Close
A hetvenes évek vibrálását hozza ez a modern koncepció

A hetvenes évek vibrálását hozza ez a modern koncepció

A retró stílus az autóiparban is hódít, és most egy újabb márka vette elő az egyik klasszikus típusát. A Renault elektromos kisautója egyszerre idézi a múltat és tekint a jövőbe.

Az egykor sikeres modellek felelevenítése már évtizedek óta sikeres recept az autóiparban, elég csak a Minire, a Fiat 500-ra vagy a Volkswagen Beetle-re gondolnunk. Most egy újabb gyártó idéz meg egy nosztalgikus korszakot, a Renault legújabb koncepciója egészen a hetvenes évekig repít vissza, miközben a márka jövőjét is megmutatja.

1972-ben mutatkozott be a Renault 5, amelynek a karakteres dizájnja Michel Boué munkája volt, és

a funkcionális formájú kisautónál aligha lehetett volna stílusosabban kezdeni a hetvenes éveket.

A vibráló színekben kínált modellt egészen a kilencvenes évek közepéig gyártották, amikor a hasonlóan népszerűvé vált Clio vette át a helyét. A Renault most ezt a modellt képzelte el modern köntösben.

A dizájn fantasztikusan sikerült, a fényszórók formájától a karosszéria alakján át a hátsó lámpákig úgy idézi meg a legendás elődjét, hogy a széles sárvédőivel és nagy kerekeivel az autó modern, vonzó is lett egyben.

A Renault még a hetvenes években használt régi emblémáját is elővette hozzá,

és olyan nagy sikert aratott, hogy hamarosan ezt a változatot teszi fel minden autójára.

A francia márka már a húszas évek óta használja a jellegzetes rombuszformát,

és 1972-ben, éppen a Renault 5-tel jött ki az a változata, amelyet a magyar származású Victor Vasarely tervezett. Most ezt az emblémát veszik elő újra, egy egyszerűbb, letisztultabb formában, megtartva a festőművész ötletét, a Möbius-szalagként egymásba forduló vonalakat.

Nem az embléma az egyetlen, ami valóra válik a Renault tanulmányautójából,

hiszen úgy döntöttek, hogy a kisautót is gyártásba adják, ez lesz a franciák következő elektromos autója, ami a Zoe helyére léphet. Az új Renault 5 ezzel olyan, szintén retró stílusú villanyautók riválisa lesz majd, mint a Fiat 500, a Honda e és a Mini Cooper SE.

Múltidéző jövőkép

A Renault 5 karakteres formája ugyan nem az ő nevéhez fűződik, de rengeteg Citroën és Renault dizájnja viseli Robert Opron keze nyomát, akiről cikkünkben emlékeztünk meg. Szintén egy régi modell formájának fellapozásával született a Hyundai Ioniq 5, és az éppen százéves Mazda történelméből is merít a japánok elektromos autója, az MX–30.

FOLYTASD EZZEL
A hatvanas évek szülötte az egyik legérdekesebb Citroën
Olasz bőrművesek készítik a Bugatti méretre szabott utazótáskáit
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom