Három kerékpár is elfér a hátán, a futóművét meg lehet emelni, és még tetődobozzal együtt is kétszázzal száguldhat a legújabb elektromos Porsche. A Taycan Cross Turismót egyértelműen az aktív életstílus híveinek szánták.
A Porsche nem csinált nagy titkot belőle, hogy szabadidős kombit is tervez az elektromos autójából, hiszen már a Taycant beharangozó Mission E tanulmányautóból is elkészült a Cross Turismo kivitel. Most pedig itt a sorozatgyártásba szánt változat, amelynek sem a nevét, sem a koncepcióját nem változtatták meg, az egyik legsokoldalúbb Porsche lett, amit csak kapni lehet.
Még csak nem is ez a Porsche legelső kombija,
hiszen már a Panamerából is kapni Sport Turismo változatot évek óta, de az elektromos Taycan mindezt megfejeli annyival, hogy crossover is egyben, amit a karosszériára tett tetősínek, fényezetlen műanyag védőburkolatok, valamint a vaskos abroncsokkal szerelt nagyméretű kerekek is hangsúlyoznak.
A Cross Turismo azoknak való, akiknek egy Taycan nem elég praktikus.
A Porsche elektromos limuzinja négyajtós, a csomagtartóját csak egy szűk nyíláson keresztül lehet pakolni, míg a sportkombi 446 literes csomagtartóját a hátsó ülések előredöntésével 1212 literesre lehet növelni, és még egy 82 literes rekesz is van az autó orrában.
A szabadidős Porschével nem csak elméletben lehet a terepre tévedni.
Széria hozzá a légrugózás, amivel off-road módban három centiméterrel megemelhető a futóműve, és mindenképpen jár az összkerékhajtás is, amivel bátran száguldhatunk a földúton. A Cross Turismo érdekessége, hogy a tetejére szerelt tetődobozt 200 km/h sebességre hitelesítették.
A Porschénél kerékpártartót is terveztek a Taycan Cross Turismo hátára,
amelyen két kerékpár fér el, és hogy ne legyen tanácstalan a kedves vevő, rögtön két új elektromos rásegítésű kerékpárt is bemutattak hozzá, egy városi és egy off-road modellt. Még felpakolt biciklivel is nyitható marad a csomagtér, és egy plusz sínnel egy harmadik bringa is elfér az autón.
A teljesítményét semmiképpen sem kevesellhetjük, hiszen már a Cross Turismo alapmodellje, a Taycan 4 is maximum 476 lóerőre képes, amivel 5,1 másodperc alatt gyorsul százra és 220 km/h a végsebessége.
A Taycan többi változata is rendelhető kombiként, akár a 761 lóerős Turbo S is,
ami 2,9 másodperc alatt repíti százra az egész családot. Csak a bringákat ne felejtsük el jól lekötni.
Prémium elektromos kínálat
A Porsche nemrég a kínálat másik végét is bővítette, megjelent a Taycan alapmodellje, ami ugyan csak hátsókerék-hajtású, de kedvezőbb árával többek radarjára teheti fel a stuttgarti modellt. A prémium elektromos piacán egyre nagyobb a zsúfoltság, nemrég a Mercedes jött ki egy kompakt crossoverrel, és az Audi is bemutatta a Taycan testvérmodelljét.
elektromos autó | porsche | crossover | porsche taycan | porsche taycan cross turismoA tíz legszebb spyder a Maserati történelméből
50 éves a legendás Porsche 911 Carrera RS – kipróbáltuk a hetvenes évek elejének leggyorsabb autóját
