Gyártásba küldték a Porsche 911 púpos változatát

A Speedster koncepciója, hogy a kevesebb néha több.

Régóta szó volt róla, a márka hetvenedik évfordulójára elkészítették a majdnem szériaérett változatát, most pedig megkezdték a gyártását is a 911 Speedsternek. Még az előző 911-generáció GT3-asának alapjaira épül, de jó néhány ponton módosították: a szélvédő és az oldalablakok laposabbak, hátsó üléssor nincs, a legfeltűnőbb viszont a kétpúpú, majdnem a fejtámlák tetejéig húzódó karbonburkolat, amely alá kézzel kell behajtogatni a ponyvatetőt.

A Speedsternél ugyanis a luxusnál fontosabb a sportosság: a tömegcsökkentés miatt a motorháztető, a két első sárvédő és az ülésváz is szénszálas műanyag, könnyebb a kipufogórendszer, egyszerűbb az ajtópanel, és hiányzik – de kérhető – a légkondicionáló. A kocsit két és fél centiméterrel leültették, a fékrendszer karbon-kerámia, a négyliteres, szívó hathengeres motor 510 lóerős, vagyis tízzel több, mint a GT3-ban. Automata váltó nincs, csak hatfokozatú kézi.

A Speedster gyorsulása négy másodperc, végsebessége 310 km/h, ahhoz pedig, hogy valaki meggyőződhessen az adatok pontosságáról, nagyjából 90 millió forintra van szükség. Meg némi sietségre, a típusból ugyanis mindössze 1948 darabot építenek majd – azért épp ennyit, mert 1948-ban alapították a Porschét.

Ez is érdekelhet:

Ponyvatetővel is hibátlan forma az új 911-es Porsche

Hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy meglepődtünk.

(Forrás: Porsche)

porsche 911 | porsche 911 speedster | porsche | kabrió

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom