Close
A bolt, amelynek szellemiségét egy bizonyos életérzés határozza meg

A bolt, amelynek szellemiségét egy bizonyos életérzés határozza meg

A budapesti Lövőház utcában található Spark Le Monde elsősorban azoknak jelenthet alternatívát, akik vágynak a magas minőségre, a különleges dizájnra és az egyediségre.

A boltban folyamatos és intenzív kutatómunkával keresik azokat a márkákat, amelyek itthon még alig ismertek, más országokban viszont már népszerűek. Mindemellett fontosnak tartják, hogy olyan feltörekvő márkák is helyet kapjanak a polcokon, amelyek ugyan viszonylag frissek a piacon, de elképesztően erős a víziójuk és a minőségük. Idetartoznak például a lengyel Undress Code fehérneműi, Mare Perpetue kaliforniai fürdőruhái, Aeneis párizsi selyemkendői, vagy a mostanság igen kelendő Bluetiful Milano és Lele Sadoughi hajbavalói.

“A családom és én is igazi divatőrültek vagyunk, úgyhogy régóta szerepelt már az álmaimban egy ilyen üzlet – meséli Zepkó Zsófia alapító, aki a divat egyik fővárosában, Milánóban pallérozódva ismerhette meg a szakma fortélyait. – Amikor ott éltem, több olyan izgalmas márkát megismertem, amelyekről azt gondoltam, érdemes lenne itthon is bemutatni. A városban rengeteg concept store termékei közül válogathattam, ezek a boltok pedig valóságos kincsesbányának számítanak. Valami hasonlót terveztem megvalósítani Magyarországon is. A Spark Le Monde első körben webshopként indult, mert külföldön kiválóan működnek már az online áruházak, és úgy gondolom, a jövőben még inkább teret nyernek majd.”

Zsófia tehát releváns tapasztalattal a háta mögött vágott bele a bizniszbe, Milánóban egy ún. buying office-ban dolgozott. Ilyen irodák általában azokban a nagyvárosokban nyitnak, ahol lényegében a divat történik; grandiózus eseményeket, fórumokat, workshopokat, bemutatókat szerveznek, nem utolsósorban pedig élen járnak a trendek diktálásában. “A feladataim közé tartozott a divatirányzat alakulásának figyelése, továbbá hogy milyen márkák, ruhadarabok és méretek legyenek esetemben a kazah és az orosz piacon.”

Most pedig arról dönt, hogy a második kerületi saját boltjába mely termékek kerülhetnek be. No de mi alapján megy át egy márka a bizonyos rostán?

“Szerelem legyen első látásra” – árulja el Zsófia a legfontosabb szempontot, mielőtt beköltöztet egy márkát az üzletébe. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy amint meglát valamit, az néhány órával később már a Spark Le Monde polcain pihen. Két-három hét az érlelési idő. A leginkább manufaktúrából érkező márkának passzolnia kell az üzlet filozófiájába, további alapvető feltétel a magas minőség, a dizájn és persze az ár is, no meg hogy olyan termék legyen, amit bárki hordhat. Éppen ezért komoly kihívásnak számít ennyi, saját maga által felállított szabálynak megfelelnie.

A termékek nyolcvan-nyolcvanöt százaléka független és feltörekvő márkából áll, a szortiment jelentős részét pedig csak ebben az üzletben lehet megkapni Magyarországon.

Zsófia szerint a legkülönlegesebb termékek Mirit Weinstock ékszerei közül kerülnek ki. Az izraeli divat- és ékszertervező művész nemzetközileg elismert, magas minőségű luxusbrandje egyedi tervezésű darabokkal hódít, a legkülönbözőbb anyagokat – többek között tollakat, rafiaszálakat, szempillákat, girlandokat és papírt – jelenít meg arany, ezüst és gyöngyök felhasználásával.

Felsorolni is nehéz, mennyi mindenből lehet még válogatni, mert legszívesebben egész nap nézelődne az ember a bombertáskák, a gyapjúpulcsik, a különleges zoknikból álló válogatások és a dizájnos hőtartó kulacsok között. Akár csak inspirálódni, akár kitűnni akarunk, ebben az üzletben mindkét vágyunk könnyedén megvalósítható.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Spark Le Monde)

Megjelent a legújabb Roadster magazin!
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom