A Speedster koncepciója, hogy a kevesebb néha több.
Régóta szó volt róla, a márka hetvenedik évfordulójára elkészítették a majdnem szériaérett változatát, most pedig megkezdték a gyártását is a 911 Speedsternek. Még az előző 911-generáció GT3-asának alapjaira épül, de jó néhány ponton módosították: a szélvédő és az oldalablakok laposabbak, hátsó üléssor nincs, a legfeltűnőbb viszont a kétpúpú, majdnem a fejtámlák tetejéig húzódó karbonburkolat, amely alá kézzel kell behajtogatni a ponyvatetőt.
A Speedsternél ugyanis a luxusnál fontosabb a sportosság: a tömegcsökkentés miatt a motorháztető, a két első sárvédő és az ülésváz is szénszálas műanyag, könnyebb a kipufogórendszer, egyszerűbb az ajtópanel, és hiányzik – de kérhető – a légkondicionáló. A kocsit két és fél centiméterrel leültették, a fékrendszer karbon-kerámia, a négyliteres, szívó hathengeres motor 510 lóerős, vagyis tízzel több, mint a GT3-ban. Automata váltó nincs, csak hatfokozatú kézi.
A Speedster gyorsulása négy másodperc, végsebessége 310 km/h, ahhoz pedig, hogy valaki meggyőződhessen az adatok pontosságáról, nagyjából 90 millió forintra van szükség. Meg némi sietségre, a típusból ugyanis mindössze 1948 darabot építenek majd – azért épp ennyit, mert 1948-ban alapították a Porschét.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Porsche)
porsche 911 | kabrió | porsche 911 speedster | porsche
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!