November 21-én a két Michelin-csillagos Stand Étterem és a világ egyik legnevesebb champagne-márkája, a Dom Pérignon közös vacsorája egy új mércét állított a hazai gasztronómiában. Az esemény nem csupán egy vacsora volt, hanem egy különleges ünnep, amely megmutatta, hogy Magyarországon is van helye és tere a legmagasabb színvonalú gasztronómiának.
A vacsoravendégek egy művészien megkomponált utazáson vehettek részt az ízek és a kifinomult élmények világába. Az estet a Dom Pérignon új, 2015-ös évjárata nyitotta, amelyet először mutattak be éttermi környezetben. A vacsora során a vendégek különleges ritkaságokat kóstolhattak, melyek, bár sokszor nehezen fellelhetőek, a Stand állandó kínálatát képezik.
A Dom Pérignon több, mint champagne: egy globális ikon, amely a tradíció és modernitás közötti pozitív feszültséget kihasználva inspirálja a világot. A márka víziója, hogy túlmutasson a champagne világán, fokozza és érzelmekkel ruházza fel a minőségi élményeket. A Dom Pérignon nemzetközi szinten számos kreatív személyiséggel dolgozik együtt, mind művészeti ágak, mind a gasztronómia területén, és
e találkozás mindig valami egyedi, megismételhetetlen impulzust hagy maga után.
A Fine Brands Company (FBC) a Moët Hennessy italportfólió hivatalos disztribútoraként olyan prémium márkákat képvisel, mint a Dom Pérignon, a Moët & Chandon, a Veuve Clicquot vagy épp a Hennessy. A portfólió champagne-jai, párlatai és nemzetközi borai egy vonzó, a kiváló magyar borokat kiegészítő kínálatot teremtenek a hazai piacon. Az effajta nemzetközi márkakínálat elengedhetetlen a minőségi turizmus regionális építéséhez és fejlesztéséhez. A vállalat célkitűzései közül az élmény mellett kiemelten fontos szerepet kap az edukáció, amely a partnerek bevonásával, szorosan együttműködve valósul meg.
Dom Pérignon Vintage 2015: Egy rendkívüli évjárat története
A Dom Pérignon a világ egyik legegyedibb champagne-márkája, amelyet a Champagne-i tradíció és az innováció ötvözésével alkottak meg. Minden palack csak az adott év szőlőterméséből készül, így a márka kizárólag évjáratos champagne-okat kínál, a minőség és az egyediség iránti elkötelezettségének jeleként. A Dom Pérignon champagne-ok komplex ízvilágukról, kifinomult szerkezetükről és ikonikus stílusukról ismertek, tökéletesen bemutatva a klasszikus és a modern szinergiáját.
A Dom Pérignon Vintage 2015 a szélsőséges időjárási viszonyok évében született. Az évjáratot a nyár folyamán uralkodó hosszan tartó aszály és rekordhőmérsékletek határozták meg, amelyek rendkívüli koncentrációjú, egyedi ízvilágot eredményeztek. A vibráló harmónia érdekében a borászok gondos munkával egyesítették a Hautvillers környéki területekről szüretelt pinot noirt chardonnay-val, mely a házra jellemző rétegzettség és komplexitás elérése érdekében közel egy évtizedet töltött seprőn. Illatában eukaliptusz, vetiver, narancsvirág kombinációja.
Ízében fehér húsú barack, Mirabelle szilva, pirított magvak dominálnak, a korty végén határozott sós lecsengés.
A champagne ízjegyei remekül harmonizáltak a menü első fogásával, amely házilag füstölt pisztráng, créme fraiche, kaviár kompozíciója volt. Az évjáratot a Stand sommelier-i, Varga Norbert és Borbély Tamás asztalonként mutatták be, lehetőséget adva a vendégekkel való párbeszédre és közvetlen interakcióra.
A budapesti gasztronómia egyik legnagyobb presztízsű eseménye
A Stand Szulló Szabina és Széll Tamás első fine dining, illetve Budapest egyetlen két Michelin-csillagos étterme. Az étterem a hagyományos magyar ízeket és alapanyagokat ötvözi a modern gasztronómia technikáival, egyedi élményt nyújtva vendégeinek. A Stand az elmúlt években számos rangos díjat nyert el, nyitásuk után kilenc hónappal kapták meg az első a Michelin-csillagot, majd 2022-ben elnyerték a másodikat is, amelyet azóta is büszkén őriznek.
A séfpáros elkötelezettsége az autentikus magyar konyha megújítása iránt, valamint a kiváló minőségű alapanyagok használata teszi a Standot különlegessé. Nagy hangsúlyt fektetnek a fenntartható fejlődésre, a terroirra, a regionális és szezonális alapanyagokra, a magyar termelőkkel történő együtt gondolkodásra és közös munkára, és ami a legfontosabb, az ízre.
Szulló Szabina és Széll Tamás ’Signature menü’-jük egyes összetevőit úgy alakították, hogy
a fogások ízvilága tökéletes összhangban álljon a champagne-ok komplexitásával.
“Érdekes és motiváló volt egy ilyen champagne-sorhoz főzni – meséli Szulló Szabina, a Stand egyik tulajdonos-séfje. – Mint minden este, ez alkalommal is a legjobb tudásunkat és maximalizmusunkat akartuk nyújtani. Közösen ötleteltünk a sommelier-inkkel és sous chef-jeinkkel, megnéztük, milyen párosítások működnek jól elméletben, majd sokat kóstoltunk is. “
A vacsora során azok az ételeik kerültek fókuszba, amelyek kimondottan erre az alkalomra lettek megalkotva. Főbb alapanyagaik a kékuszonyú tonhal, a beluga kaviár, a kacsamáj, a kecsege és a kecsegekaviár, a Wagyu rib eye, az ököruszály és a sárgacékla voltak, de persze a lángos falatka sem hiányozhatott a buborékok mellől.
Fő desszertjükben őszibarack és yuzu kapott helyet.
“A legkiemelkedőbb párosításunk egyértelműen a tonhal volt. Ezt az alapanyagot csak akkor használjuk az étteremben, ha a legkiválóbb állapotában érkezik a beszállítótól, és mindig champagne-nyal párosítjuk, hiszen verhetetlen duót alkotnak - mondja Szulló Szabina, majd hozzáteszi: “Büszkék vagyunk rá, hogy a vacsora végén minden vendégtől azt a visszajelzést kaptuk, hogy minden tökéletes volt.”
Az esemény bizonyította, hogy a legmagasabb színvonalú gasztronómia iránt van kereslet itthon, a külföldi vendégek számára, pedig egyedülálló élményt és betekintést biztosított a magyar gasztronómiába és erősítette azt a hitet, hogy hazánkban is van helye a nemzetközi mércékkel is kimagasló minőségnek.
(Fotók: Stand)
széll tamás | dom perignon | vacsora | champagne | szulló szabina
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!