A CNN megkereste őket, hogy legyenek ők az a magyar pár, akik bemutatják Budapest legfotogénebb helyszíneit. Magyarországon elsőként döntöttek úgy, hogy csak az utazóblog műfajára koncentrálnak – nem véletlen, hogy Kamenov Anna és Farkas Márton márkája, a TravelisedMe továbbra sem a követők számát akarja duzzasztani. Inkább azon dolgoznak, hogy egyre személyesebb és egyedibb tartalmakon keresztül mutassák meg azokat a hazai és kelet-európai helyszíneket, amelyekről bőven lehet újat mondani a mai huszon-harmincas utazóknak.
– “Annával mindketten nagyon szeretünk utazni, ez mindenképp adott egy kezdő lökést. Emellett mindkettőnk fejében megfogalmazódott már egy koncepció, aminek a megvalósításához partnerre találtunk egymásban. Nagyjából a nemzetközi travelblogok csúcsra járatásakor kezdtük el kidolgozni a részleteket” – kezdi a márka sztoriját Farkas Marci, aki fotósként már több mint ötévnyi iparági tapasztalatot és kapcsolatrendszert tudhatott magáénak, amikor belevágott az új projektbe.
Barátnője, Kamenov Anna az egyetem befejeztével, a multis tapasztalatszerzés után örömmel váltott kreatív területre. Számára a közösen kidolgozott üzleti terv és az első megvalósuló projektek hozták meg az igazi lelkesedést.
Mindketten vállaltak kockázatot, ráadásul úgy, hogy nem a bevált utazóblogger-receptet követték.
A kezdetektől Magyarországra és a közép-európai régióra akartak építeni, ellentétben azokkal a véleményvezérekkel, akik csak a trendi Instagram-célpontokban tudtak gondolkodni – teszi hozzá Marci.
– “Biztosak voltunk benne, hogy a hazai turisztikai célpontok iránt is lesz érdeklődés – folytatja Anna. Ezért párhuzamosan dolgoztunk a magyar és az angol nyelvű blogon is, hogy az ide látogató turistáknak és a magyar követőknek is tudjunk izgalmas helyeket mutatni.”
A blog indulásához képest egészen korán, már 2018 elején jött az első áttörés: akkoriban még szponzorok nélkül, a saját befektetésükre építve járták az országot.
A Balaton környékén megtalálták azokat a vendéglátókat, szálláshelyeket, akik a téli balatoni hangulatot szerették volna bemutatni, és erre a koncepcióra harapott rá végül egy autómárka is, amely a klasszikus hippibusz mintájára készült kisbuszt adott a projekthez.
Az eddigi legnagyobb sikerük sem váratott sokáig magára. A CNN az Instagram-oldaluk alapján felkérte őket egy Budapestről szóló magazinműsorban való szereplésre. Ők lehettek az a magyar páros, akik Budapest legfotogénebb helyszíneit mutatták be a saját szavaikkal. – “Először fel sem akartam venni a telefont a számformátum miatt, és utána is nehezen hittük el, hogy meg fog valósulni a forgatás” – emlékszik vissza Marci. A tévéműsort végül többször is vetítette a csatorna, az USA-tól Európáig mindenhol látni lehetett.
Ez a megjelenés kapóra jött az üzleti gondolkodásuk szempontjából is. A TravelisedMe ugyanis az organikus növekedést és az erős követői elköteleződést tűzte ki célul. A jelenlegi ötezres követőtáborral még itthon is inkább a mikro kategóriába tartoznak – sok nemzetközi márkának ez önmagában nem lenne elég nagy bázis, de a meggyőző képanyagok és a nemzetközi referenciák miatt megnyílnak a kapuk.
Az a tény, hogy továbbra is egyedüli bloggerpárként működnek a belföldi utazások népszerűsítésében, a turisztikai szereplők figyelmét is felkeltette, és kaptak komolyabb megbízást a blogfelületen kívüli feladatokra. Néhány kivétellel az összes budapesti ötcsillagos szállodával dolgoztak már együtt – ezeknek a lényege nem az, hogy egy-egy Instagram-fotóért cserébe ejtőzzenek, hanem hogy a szálloda számára hasznosítható képanyagot adnak át, melyek egy részét a saját csatornájukon is megmutatják.
Ez már egy olyan tudatos márkaépítési szolgáltatás, ami később is kiemelheti őket az influencerek közül.
Marci szerint hosszú távon amúgy is csak azok a csatornák maradnak életben, ahol fel lehet fedezni a személyes sztorikat a képek, videók mögött. – “Ez számunkra is egy tanulási folyamat, mennyit szeretne tudni rólunk a közönség, hogyan mutassuk meg jobban magunkat a szövegekben vagy később a videós tartalmakban.”
Egy szigorú irodai munkarendhez hasonló folyamatot kellett kialakítaniuk, ahol a kreatív koncepciókat együtt találják ki. Marci egy vérbeli vállalkozó, ráadásul ismerős volt a pr-megbízások világában.
Marci hozzáteszi: végig kellett csinálnunk néhány projektet, hogy a párja is lássa, tudatos munkával a tárgyalásokból és az ötletekből igazi tartalom lesz. Ezeket most már egyenrangúan tudják alakítani.
Bár mostanára összeszokott párosként dolgoznak, a szinte 0–24 órás együtt töltött időben adódnak konfliktusok. Anna elárulja azt is, ezeket miért nem szabad szőnyeg alá söpörni. – “Egy vita után például soha nem állunk kamera elé, mert nem lenne hiteles, ilyenkor a probléma megoldása, a közös hang megtalálása az első. Ezt a fajta őszinteséget szeretnénk megtartani még akkor is, ha ez csúszást jelent a napirendünkben.”
A pár eredeti márkaötletében már szerepelt a közép-és kelet-európai régió bemutatása is, Anna részben bolgár származása miatt új lendületet kaptak ezek a projektek. Egy hosszabb beszámolót szántak már Bulgária rejtett kincseinek, a következő úti cél Albánia és Oroszország lesz. Ezeknek a helyszíneknek nagy előnye, hogy fotós szemmel bőven lehet még újat mondani róluk, nem beszélve a blogon is elmesélhető történetekről.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Kamenov Anna és Farkas Márton)
utazás | interjú | influencer | Kamenov Anna | portréRitmus, ha elkap – Ezeken a kihagyhatatlan Bartók Tavasz-programokon el fog
Új utak és régi kedvencek – Legendák állnak a Müpa színpadán március 30-án

Mi a közös Rio de Janeiróban, egy alig ismert horvát luxus menedékben, és egy hotellé alakított New York-i reptéri terminálban? Mindet bemutatjuk a Roadster legfrissebb számában! Ezeken kívül találkozunk a világ egyik legnevesebb dizájnerével, Jaime Hayonnal, bemutatunk hat remek hazai kabinházat és kiderítjük, hol lehet jó vermutot inni Magyarországon. Ezzel még nincs vége, ugyanis elmentünk Provence-ba és kipróbáltuk az új 7-es BMW-t, Svédországban pedog a Toyota RAV4-et. Egy asztalhoz ültettük Péterfy Bori rocksztárt, Gerendai Károly kultmogult, Szabó Simon színészt, Molnár S. Szonja kurátort és Tombor Zoltán fotográfust, és kifaggattuk őket Budapesthez fűződő érzelmeikről. Elmeséljük milyen Marokkó egyik feltörekvő szörfmekkája, Taghazout, és benézünk a főváros új dizájnhoteljébe, a Verno House-ba is. Megszólaltatjuk még Kertész Attila képzőművészt, Sivák Zsófit, a Heves-megyei kocsmák Robert Capáját, és még Puzsér Róbert is tollat ragadott a kedvünkért. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!