A Rolls-Royce már korábban elkötelezte magát az elektromos autók mellett, és most bemutatta a története első olyan modelljét, amiben egyáltalán nincs benzinmotor. A Spectre a hajtásmódjától eltekintve is lenyűgöző luxusautó lett.
Charles Rolls, a márka egyik alapítója már a huszadik század elején elismerően szólt az elektromos autókról. 1900-ban vásárolta meg a sajátját, és nagyra értékelte a csendes és tiszta működését, de azt jósolta, hogy csak akkor terjedhetnek el nagyobb számban, amikor sikerül megoldani a töltőhálózatok problémáját. A márka látnoki atyja sem gondolta volna, hogy erre több mint százhúsz évet kell várni.
A Rolls-Royce már korábban elárulta, hogy Spectre néven mutatja be az első elektromos modelljét,
és most leplezetlenül is megismerhetjük az újdonságot. A goodwoodi gyártónak igazából nem ez az első elektromos autója, hiszen 2011-ben az akkori Phantom alapjára már építettek egy prototípust 102EX néven, aminek azonban sem a 395 lóerős teljesítménye, sem a 200 kilométeres hatótávja nem felelt volna meg a vevők elvárásainak.
A technika folyamatos fejlődésével mostanra elérkezettnek látták az időt arra, hogy a Rolls-Royce is belépjen az elektromos autók közé. Az új Spectre egy fényűző kétüléses túrakocsi, aminek a jachtokat idéző dizájnját bizonyára a kisebb Wraith ihlette, az osztott fényszórós orrával azonban inkább a nagyobb Phantom Coupé örökösének mondják. A márka hagyományainak megfelelően
a hatalmas ajtók hátrafelé nyílnak, ezzel is megkönnyítve a beszállást.
Az elektromos Rolls-Royce paraméterei már nem hagynak kívánnivalót maguk után, hiszen a Spectre teljesítménye 585 lóerő, a maximum nyomatéka 900 Nm, amivel a háromtonnás luxusautónak 4,5 másodperc is elegendő, hogy nulláról százra gyorsuljon. Az akkumulátor méretét nem árulták el, de azt igen, hogy
520 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel,
ami a leendő tulajdonosok többségének elegendő lesz. A Rolls-Royce szerint a vevők többsége a francia Riviérán használja majd az autót.
A Spectre büszkélkedhet néhány rekorddal, hiszen a márka történetének legszélesebb hűtőmaszkját tervezte rá a Rolls-Royce, és
a 23 colos kerekek is a legnagyobbak, amiket kétajtós modellre szereltek.
Az elektromos autók hatótávját nagyban befolyásolja az aerodinamikájuk, és a karosszéria 0,25-ös légellenállási együtthatója valóban kedvező, amihez nemcsak megdöntötték a hűtőmaszkot, de még a Spirit of Ecstasy szobrocskát is áttervezték.
A Rolls-Royce műszerfala is modernebb lett, mert bár az elrendezése nem változott, de a hagyományos számlapokat színes képernyő váltotta fel, és új a középső érintőképernyőn futó rendszer is. A Spectre nem felejt el lenyűgözni, így például a márka védjegyévé vált, csillagos égboltot idéző világítás az ajtókra is kiterjed,
a műszerfalon pedig ötezer-ötszáz fénypont ragyogja körbe a Spectre feliratot.
A csendes és tiszta elektromos hajtással a Rolls-Royce célja nem más volt, mint tovább fokozni a repülő szőnyeghez hasonlító utazási élményt, amihez újfajta futóművet is fejlesztettek. A márka eddigi legjobb autójának mondott Spectre tehát az első elektromos Rolls-Royce, ami 2023 végén érkezik, de egyáltalán nem az utolsó, a goodwoodi gyártó ugyanis kitűzte maga elé, hogy 2030-tól minden modelljét tisztán elektromos hajtással szereli majd fel.
A Rolls-Royce legjava
A Rolls-Royce persze nem azonnal int búcsút a 12 hengeres motoroknak, a márka egyik újdonsága például a Phantom megújult változata, amit acélkerékkel és szövetkárpittal is kínálnak, és a karosszériaépítés hagyományait is felélesztették az olyan különlegességekkel, mint a hajókat idéző, fedélzeti piknikszettel is felszerelt Boat Tail.
elektromos autó | rolls-royce | luxusautó | rolls-royce spectre
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!