Idén nagyon nagy eséllyel láthatjuk a sarki fényt: kiderült, mikor hová kell mennünk érte

Az előrejelzések szerint a 2024-ben a felerősödő naptevékenység miatt nagyon nagy esélyünk van arra, hogy lássuk a sarki fényt.

Az Expedia pedig összegyűjtötte, mikor és hová kell mennünk, ha tanúi lennénk a csodás jelenségnek.

1. Finnország

A sarkifény-vadászok kedvenc úti célja a finn Lappföld, ezen belül is Rovaniemi és Inari. A leginkább költséghatékonyan pedig októberben utazhatunk.

2. Kanada

Szintén az északifény-turizmus top úti céljai közé tartozik a manitobai Churchill, ahol már 2023-ban jelentősen nőtt a látogatók száma 2022-hez képest. Érdemes még próbálkoznunk Banffban, Jasperben, Albertában és Yellowknife-ban.

3. Norvégia

Norvégiában a legnagyobb eséllyel márciusban és áprilisban valamint szeptemberben és októberben láthatjuk a sarki fényt. A legnépszerűbb városok közé tartozik Alta, a világ második legészakibb városa, valamint Narvik és Tromsø.

4. Egyesült Államok

Alaszka, Michigan és a minnesotai Voyageurs Nemzeti Park mind remek lehetőséget nyújt a sarki fény megfigyelésére, amire az őszi és a téli hónapok a legalkalmasabbak.

5. Izland

Szeptember és április között a Nyugati fjordok és Észak-Izland ideális helyszínek, mivel hosszabb a sötétség és jellemzően kevesebb a felhő, mint máshol. Ez alól csak Akureyri, Izland második legnagyobb városa a kivétel, ahol nagyobb a fényszennyezés.

6. Svédország

A svéd Lappfölddel szintén nem foghatunk mellé, március végén-április elején érdemes odautaznunk.

Ezeken a vonatutakon is jó eséllyel megpillanthatjuk a fények táncát, addig is itt megnézhetjük, milyen fotók készültek tavaly a jelenségről.

(Forrás: Thrillist, képek: Getty Images)

aurora borealis | északi fény | finnország | norvégia | sarki fény

Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”