Ki gondolta volna, hogy már harmincéves mindannyiunk kedvenc városi autója, a Twingo? A születésnapra egy különleges koncepcióval készült a Renault.
Sabine Marcelis nemzetközileg elismert formatervezőt és kortárs művészt kérte fel a Renault, hogy a Twingo harmincadik születésnapjára gondolja újra az ikonikus kisautót. Sabine idén nyerte el az Elle Deco International Designer of the Year díját, ami a világ egyik legbefolyásosabb tervezőjévé tette. Lenyűgöző művészeti installációi lenyűgözték a nemzetközi közönséget, a dizájn és művészet szerelmeseit, az Art Basel és a neves múzeumok látogatóit.
A holland tervezőt letisztult, elegáns formájú munkáiról, a fénnyel való különleges viszonyáról, valamint az anyagok felhasználása terén a határokat feszegető technológiáiról ismerik.
A projekt a Twingo részletes megismerésével kezdődött, feltérképezve a legismertebb jellemzőit, mint a karosszéria egyterű felépítése, a jellegzetes fényszórója, valamint a variálható belső tere, ami hihetetlenül tágas és napfényes.
Színek, anyagok, fények
Sabine az átlátszóság játékával dobta fel a Twingót, amit a szín és az anyagok egymásra hatásának aprólékos kidolgozása követett. Az eredmény meglehetősen látványos lett, hiszen ez a Twingo semmi máshoz sem hasonlítható, amit eddig láttunk, mégis hű maradt a harminc éve bemutatott ikonikus modell lényegéhez.
„Fantasztikus lehetőséget és egy új terület megismerését jelentette számomra a Renault felkérése” – mondta a projektről Sabine Marcelis. –
„Korábban még soha nem terveztem autót, és most rögtön egy ilyen ikonikus és népszerű modellen dolgozhattam.”
„A projekt a méretét tekintve igazi kihívást jelentett számomra, egyben lehetőség volt valami igazán innovatív és emlékezetes alkotás létrehozására.”
Mivel a Renault már évekkel ezelőtt elkötelezte magát az elektromos autók irányába, a Twingo-koncepció is elektromos hajtást kapott, Sabine Marcelis innovatív megközelítése az anyagokhoz pedig teljesen új megvilágításba helyezte. Az emblematikus kisautó és a dizájner művészi víziójának találkozása egyben tökéletes születésnapi ajándéknak számít.
Twist, Swing, Tango
A kilencvenes évek elején a Renault újra feltalálta és népszerűvé tette a városi miniautó kategóriáját a Twingóval, aminek már a neve is jópofa: a Twist, a Swing és a Tango összevonásával keresztelték el. Az elődjeihez hasonlóan fiatal, legalábbis fiatalos vevőknek szánták, akik egy olcsó, praktikus és gazdaságosan üzemeltethető autót kerestek, ami még bájos is.
A dizájn telitalálat lett, a fényszórók alsó felébe tett irányjelzőkkel mintha mosolyogna ránk a Twingo, a hátul kidudorodó lámpákkal, a kétküllős kormánykerékkel, a színes kapcsolókkal és a tarka üléskárpitokkal nem sok vidámabb autó volt nála. Az egyszerűségre törekvést mutatja az egykaros ablaktörlő, a rejtett kilincsek és a fényezetlen műanyag lökhárítók.
A tervezésénél az Espace-szal népszerűvé vált egyterű koncepciót alkalmazták,
a kerekek a karosszéria négy sarkába kerültek, amivel bámulatosan tágas lehetett a Twingo, akár négy felnőtt is elfért benne. A sínen eltolható ülésekkel növelni lehetett a csomagtér méretét, az ülésekből pedig még ágyat is lehetett hajtogatni. Stílusához nagyon illettek a választható élénk fényezések, mint az indiánsárga, a korallpiros, az ultramarinkék, a korianderzöld és a gyöngyházvörös.
Már a bemutatása napján kétezer megrendelés érkezett rá, egy éven belül százezer készült belőle, szokatlanul hosszú, 15 éves pályafutása alatt pedig több mint 2,5 millió példányt gyártottak. A népszerűségét olyan limitált szériák fokozták, mint a divat világához kapcsolódó Kenzo és Benetton, vagy a bőrbelsős, üvegtetős Initiale Paris.
Stílusos múltidézés
Nem ez az első alkalom, hogy a Renault műalkotással ünnepli legendás típusainak évfordulóját: az R4 hatvanadik születésnapjára készült el Mathieu Lehanneur gördülő hotelszobája, a Suite N°4, míg az Renault 5 ötvenéves jubileumát a szürreális megoldásokkal tűzdelt R5 Diamant ünnepelte.
Ez is érdekelhet:
nagy sztori | renault twingo | dizájner | renault | sabine marcelis
Ráleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!