A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) európai divíziója szerint a korábban vártnál egy évvel később, csak 2024-ben állhat vissza a 2019-es szintre az utasforgalom az európai repülőtereken.
A szervezet közleményében azt írta, júniusban a vártnál jóval kevesebb, 16,8 millió utast kezeltek az európai reptereken, ez a tavalyi szinthez képest kilencvenhárom százalékos csökkenés. Bár június elején még 267 ezer, a hónap végére pedig már 757 ezer utast regisztráltak naponta,
ez még mindig elenyésző az egy évvel korábbi, nyolcmilliós napi átlagos forgalomhoz képest.
Az ACI felhívta a figyelmet arra, hogy az előző hónaphoz képest marginális, ötszázalékos javulás figyelhető meg, és a júliusi előzetes adatokból az látszik, hogy a forgalom a tervezett harminc- helyett alig húszszázalékos mértékben áll majd helyre. Emiatt az ACI módosította a májusban kiadott előrejelzését: most azzal számolnak, hogy 2023 helyett csak 2024-ben érik el a 2019-es utasforgalmi szintet, az európai repülőterek forgalma éves szinten hatvannégy százalékkal csökken, és 32,4 milliárd euró bevételkieséssel kell számolniuk a reptereknek.
Olivier Jankovec, az ACI Europe vezetője a közleményben az uniós tagállamok utazási korlátozásait tette felelőssé a lassabb növekedésért. Állítása szerint még a nyári csúcsidőszakban is érezteti hatását, hogy a nemzetállamok nem hangolták össze az intézkedéseiket, ez pedig rombolja a légi közlekedésbe vetett bizalmat. További problémaként említette, hogy alacsony a gépek kihasználtsága, ezért a repülőterek bevételei nem nőnek annyira, mint a kiadásaik, ezért rövid időn belül számos regionális repülőtér anyagi támogatásra szorul, különben az üzemeltető csődbe megy.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI, fotók: Getty Images)
helyreáll | Repülőterek Nemzetközi Tanácsa | légi közlekedés | járvány | korlátozás
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!