Close
Kerékpárt szállítani ez lehet a legjobb Porsche

Kerékpárt szállítani ez lehet a legjobb Porsche

Három kerékpár is elfér a hátán, a futóművét meg lehet emelni, és még tetődobozzal együtt is kétszázzal száguldhat a legújabb elektromos Porsche. A Taycan Cross Turismót egyértelműen az aktív életstílus híveinek szánták.

A Porsche nem csinált nagy titkot belőle, hogy szabadidős kombit is tervez az elektromos autójából, hiszen már a Taycant beharangozó Mission E tanulmányautóból is elkészült a Cross Turismo kivitel. Most pedig itt a sorozatgyártásba szánt változat, amelynek sem a nevét, sem a koncepcióját nem változtatták meg, az egyik legsokoldalúbb Porsche lett, amit csak kapni lehet.

Még csak nem is ez a Porsche legelső kombija,

hiszen már a Panamerából is kapni Sport Turismo változatot évek óta, de az elektromos Taycan mindezt megfejeli annyival, hogy crossover is egyben, amit a karosszériára tett tetősínek, fényezetlen műanyag védőburkolatok, valamint a vaskos abroncsokkal szerelt nagyméretű kerekek is hangsúlyoznak.

A Cross Turismo azoknak való, akiknek egy Taycan nem elég praktikus.

A Porsche elektromos limuzinja négyajtós, a csomagtartóját csak egy szűk nyíláson keresztül lehet pakolni, míg a sportkombi 446 literes csomagtartóját a hátsó ülések előredöntésével 1212 literesre lehet növelni, és még egy 82 literes rekesz is van az autó orrában.

A szabadidős Porschével nem csak elméletben lehet a terepre tévedni.

Széria hozzá a légrugózás, amivel off-road módban három centiméterrel megemelhető a futóműve, és mindenképpen jár az összkerékhajtás is, amivel bátran száguldhatunk a földúton. A Cross Turismo érdekessége, hogy a tetejére szerelt tetődobozt 200 km/h sebességre hitelesítették.

A Porschénél kerékpártartót is terveztek a Taycan Cross Turismo hátára,

amelyen két kerékpár fér el, és hogy ne legyen tanácstalan a kedves vevő, rögtön két új elektromos rásegítésű kerékpárt is bemutattak hozzá, egy városi és egy off-road modellt. Még felpakolt biciklivel is nyitható marad a csomagtér, és egy plusz sínnel egy harmadik bringa is elfér az autón.

A teljesítményét semmiképpen sem kevesellhetjük, hiszen már a Cross Turismo alapmodellje, a Taycan 4 is maximum 476 lóerőre képes, amivel 5,1 másodperc alatt gyorsul százra és 220 km/h a végsebessége.

A Taycan többi változata is rendelhető kombiként, akár a 761 lóerős Turbo S is,

ami 2,9 másodperc alatt repíti százra az egész családot. Csak a bringákat ne felejtsük el jól lekötni.

Prémium elektromos kínálat

A Porsche nemrég a kínálat másik végét is bővítette, megjelent a Taycan alapmodellje, ami ugyan csak hátsókerék-hajtású, de kedvezőbb árával többek radarjára teheti fel a stuttgarti modellt. A prémium elektromos piacán egyre nagyobb a zsúfoltság, nemrég a Mercedes jött ki egy kompakt crossoverrel, és az Audi is bemutatta a Taycan testvérmodelljét.

crossover | porsche taycan | porsche taycan cross turismo | elektromos autó | porsche

FOLYTASD EZZEL

Újra büszkén szárnyal a Bentley legendás orrdísze

Ezt a három lejátszási listát pörgesd a kocsiban!

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram