Bizonyos dolgokban a fapados légitársaságok modelljét követik.
Spanyolország rohamsebességgel fejleszti a vasúthálózatát, és a tavalyi Madrid-Barcelona járat sikerén felbuzdulva idén újabb útvonalakkal bővíti a kínálatát.
Várhatóan tavasztól Madridból már a tengerparti Valenciába és Alicantéba, valamint a regionális fővárosba, Albacetébe is elrepíti az utasokat
akár mindössze kilenc euróért (körülbelül háromezer-kétszáz forintért).
Mindez a francia nemzeti vasúti szolgáltató, az SNCF leányvállalatának, az Ouigónak a nevéhez fűződik, és úgy tűnik, máris nagy hatást gyakorol a spanyol vonatpiacra. A rivális szolgáltató, az Renfe is elindította ugyanis fapados szolgáltatását Avlo néven, amely alálicitál az Ouigo árainak az alicantei és barcelonai útvonalakon.
Az ouigós utazásnál ugyanakkor nem árt figyelni arra, hogy a légitársaságoknál megszokott módhoz hasonlóan csomaglimit van, és díjmentesen maximum egy kis kézipoggyászt lehet felvinni.
Egy nagyobb, harminc kilós bőröndért további öt eurót (ezernyolcszáz forintot) kell fizetni, míg további kilenc euróért (háromezer-kétszáz forintért) olyan pluszszolgáltatásokat lehet vásárolni, mint a nagyobb ülés vagy a különböző szórakozási lehetőségek.
A cég a következő években tovább bővítené az útvonalait, 2023-ban például már Córdobába, Sevillába, Málagába és Costa del Solba is indítanak vonatokat a fővárosból.
Nemcsak Spanyolország újít a vasútvonalak terén, Olaszországban is megéri vontra szállnunk, ha pedig Európa legszebb vonatútjain andalognánk, erre induljunk.
(Forrás: timeout.com, képek: Getty Images)
vasút | olcsó | vonat | albacete | nagysebességűRitmus, ha elkap – Ezeken a kihagyhatatlan Bartók Tavasz-programokon el fog
Elképesztő mennyiségű magyarországi utasra számít a Wizz Air

Mi a közös Rio de Janeiróban, egy alig ismert horvát luxus menedékben, és egy hotellé alakított New York-i reptéri terminálban? Mindet bemutatjuk a Roadster legfrissebb számában! Ezeken kívül találkozunk a világ egyik legnevesebb dizájnerével, Jaime Hayonnal, bemutatunk hat remek hazai kabinházat és kiderítjük, hol lehet jó vermutot inni Magyarországon. Ezzel még nincs vége, ugyanis elmentünk Provence-ba és kipróbáltuk az új 7-es BMW-t, Svédországban pedog a Toyota RAV4-et. Egy asztalhoz ültettük Péterfy Bori rocksztárt, Gerendai Károly kultmogult, Szabó Simon színészt, Molnár S. Szonja kurátort és Tombor Zoltán fotográfust, és kifaggattuk őket Budapesthez fűződő érzelmeikről. Elmeséljük milyen Marokkó egyik feltörekvő szörfmekkája, Taghazout, és benézünk a főváros új dizájnhoteljébe, a Verno House-ba is. Megszólaltatjuk még Kertész Attila képzőművészt, Sivák Zsófit, a Heves-megyei kocsmák Robert Capáját, és még Puzsér Róbert is tollat ragadott a kedvünkért. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!