A bolt, amelynek szellemiségét egy bizonyos életérzés határozza meg

A budapesti Lövőház utcában található Spark Le Monde elsősorban azoknak jelenthet alternatívát, akik vágynak a magas minőségre, a különleges dizájnra és az egyediségre.

A boltban folyamatos és intenzív kutatómunkával keresik azokat a márkákat, amelyek itthon még alig ismertek, más országokban viszont már népszerűek. Mindemellett fontosnak tartják, hogy olyan feltörekvő márkák is helyet kapjanak a polcokon, amelyek ugyan viszonylag frissek a piacon, de elképesztően erős a víziójuk és a minőségük. Idetartoznak például a lengyel Undress Code fehérneműi, Mare Perpetue kaliforniai fürdőruhái, Aeneis párizsi selyemkendői, vagy a mostanság igen kelendő Bluetiful Milano és Lele Sadoughi hajbavalói.

"A családom és én is igazi divatőrültek vagyunk, úgyhogy régóta szerepelt már az álmaimban egy ilyen üzlet – meséli Zepkó Zsófia alapító, aki a divat egyik fővárosában, Milánóban pallérozódva ismerhette meg a szakma fortélyait. – Amikor ott éltem, több olyan izgalmas márkát megismertem, amelyekről azt gondoltam, érdemes lenne itthon is bemutatni. A városban rengeteg concept store termékei közül válogathattam, ezek a boltok pedig valóságos kincsesbányának számítanak. Valami hasonlót terveztem megvalósítani Magyarországon is. A Spark Le Monde első körben webshopként indult, mert külföldön kiválóan működnek már az online áruházak, és úgy gondolom, a jövőben még inkább teret nyernek majd."

Zsófia tehát releváns tapasztalattal a háta mögött vágott bele a bizniszbe, Milánóban egy ún. buying office-ban dolgozott. Ilyen irodák általában azokban a nagyvárosokban nyitnak, ahol lényegében a divat történik; grandiózus eseményeket, fórumokat, workshopokat, bemutatókat szerveznek, nem utolsósorban pedig élen járnak a trendek diktálásában. "A feladataim közé tartozott a divatirányzat alakulásának figyelése, továbbá hogy milyen márkák, ruhadarabok és méretek legyenek esetemben a kazah és az orosz piacon."

Most pedig arról dönt, hogy a második kerületi saját boltjába mely termékek kerülhetnek be. No de mi alapján megy át egy márka a bizonyos rostán?

"Szerelem legyen első látásra" – árulja el Zsófia a legfontosabb szempontot, mielőtt beköltöztet egy márkát az üzletébe. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy amint meglát valamit, az néhány órával később már a Spark Le Monde polcain pihen. Két-három hét az érlelési idő. A leginkább manufaktúrából érkező márkának passzolnia kell az üzlet filozófiájába, további alapvető feltétel a magas minőség, a dizájn és persze az ár is, no meg hogy olyan termék legyen, amit bárki hordhat. Éppen ezért komoly kihívásnak számít ennyi, saját maga által felállított szabálynak megfelelnie.

A termékek nyolcvan-nyolcvanöt százaléka független és feltörekvő márkából áll, a szortiment jelentős részét pedig csak ebben az üzletben lehet megkapni Magyarországon.

Zsófia szerint a legkülönlegesebb termékek Mirit Weinstock ékszerei közül kerülnek ki. Az izraeli divat- és ékszertervező művész nemzetközileg elismert, magas minőségű luxusbrandje egyedi tervezésű darabokkal hódít, a legkülönbözőbb anyagokat – többek között tollakat, rafiaszálakat, szempillákat, girlandokat és papírt – jelenít meg arany, ezüst és gyöngyök felhasználásával.

Felsorolni is nehéz, mennyi mindenből lehet még válogatni, mert legszívesebben egész nap nézelődne az ember a bombertáskák, a gyapjúpulcsik, a különleges zoknikból álló válogatások és a dizájnos hőtartó kulacsok között. Akár csak inspirálódni, akár kitűnni akarunk, ebben az üzletben mindkét vágyunk könnyedén megvalósítható.

Ez is érdekelhet:
Ez a cseppnyi üzlet a Gozsdu Udvarban visszavisz a boldog békeidőkbe

A Síp utca forgatagában egy olyan üzletet rendeztek be, ahol a Bomo legjava kapható.

(Fotók: Spark Le Monde)

termék | Mirit Weinstock | spark le monde | női | undress code | kiegészítő

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Ilyen a „havas mindfulness”, avagy 5+1 út a belső békéhez télen
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom