A Vatikán előrejelzése szerint jövőre több mint harminc millió zarándok látogat majd Rómába, ami a személyszállító szolgáltatások túlterhelésével járhat.
Tizennyolc év várakozás után Róma végre megoldja azt a problémát, ami miatt a turisták és a helyiek rendszeresen az utcákon rekednek. Az olasz főváros ugyanis több ezer új taxit kap – közölte a polgármester.
Rómában és sok más olasz városban jóval kevesebb taxi közlekedik a többi európai városhoz képest, mivel a taxilobbik folyamatosan ellenállnak a fuvarozók számának növelésére, illetve például az Uber teljes elfogadására irányuló törekvéseknek.
Roberto Gualtieri római polgármester elmondta, hogy a hivatal a jövő hónapban ezer új taxiengedélyre és kétezer új Uber-engedélyre írnak ki pályázatot, amelyek decemberre, a római katolikus szentév kezdetére aktiválódnak. "A bürokrácia megbénított bennünket, de végre megindultak a dolgok. Novemberre sokkal jobb lesz a helyzet" – mondta Gualtieri.
Jelenleg Rómában mindössze 7800 taxi működik, mert 2006 óta nem adtak ki új engedélyeket, és további ezer személygépkocsi vehető igénybe, amelyek az Uber felső kategóriás járműveiként is szolgálnak. Ezzel szemben Londonban a 2020-as adatok szerint 19 ezer taxi és 96 ezer magántulajdonú jármű visz utasokat, míg Párizsban előbbiből 18 500, utóbbiból 30 ezer grasszál.
A közösségi oldalakon gyakran keringenek a római főpályaudvaron jó egy órán át sorban álló emberekről szóló rémtörténetek, a taxis alkalmazásokkal csúcsidőben meg elég nehezen találni taxit, a diszpécsereket telefonon elérni pedig kvázi lehetetlen vállalkozás.
A taxisszövetkezetek szerint az igazi problémát Róma hiányos tömegközlekedési rendszere jelenti, ezért a terhek nagy részét nekik kell cipelniük. Azt mondják, a turisztikai főszezonon kívül nem lenne elég munkájuk, ha a városi tanács több engedélyt adna ki.
Gualtieri a taxisok tiltakozása ellenére is folytatja az új engedélyek kiadását, mert állítása szerint egyszerűen nem várhatnak tovább. Az olasz törvények értelmében az engedélyek eladásából származó bevétel nyolcvan százalékát a már működő taxisoknak kell átadniuk egyfajta kompenzációként, mivel az új sofőrök megjelenése miatt csökkenhet a már kiadott engedélyek értéke. A tisztviselők előrejelzései szerint az új engedélyek díja várhatóan fejenként 70 ezer euró (28 millió forint) körül alakul majd.
Az olasz konyha messze nem pizzából és tésztából áll, bár tény, hogy ezeket is érdemes megkóstolni akkor, ha Rómába látogatunk. Ajánlott azonban megismerkedni az olasz főváros sajátos konyhájával is, ami a klasszikus ízeken alapul. Mutatjuk, mik azok a fogások, amelyek valóban kihagyhatatlannak számítanak.
(Forrás: Independent, fotók: Getty Images)
róma | probléma | olaszország | közelekdés | uber
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!