Döbbenet, miket kapnak az ultraluxus-utazók a világ egyik legszebb országában

Szinte megszállják Svájcot a tehetős amerikaiak – és ezzel párhuzamosan az alpesi ország turizmusa soha nem látott magasságokba lő ki.

A svájci szállodák 2024-ben 42,8 millió vendégéjszakát regisztráltak, ami az elmúlt 50 év legjobb eredménye. A növekedés motorját legfőképp az Egyesült Államokból érkező luxusutazók rúgták be.

Ahogyan egyre nyilvánvalóbbá válik a vagyonos turisták pozitív hatása a svájci gazdaságra, úgy az ország egyre inkább erősíti pozícióját a felső tízezer kedvenc úti céljaként.

Privát síkomornyikok és exkluzív kiszolgálás

Svájc érintetlen tájai és időtlen eleganciája évtizedek óta vonzza a tehetőseket. Az alpesi kedvenc régóta az exkluzivitás szinonimájaként tündököl: ötcsillagos szállodák, Michelin-csillagos éttermek, privát síházak és diszkrét banki szolgáltatások teszik a bájos országot az elit kedvelt menedékévé. A világjárvány utáni időszakban viszont új irányt vett a luxusturizmus: inkább már a személyre szabott, kifinomult élmények vezetik a kívánságlistát, melyek azonban csak kevesek kiváltságai lehetnek.

A St. Moritz, Zermatt és Gstaad síparadicsomaiban található szállodák máris új szintre emelték a vendéglátást. Élménycsomagjuk vetekszik a legexkluzívabb üdülőhelyek ajánlataival;

privát síkomornyikok melegítik elő a bakancsokat, helikopteres síkirándulások indulnak a hófödte csúcsok tetejére, sőt a kalandvágyók még Harley-Davidsonon is felfedezhetik a festői tájakat.

Az ötcsillagos luxusszállodák manapság elérhető opciói egykoron elképzelhetetlennek tűntek: ide tartoznak a személyre szabott vacsorákat komponáló sztárséfek vagy épp az egyediséget garantáló dedikált concierge-szolgáltatások. A The Chedi például egy olyan ritka szivargyűjteménnyel büszkélkedhet, melynek egyes darabjaiért akár 8600 eurót (kb. 3 és fél millió forintot) is elkérhetnek.

A luxusturizmus aranykora

Szakértői elemzések szerint a világ milliárdosainak vagyona 2024-re 1,94 billió euróval gyarapodott. Svájc rögtön felismerte az ebben rejlő potenciált, és célzott stratégiával vonzza be a leggazdagabbakat – méghozzá nem is eredménytelenül.

Az országban eltöltött külföldi vendégéjszakák száma tavaly 5,1 százalékkal 22 millióra emelkedett, aminek negyedét az Amerikából érkezők tették ki. A kínai és indiai turisták száma ugyancsak nőtt, ami azt mutatja, hogy a távoli országokból érkező luxusutazók is egyre inkább felfedezik maguknak az alpesi országot.

Bár a nagy vagyonnal rendelkező vendégek létszámban nem feltétlenül dominálnak, mégis jelentős a gazdasági hatásuk. Az ötcsillagos szállodák ugyan csupán a vendégéjszakák 8 százalékát teszik ki, de az ott megszálló elit a teljes svájci turizmus bevételének 25-30 százalékát lapátolják össze.

A kritikusok ugyanakkor aggályukat fejezték ki, mondván az ultraluxus turizmus kiszoríthatja a helyi turistákat. Róma példája jól mutatja, hogy a rövid távú lakáskiadások mennyire elérhetetlenné tették a lakhatást a helyiek számára, sokakat arra kényszerítve, hogy a város szélén vagy azon túl keressenek maguknak otthont.

Hogyan áll Svájc a globális luxusutazási versenyben?

Svájc luxusturizmusának látványos fellendülése nem egyedi jelenség, mert világszerte számos úti cél versenyez a tehetősek kegyeiért. Tenerife például tudatosan pozicionálja magát az amerikai luxusutazók célpontjaként, míg a Maldív-szigetek, Ausztria és Görögország egyedi, privát szpotokat és high-end wellness-központokat kínál az exkluzivitásra vadászóknak.

A svájci turizmus azonban két dolognak köszönhetően jelentős előnyben van. Az időtlen elegancia és a modern fényűzés ötvözete olyan páros, ami eddig nyerőnek tűnik.

Míg Dubaj vagy a Maldív-szigetek pompával csábítja a luxusra éhes utazókat, addig Svájc más utat választott. Ott a luxus a tradíciókban, a wellness élményekben, a szabadtéri élményekben és a világszínvonalú szolgáltatásokban keresendő, és ez a kifinomult, mégis természetesnek tűnő elegancia az, amely továbbra is vonzóvá teszi Svájcot a világ leggazdagabb utazói számára – egyben megerősítheti helyét a luxusturizmus mezőnyének élén.

(Forrás: EuroNews, fotók: Getty Images)

turizmus | amerikaiak | virágzik | Svájc | ultraluxus | tehetősek

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom