Tíz csodálatos hely Portugáliában, ami ragyogó arcát mutatja tavasszal

Használjuk ki az előszezont, amikor már meleg az idő, de még nincs tömeg!

A portugál mondás szerint márciusban téliesek a reggelek, de nyáriasak a délutánok. Tavasszal Portugáliában elég sok a napsütés a szabadtéri túrákhoz, viszont leégés nélkül biciklizhetünk keresztül a virágos mezőkön. Bár minden portugál városnak megvan a maga szépsége, ezek azok, amelyek ragyogó arcukat mutatják a kellemes tavaszi időben.

Lisszabon

Lisszabonban rengeteg park és városi kert található, amelyek ilyenkor virágözönbe burkolóznak a helyiek és a látogatók legnagyobb örömére, akik ilyenkor délutáni bulikra és piknikekre gyűlnek össze. Májustól pedig városszerte különböző dzsesszestek élénkítik fel a zenei életet.

Sintra

Sintra egykor a portugál uralkodók otthona volt, és a szépsége méltó a hajdani királysághoz. Hegyek, tengerparti sziklák, erdők, strandok, mesebeli paloták és szépen ápolt kertek, tavakkal és szökőkutakkal körülvett, bájos villák alkotják a mai üdülővárost, amit ilyenkor tömegek nélkül élvezhetünk.

A Duoro-völgy

Bár egész Portugália híres a portói borról, a Douro-völgyben termelik a hivatalosan legjobbat.

A régió az UNESCO Világörökség része,

a tavasz pedig ideális arra, hogy gyönyörködjünk a szőlőültetvényekben, hajókázzunk egyet, festői vonatútra induljunk, vagy túrákon, esetleg kerékpárral fedezzük fel a környéket. Idén ráadásul Európa borfővárosának is választották.

Évora

Alentejo régió központja ez a jó állapotban megmaradt középkori város, amely sok érdekességet kínál a történelem szerelmeseinek és az építészet kedvelőinek. Sétáljunk a kanyargós utcákon, és fedezzük fel az ókori templomromokat!

Porto

Lisszabon mellett a legnépszerűbb úti cél, és emellett az ország bulifővárosa is, naptára egész évben tele van koncertekkel, fesztiválokkal és piacokkal. Kortyolhatunk a portóiból, megnézhetjük a város húsvéti ünnepségét, virágoskertekben sétálhatunk, és hajókázhatunk a hidakkal tűzdelt Duero folyón.

Nazaré

A szörfösök paradicsomának óriási hullámaiban azok is gyönyörködhetnek, akik nem akarják meglovagolni az óceánt.

Március-áprilisban ráadásul már sportolóból is egyre kevesebbel találkozhatunk itt, így nem kell tartanunk a tumultustól.

Guimarães

Az ország egykori fővárosában minden utca kincset rejt a kastélyokból és templomokból álló fő nevezetességeken túl is. A középkori városközpont a Világörökség része.

Faro

Portugália legdélebbi régiójának, Algarvének a központja a kikötőhöz vezető macskaköves utcákkal és középkori falaival bűvöl el,

a parkokat, tereket és szabadtéri kávézókat a tavasz langyos hónapjaiban lehet a legjobban élvezni.

Funchal

Az egyik oldalról dombok, a másik oldalról az óceán határolja Madeira fővárosát, mely gótikus és román stílusú épületeiről, a portugál műalkotások legjavát bemutató múzeumairól és a nagy madeirás pincéiről híres. Lépten nyomon termelői piacokba botlunk, és a legváratlanabb helyeken futhatunk bele egy-egy műalkotásba.

Monsanto

Ebből a hegy tetején található faluból lenyűgöző kilátás nyílik a portugál vidékre, de csodálatos látványt nyújtanak az apró utcákkal átszőtt település óriási sziklák között megbúvó kis házikói is. Sokak szerint ez Portugália legportugálabb települése, ahol mintha megállt volna az idő.

Megtaláltuk Portugália legszebb faluját, amiről eddig alighanem csak kevesen hallottak, itt pedig azt jártuk körül, miért ragyogja be a portugál borvidék Európát.

(Forrás: The Travel, képek: Getty Images)