Close
Az otthon kényelmét ígéri a Hyundai elektromos autója

Az otthon kényelmét ígéri a Hyundai elektromos autója

Az elektromos autók új korszakát ígéri a Hyundai újdonsága, amelyben otthon érezhetjük magunkat, a természetes és újrahasznosított anyagokból készült belső teret pihenésre is felkészítették.

Sok előnye van annak, ha egy autót a kezdetektől fogva elektromos hajtásúnak terveznek, például nem az utastér és a csomagtér rovására kell helyet találni a méretes akkumulátornak, és nem marad kihasználatlan a motortér sem. A Hyundai is tiszta lappal kezdte a tervezést, ami az eleve elektromosnak szánt Ioniq 5-ben páratlan megoldásokat eredményezett.

A képeken egy feszes vonalvezetésű, hagyományos ferdehátú kompaktnak tűnik az Ioniq 5,

de a méreteket böngészve kiderül, hogy 4,64 méteres autón az első és hátsó kerekek közötti tengelytáv három méter, ami csak a jóval hosszabb limuzinokra szokott jellemző lenni. A Hyundaiban ezért a megszokottnál sokkal tágasabb lesz az utastér.

Az otthoni nappaliszobák hangulatát ígéri a belső tér, amely a világos színvilágával és a szellős berendezésével valóban kellemesnek ígérkezik. Az autóban pihenéssel töltött időt azzal teszi kényelmesebbé az Ioniq 5, hogy

az első üléseket fekvő pozícióba lehet dönteni, még lábtartó is felhajtható a szundításhoz.

A fenntarthatóság jegyében az utastérben felhasznált anyagok újrahasznosított palackokból, növényi fonalakból és gyapjúból készültek,

kisebb mértékben növényi cserzésű bőrt és növényi alapú biofestéket is felhasználtak hozzá. A tetőn lévő napelemekkel a konnektorra csatlakoztatás nélkül is tölthető az autó akkumulátora.

A természetes hangulaton kívül a modern technológia is beköltözött a Hyundai elektromos autójába, így a dupla képernyős műszerfal, a szélvédőre vetítő head-up display és a vezeték nélküli mobiltöltő is a felszereltség része.

230 voltos csatlakozójáról nemcsak a laptopunkat, de akár egy másik elektromos autót is lehet tölteni.

Az Ioniq 5 elektromos autónak is kiváló lesz, a többféle változatának teljesítménye 170-től 306 lóerőig terjed, az utóbbival akár öt másodpercen belül gyorsul fel százas tempóra, és egy feltöltéssel 480 kilométert is képes lesz megtenni.

A villámgyors töltéssel csak öt perc kell hozzá, hogy száz kilométerre elegendő energiát töltsünk bele.

A teljesen önvezető autók korára még várnunk kell, ezért a vezetőülésben szundítani csak álló autóban lehet, de az Ioniq 5 is képes önállóan tartani a sávot és a távolságot az előtte haladótól, és távirányítással beparkol, ha erre kérjük. Az elektromos autózás jövőjét előrevetítő újdonsággal várhatóan már idén nyáron találkozhatunk az utakon.

Tiszta mobilitás

A Hyundai egyébként is tele van ötletekkel, ha emisszió nélküli mobilitásról van szó, erre kiváló példa az elektromos roller, amely menet közben töltődik az autóban. Más gyártók is bemutatták saját elképzelésüket az elektromos autózásról, így a Fiat és a Mazda is nemrég vezette be az új villanyautóját.

FOLYTASD EZZEL
90 éve aratott legendás győzelmet a Mercedes-Benz
Meglepő helyről érkezik ez a fantasztikus sportkupé
Megjelent a Roadster negyedik lapszáma.
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, és akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom