A világ leglátogatottabb múzeumának féltve őrzött kincsét nemrég áthelyezték, ami finoman fogalmazva sem nyerte el a látogatók tetszését – írja a Guardian.
A különterem felújítása miatt mindössze néhány hónapra költözött el a Louvre-on belül Leonardo da Vinci világhírű festménye, és majd októberben, a művész halálának ötszázadik évfordulójára kerül vissza eredeti helyére. Addig azonban – ha minden így marad – sok bosszúságot okozhat a múzeumba érkezőknek, akiknek jelentős része kizárólag a pici festmény miatt keresi fel Párizs egyik ékességét.
A probléma pedig itt kezdődik: a panaszkodók szerint akár többórás sorban állást követően a múzeum személyzete a megszokottnál több kordonnal elválasztott folyosókon át, tehéncsorda-szerűen tereli a csoportokat, hogy aztán a festmény előtt alig fél percet töltsön a látogató, és máris tessékeli tovább.
Ennyi idő jut tehát közelről elmerülni a kultikus alkotás részleteiben, és megörökíteni a nagy pillanatot, vagy éppen magát a művet.
Becslések szerint naponta harmincezer embert kell koordinálnia a személyzetnek, ám a bosszús látogatók elmondása alapján nem végzik valami jól a dolgukat: leginkább a totális szervezetlenség és a káosz szavakat lehet olvasni a kritikákban.
Egy közösségi médiában megjelent kommentben valaki például azt tanácsolja, hogy inkább „hagyjuk ki” a 77×53 cm-es olajfestményt, amelyett „csak fél percig lehet bámulni, és ehhez egy-két órát sorban kell állni, aztán háromméteres távolságból tovább nézni”, míg egy másik bejegyzés szerint a több emeleten át kígyózó sorok látványa sokkoló, az egész bejutás pedig elég stresszes.
A Louvre évente tízmilló látogatót fogad, nagyjából 80 százaléka kizárólag a Mona Lisa miatt vált belépőt. A múzeum képviselői szerint megkönnyítené az egész procedúrát, ha még többen foglalnának előre időpontot.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Unsplash)
várakozás | stresszes | szervezetlenség | párizs | káoszHáromnapos kanyartúra négy ország érintésével a Júliai-Alpokban, egy igazán klassz túramotorral, a régió legszebb útjain
Amikor megérint a prémium autózás érzése – a Pappas Auto három évtizede hazánk élvonalában

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!