A retró stílus az autóiparban is hódít, és most egy újabb márka vette elő az egyik klasszikus típusát. A Renault elektromos kisautója egyszerre idézi a múltat és tekint a jövőbe.
Az egykor sikeres modellek felelevenítése már évtizedek óta sikeres recept az autóiparban, elég csak a Minire, a Fiat 500-ra vagy a Volkswagen Beetle-re gondolnunk. Most egy újabb gyártó idéz meg egy nosztalgikus korszakot, a Renault legújabb koncepciója egészen a hetvenes évekig repít vissza, miközben a márka jövőjét is megmutatja.
1972-ben mutatkozott be a Renault 5, amelynek a karakteres dizájnja Michel Boué munkája volt, és
a funkcionális formájú kisautónál aligha lehetett volna stílusosabban kezdeni a hetvenes éveket.
A vibráló színekben kínált modellt egészen a kilencvenes évek közepéig gyártották, amikor a hasonlóan népszerűvé vált Clio vette át a helyét. A Renault most ezt a modellt képzelte el modern köntösben.
A dizájn fantasztikusan sikerült, a fényszórók formájától a karosszéria alakján át a hátsó lámpákig úgy idézi meg a legendás elődjét, hogy a széles sárvédőivel és nagy kerekeivel az autó modern, vonzó is lett egyben.
A Renault még a hetvenes években használt régi emblémáját is elővette hozzá,
és olyan nagy sikert aratott, hogy hamarosan ezt a változatot teszi fel minden autójára.
A francia márka már a húszas évek óta használja a jellegzetes rombuszformát,
és 1972-ben, éppen a Renault 5-tel jött ki az a változata, amelyet a magyar származású Victor Vasarely tervezett. Most ezt az emblémát veszik elő újra, egy egyszerűbb, letisztultabb formában, megtartva a festőművész ötletét, a Möbius-szalagként egymásba forduló vonalakat.
Nem az embléma az egyetlen, ami valóra válik a Renault tanulmányautójából,
hiszen úgy döntöttek, hogy a kisautót is gyártásba adják, ez lesz a franciák következő elektromos autója, ami a Zoe helyére léphet. Az új Renault 5 ezzel olyan, szintén retró stílusú villanyautók riválisa lesz majd, mint a Fiat 500, a Honda e és a Mini Cooper SE.
Múltidéző jövőkép
A Renault 5 karakteres formája ugyan nem az ő nevéhez fűződik, de rengeteg Citroën és Renault dizájnja viseli Robert Opron keze nyomát, akiről cikkünkben emlékeztünk meg. Szintén egy régi modell formájának fellapozásával született a Hyundai Ioniq 5, és az éppen százéves Mazda történelméből is merít a japánok elektromos autója, az MX–30.
retro | renault 5 | tanulmányautó | francia autó | kisautó
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!