Close
Érkezik az újabb rekorder repülőút, ahol fedélzeti wellnessrészlegen nyújtózkodhatunk

Érkezik az újabb rekorder repülőút, ahol fedélzeti wellnessrészlegen nyújtózkodhatunk

Látótávolságba került az öt éve beígért útvonal.

Korábban írtunk arról, hogy az ausztrál Qantas igyekszik megdönteni az eddigi leghosszabb útvonalak rekordját a Sydney és London közötti járatával, amelynek menetideje húsz óra lesz. Akkor 2022-re harangozták be az indulást, de ez többek között a járvány miatt is csúszott, mint most kiderült, 2025 év végére, amikor Sydney-ből New York-ba is lehet majd közvetlenül repülni.

Az ausztrál nemzeti légitársaság ehhez egy összesen tizenkét Airbus A350-1000-esből álló flottát is vásárol, amelyekkel, mint mondják,

a világ bármely városába képesek lesznek közvetlen járatokat indítani,

“legyőzve a távolság zsarnokságát”, ahogyan Alan Joyce vezérigazgató fogalmazott. Az új flotta 2025-ben érkezik meg, a megrendelés pedig 2028-ra teljesül egészében.

A Qantas körülbelül öt éve dolgozik a projekten, és 2019-ben egy sor tesztrepülést hajtott végre a keleti partról az Egyesült Királyságba és New Yorkba. A cég egyébként most sem tétlenkedik az ultrahosszú útvonalak terén, 2018-tól kínál közvetlen, tizenhét órás járatokat London és Perth között, és Boeing 787-esekkel köti össze a Heathrow-t Darwin városával is. Ezek az utak körülbelül tizenhat-tizenhét órát vesznek igénybe.

Az új gépekre négy árkategóriában, első osztályra, business, premium economy és economy osztályra lehet majd jegyet venni, azt egyelőre nem tudni, mennyiért. Minden repülőn 238 utas fér el, és a kabin negyven százalékát teszik majd ki a prémium ülések, melyek a Qantas szerint tágasabbak lesznek a megszokottnál.

Az utazók emellett egy wellness zónát is igénybe vehetnek a gép közepén önkiszolgáló snack bárral, valamint egy kis mozgásra és nyújtásra alkalmas térrel, hogy ellensúlyozzák a gigantikus repülés kényelmetlenségeit, amelyek viszont egészen más megvilágításba kerülnek, ha arra gondolunk, hogy 1947-ben még 58 órát vett igénybe egy ilyen utazás, hét megállóval.

Eddig minden idők leghosszabb Qantas-járata egy menekítőjárat volt a járvány idején, jelenleg pedig ez a világ leghosszabb repülőútja.

(Forrás: BBC, Unsplash, Pixabay, Wikimedia Commons)

qantas | new york | london | sydney | Airbus A350-1000

FOLYTASD EZZEL

Kihagyhatatlan ínyencségek – Két premier a Bartók Tavasz bemutatói közül, amin ott kell lenni

Új utak és régi kedvencek – Legendák állnak a Müpa színpadán március 30-án

Rendeld meg a Roadster magazin 11. számát!

Mi a közös Rio de Janeiróban, egy alig ismert horvát luxus menedékben, és egy hotellé alakított New York-i reptéri terminálban? Mindet bemutatjuk a Roadster legfrissebb számában! Ezeken kívül találkozunk a világ egyik legnevesebb dizájnerével, Jaime Hayonnal, bemutatunk hat remek hazai kabinházat és kiderítjük, hol lehet jó vermutot inni Magyarországon. Ezzel még nincs vége, ugyanis elmentünk Provence-ba és kipróbáltuk az új 7-es BMW-t, Svédországban pedog a Toyota RAV4-et. Egy asztalhoz ültettük Péterfy Bori rocksztárt, Gerendai Károly kultmogult, Szabó Simon színészt, Molnár S. Szonja kurátort és Tombor Zoltán fotográfust, és kifaggattuk őket Budapesthez fűződő érzelmeikről. Elmeséljük milyen Marokkó egyik feltörekvő szörfmekkája, Taghazout, és benézünk a főváros új dizájnhoteljébe, a Verno House-ba is. Megszólaltatjuk még Kertész Attila képzőművészt, Sivák Zsófit, a Heves-megyei kocsmák Robert Capáját, és még Puzsér Róbert is tollat ragadott a kedvünkért. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Close
Legendák állnak a Müpa színpadán március 30-án, további részletek ITT!
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom