ugyanis a luxusnál fontosabb a sportosság: a tömegcsökkentés miatt a motorháztető, a két első sárvédő és az ülésváz is szénszálas műanyag, könnyebb a kipufogórendszer, egyszerűbb az ajtópanel, és hiányzik – de kérhető – a légkondicionáló. A kocsit két és fél centiméterrel leültették, a fékrendszer karbon-kerámia, a négyliteres, szívó hathengeres motor 510 lóerős, vagyis tízzel több, mint a GT3-ban. Automata váltó nincs, csak hatfokozatú kézi.
A Speedster gyorsulása négy másodperc, végsebessége 310 km/h, ahhoz pedig, hogy valaki meggyőződhessen az adatok pontosságáról, nagyjából 90 millió forintra van szükség. Meg némi sietségre, a típusból ugyanis mindössze 1948 darabot építenek majd – azért épp ennyit, mert 1948-ban alapították a Porschét.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Porsche)
porsche | kabrió | porsche 911 | porsche 911 speedster
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!