A bolt, amelynek szellemiségét egy bizonyos életérzés határozza meg

A budapesti Lövőház utcában található Spark Le Monde elsősorban azoknak jelenthet alternatívát, akik vágynak a magas minőségre, a különleges dizájnra és az egyediségre.

A boltban folyamatos és intenzív kutatómunkával keresik azokat a márkákat, amelyek itthon még alig ismertek, más országokban viszont már népszerűek. Mindemellett fontosnak tartják, hogy olyan feltörekvő márkák is helyet kapjanak a polcokon, amelyek ugyan viszonylag frissek a piacon, de elképesztően erős a víziójuk és a minőségük. Idetartoznak például a lengyel Undress Code fehérneműi, Mare Perpetue kaliforniai fürdőruhái, Aeneis párizsi selyemkendői, vagy a mostanság igen kelendő Bluetiful Milano és Lele Sadoughi hajbavalói.

"A családom és én is igazi divatőrültek vagyunk, úgyhogy régóta szerepelt már az álmaimban egy ilyen üzlet – meséli Zepkó Zsófia alapító, aki a divat egyik fővárosában, Milánóban pallérozódva ismerhette meg a szakma fortélyait. – Amikor ott éltem, több olyan izgalmas márkát megismertem, amelyekről azt gondoltam, érdemes lenne itthon is bemutatni. A városban rengeteg concept store termékei közül válogathattam, ezek a boltok pedig valóságos kincsesbányának számítanak. Valami hasonlót terveztem megvalósítani Magyarországon is. A Spark Le Monde első körben webshopként indult, mert külföldön kiválóan működnek már az online áruházak, és úgy gondolom, a jövőben még inkább teret nyernek majd."

Zsófia tehát releváns tapasztalattal a háta mögött vágott bele a bizniszbe, Milánóban egy ún. buying office-ban dolgozott. Ilyen irodák általában azokban a nagyvárosokban nyitnak, ahol lényegében a divat történik; grandiózus eseményeket, fórumokat, workshopokat, bemutatókat szerveznek, nem utolsósorban pedig élen járnak a trendek diktálásában. "A feladataim közé tartozott a divatirányzat alakulásának figyelése, továbbá hogy milyen márkák, ruhadarabok és méretek legyenek esetemben a kazah és az orosz piacon."

Most pedig arról dönt, hogy a második kerületi saját boltjába mely termékek kerülhetnek be. No de mi alapján megy át egy márka a bizonyos rostán?

"Szerelem legyen első látásra" – árulja el Zsófia a legfontosabb szempontot, mielőtt beköltöztet egy márkát az üzletébe. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy amint meglát valamit, az néhány órával később már a Spark Le Monde polcain pihen. Két-három hét az érlelési idő. A leginkább manufaktúrából érkező márkának passzolnia kell az üzlet filozófiájába, további alapvető feltétel a magas minőség, a dizájn és persze az ár is, no meg hogy olyan termék legyen, amit bárki hordhat. Éppen ezért komoly kihívásnak számít ennyi, saját maga által felállított szabálynak megfelelnie.

A termékek nyolcvan-nyolcvanöt százaléka független és feltörekvő márkából áll, a szortiment jelentős részét pedig csak ebben az üzletben lehet megkapni Magyarországon.

Zsófia szerint a legkülönlegesebb termékek Mirit Weinstock ékszerei közül kerülnek ki. Az izraeli divat- és ékszertervező művész nemzetközileg elismert, magas minőségű luxusbrandje egyedi tervezésű darabokkal hódít, a legkülönbözőbb anyagokat – többek között tollakat, rafiaszálakat, szempillákat, girlandokat és papírt – jelenít meg arany, ezüst és gyöngyök felhasználásával.

Felsorolni is nehéz, mennyi mindenből lehet még válogatni, mert legszívesebben egész nap nézelődne az ember a bombertáskák, a gyapjúpulcsik, a különleges zoknikból álló válogatások és a dizájnos hőtartó kulacsok között. Akár csak inspirálódni, akár kitűnni akarunk, ebben az üzletben mindkét vágyunk könnyedén megvalósítható.

Ez is érdekelhet:

Ez a cseppnyi üzlet a Gozsdu Udvarban visszavisz a boldog békeidőkbe

A Síp utca forgatagában egy olyan üzletet rendeztek be, ahol a Bomo legjava kapható.

(Fotók: Spark Le Monde)

termék | üzlet | divat | független | bolt

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom