A modellt az együttes legutóbbi, sorban tizenhetedik albuma, a Power Up ihlette. A hazai dizájner szemüvegmárkának ez már a negyedik kollaborációja a legendás csapattal.
2018 volt az első év, amikor a hazai dizájner szemüvegmárka, a Tipton Eyeworks az AC/DC-vel közösen készített szemüvegkollekciót. A Back in Black szemüvegek olyannyira sikeres és ikonikus modellek lettek, hogy a mai napig kaphatók. Az első közös projektet még több követte, a Black Ice és a High Voltage albumok ihlette szemüvegek után most megérkezett a PWR UP.
A keretek szárán továbbra is ott díszeleg az együttes híres villám szimbóluma.
– "Az AC/DC kollekcióink mindig nagyon sikeresek. A bevett gyakorlat hasonló, mindig albumokhoz kötjük őket. Veszünk az adott albumból bakelitlemezeket a kiadótól, ebből készülnek a szemüvegek. A kérdés, mindig csak az, milyen stílus felé induljunk" – meséli Zack Tipton, a Tipton Eyeworks alapítója, hogy hogyan alkotják meg az AC/DC kereteket.
– "Az első kollekciónál, ez volt a Back in Black, klasszikusabb stílusú, egyszerűbb formájú modelleket készítettünk, amik mindenki által kedveltek lehetnek. Az AC/DC zenéjének alapját három akkord jelenti, így mi is a hármas számból indultunk ki. Három modellt alkottunk. A Black Ice és a High Voltage kollekciók esetében már olyan modelleket akartunk készíteni, amik bátrabbak, kihívóbbak, vadabbak és trendibbek. Két-két szemüvegkeret készült, és sokkal kevesebbet is készíttettünk belőlük" – magyarázza.
A PWR UP-nál visszatértünk a gyökerekhez, egy nagyon egyszerű, nagyon markáns keret lett az eredménye
– teszi hozzá.
Hogyan indult a hazai márka együttműködése a világ egyik legmenőbb zenekarával?
Az, hogy a Tipton Eyeworks és az AC/DC egymásra talált a véletlennek köszönhető. A Tipton a kétezres évek végén rukkolt elő a Pink Floyd-lemezekből készített, limitált szériás, ötvendarabos kollekciójával, méghozzá mindenféle előzetes egyeztetés nélkül. Fél évvel később az együttes egyik jogi képviselője, a Perryscope Productions kopogtatott Zack Tiptonnál, érdeklődve, hogy miért is szerepel a Pink Floyd neve egy olyan terméken, amelyről ők nem tudnak.
Ha egy komoly lemezkiadó jogi képviselői jelentkeznek az embernél, az adhat okot aggodalomra, a kollekciót azonban végül nem vonták vissza és brutális kártérítést sem követeltek. A Tipton bevételeinek egy bizonyos részét utalta át a zenekarnak.
Eltelt pár év a Perryscope Productions pedig ismét jelentkezett, de képviselőjük, Norman Perry ezúttal egy megbízással a kezében érkezett:
Ők képviselik az AC/DC-t is. Mi lenne, ha a Tipton készítene egy általuk inspirált napszemüveg-kollekciót?
– "Hatalmas megtiszteltetés volt, hogy ez a legendás csapat minket választott és azóta is együtt dolgozunk" – mondja a márka alapítója.
– "Ők a világ egyik legnagyobb zenekara. Back in Black albumuk zenetörténelem második legmagasabb példányszámban eladott lemeze. Bármelyik nagy szemüveggyártó cégre eshetett volna a választásuk, mégis mellettünk döntöttek. Ugyanakkor nagyon nagy elvárásokat is támasztottak felénk, kreativitást és a gyártást tekintve meg kellett ugranunk az ő szintjüket. Az együttműködéseink viszont újra és újra bizonyítják, hogy méltó partnerek vagyunk" – hangsúlyozza. "Azt hiszem, erre igazán büszkék lehetünk."
A Tipton Eyeworks megalkotta a keretet, ami éppolyan karakteres, mint a legfrissebb AC/DC album
A PWR UP a tizenhetedik album a legendás rockegyüttes karrierjében, a Tipton Eyeworks számára pedig nem volt kétség, hogy az AC/DC kollekciójuk legújabb szemüvegkeretének passzolnia kell az új album stílusához. Egyszerű, markáns, karakteres keret lett a végeredmény.
A Tipton Eyeworksv AC/DC kollekciójának darabjai hivatalosan a zenekar által engedélyezettek. A szemüvegek szárán krómozott elemként megjelenik a banda hivatalos szimbóluma, a villám. A szár belső részén gravírozva megtalálható a Vinylize x AC/DC logó, valamint a széria szám, ami bizonyítja a termék egyediségét. Minden kerethez garancia kártya tartozik, márkázott törlőkendővel és tokkal. A szett biológiailag lebomló dobozba van csomagolva.
A világszerte ötszáz optikában jelen lévő hazai designer szemüvegmárka szinte az összes darabot eladta már a keretből, azonban a Tipton Eyeworks budapesti showroomjában még felpróbálható és elérhető.
szemüvegkeret | dizájner márka | ac/dc | magyar dizájner | zenekar | dizájner
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!