Három kerékpár is elfér a hátán, a futóművét meg lehet emelni, és még tetődobozzal együtt is kétszázzal száguldhat a legújabb elektromos Porsche. A Taycan Cross Turismót egyértelműen az aktív életstílus híveinek szánták.
A Porsche nem csinált nagy titkot belőle, hogy szabadidős kombit is tervez az elektromos autójából, hiszen már a Taycant beharangozó Mission E tanulmányautóból is elkészült a Cross Turismo kivitel. Most pedig itt a sorozatgyártásba szánt változat, amelynek sem a nevét, sem a koncepcióját nem változtatták meg, az egyik legsokoldalúbb Porsche lett, amit csak kapni lehet.
Még csak nem is ez a Porsche legelső kombija,
hiszen már a Panamerából is kapni Sport Turismo változatot évek óta, de az elektromos Taycan mindezt megfejeli annyival, hogy crossover is egyben, amit a karosszériára tett tetősínek, fényezetlen műanyag védőburkolatok, valamint a vaskos abroncsokkal szerelt nagyméretű kerekek is hangsúlyoznak.
A Cross Turismo azoknak való, akiknek egy Taycan nem elég praktikus.
A Porsche elektromos limuzinja négyajtós, a csomagtartóját csak egy szűk nyíláson keresztül lehet pakolni, míg a sportkombi 446 literes csomagtartóját a hátsó ülések előredöntésével 1212 literesre lehet növelni, és még egy 82 literes rekesz is van az autó orrában.
A szabadidős Porschével nem csak elméletben lehet a terepre tévedni.
Széria hozzá a légrugózás, amivel off-road módban három centiméterrel megemelhető a futóműve, és mindenképpen jár az összkerékhajtás is, amivel bátran száguldhatunk a földúton. A Cross Turismo érdekessége, hogy a tetejére szerelt tetődobozt 200 km/h sebességre hitelesítették.
A Porschénél kerékpártartót is terveztek a Taycan Cross Turismo hátára,
amelyen két kerékpár fér el, és hogy ne legyen tanácstalan a kedves vevő, rögtön két új elektromos rásegítésű kerékpárt is bemutattak hozzá, egy városi és egy off-road modellt. Még felpakolt biciklivel is nyitható marad a csomagtér, és egy plusz sínnel egy harmadik bringa is elfér az autón.
A teljesítményét semmiképpen sem kevesellhetjük, hiszen már a Cross Turismo alapmodellje, a Taycan 4 is maximum 476 lóerőre képes, amivel 5,1 másodperc alatt gyorsul százra és 220 km/h a végsebessége.
A Taycan többi változata is rendelhető kombiként, akár a 761 lóerős Turbo S is,
ami 2,9 másodperc alatt repíti százra az egész családot. Csak a bringákat ne felejtsük el jól lekötni.
Prémium elektromos kínálat
A Porsche nemrég a kínálat másik végét is bővítette, megjelent a Taycan alapmodellje, ami ugyan csak hátsókerék-hajtású, de kedvezőbb árával többek radarjára teheti fel a stuttgarti modellt. A prémium elektromos piacán egyre nagyobb a zsúfoltság, nemrég a Mercedes jött ki egy kompakt crossoverrel, és az Audi is bemutatta a Taycan testvérmodelljét.
porsche taycan | crossover | porsche taycan cross turismo | elektromos autó | porsche
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!