Close
Még be sem járatták ezt a burgundivörös Porsche 959-est

Még be sem járatták ezt a burgundivörös Porsche 959-est

A Porsche nyolcvanas évekbeli szupersportautója önmagában legenda, de a 959-esből egy olyan példány, amivel még ezer kilométert sem tettek meg, még inkább ritkaságnak számít.

1986-os bemutatása idején a Porsche 959-es nagy szenzációnak számított a szupersportautók között, és a német mestermű iránti megbecsülés csak tovább nőtt az idő múlásával. Az eleve ritka modellből egyre nehezebb érintetlen példányt találni, mivel 1993-ig csak 337 darabot gyártottak belőle, és ezek között is kevés a Porsche Exclusive által szállított, a legapróbb részletig a vásárló ízlése szerint személyre szabott autó.

A Porsche sportautóit már akkor is a luxus és a teljesítmény legmagasabb szintjének tartották,

de a német gyártó a legtehetősebb ügyfelek különleges igényeit is szerette volna kielégíteni, hiszen ezek a vevők könnyen fordulhattak volna a Ferrarihoz vagy a Lamborghinihez, ha teljesen személyre szabott sportautót kívántak rendelni. A forradalmian új 959-es pedig kivételes technikájával a világ legkülönbözőbb vásárlóinak figyelmét keltette fel.

A korabeli vevők közt volt a katari királyi család egyik tagja, aki nem egyszerűen egy egyedi 959-est rendelt magának, hanem mindjárt hetet. A Porsche Exclusive programjával

mind a hét autót egyedi színben kérte, az egyiket például aranyban,

és a bőrkárpit árnyalatának is illenie kellett a fényezéséhez. A képeken látható 959 Komfort is ennek a sorozatnak a része, a burgundivörös lakkozáshoz hasonló színű kárpitozás járt.

Az autóval 1989 novemberében készültek el, és meglepő lehet, hogy a vevő gazdagságához képest csak néhány opciót rendeltek meg hozzá, például a fűthető, elektromosan mozgatható sportüléseket és a gyári riasztót. A színe ugyan egyedi volt, de a műszaki tartalma széria: a 2,8 literes hathengeres motorja 444 lóerős, a hatfokozatú sebességváltó érdekessége pedig a terepfokozat, amivel

az összkerékhajtású 959-est laza talajon is lehetett hajtani.

A tulajdonosa nem sokat vezette a különleges Porschét, hiszen

több mint harminc év után is csak 961 kilométert mutat a számlálója.

A karbantartásáról azért nem feledkeztek meg, néhány éve a genfi márkaszervizben 130 ezer frank értékben teljesen felújították a motorját és a futóművét, és új abroncsokat is kapott a szuperautó. Két éve járt a szervizben, de azóta összesen csak tíz kilométert tettek meg vele.

Tekintve, hogy milyen ritkán kerül eladósorba egy Porsche 959, főleg az Exclusive részleg által készített különleges változat,

ezt az autót csak még izgalmasabbá teszi a története és a kivételesen megkímélt állapota, ezért egyáltalán nem meglepő, hogy az RM Sotheby’s következő aukcióján, szeptember közepén St. Moritzban 1,5-1,7 millió svájci frank közötti összeget várnak érte, ami 480-540 millió forintnak felel meg.

Terepre Porschével?

A Porsche 959-est a könnyebb terepjárásra is felkészítették, és az utcai változatánál csak egy ritkább lehet: a Dakar-ralira épített versenyautó, amelynek egy különleges példányát lehetett megszerezni néhány éve egy aukción. A terepes hagyományait felelevenítve pedig a Porsche az elektromos hajtású Taycanból is készített Cross Turismo változatot.

aukció | porsche exclusive | porsche | szupersportautó | porsche 959

FOLYTASD EZZEL

Villámgyorsak – hat elektromos hajtású szupersportautó

Eredeti áruk töredékéért lehet szó szerint viharvert szuperjachtokhoz jutni

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram