A Virgin Atlantic Manchesterből New York-ba tartó járatát közvetlenül a felszállás előtt törölték, miután egy utas szólt, hogy probléma lehet az egyik szárnnyal.
Úgy látta, hogy az egyik szárny egy paneléről négy csavar hiányzik. Bejelentése után a járatot törölték, hogy a karbantartók megvizsgálhassák a repülőt.
Később azután a légitársaság és a gépet gyártó Airbus is hangsúlyozta, hogy a repülőgép biztonságát nem befolyásolták a csavarok, a szóban forgó panel csak a repülőgép aerodinamikai teljesítményének javítására szolgál.
Az Airbus A330-asok mindegyik szárnypanelén 119 csavar található, így nem befolyásolja a szárny szerkezeti integritását vagy terhelhetőségét, ha négy közülük hiányzik.
Ennek ellenére a járatot törölték, "hogy időt biztosítsanak a további karbantartási ellenőrzésekre", az utasok pedig más gépekkel jutottak el az úti céljukra.
Mint a légitársaság szóvivője elmondta, az utasok és a személyzet biztonsága mindig a legfőbb prioritásuk, és ez nem forgott veszélyben. Hozzátették, hogy mindig az iparági biztonsági szabványokat felülmúlva dolgoznak, és a repülőgép már újra üzemel. Végül elnézést kértek az utasoktól a késés miatt.
Mostanában nem ez az egy fennakadása volt a légitársaságnak, mindössze néhány nappal korábban egy Barbadosra tartó járata húsz perccel a felszállás után kénytelen volt visszafordulni a manchesteri repülőtérre, mivel a pilótafülke füsttel telt meg.
Az utóbbi időben gyakran hallani repülőkkel kapcsolatos problémákról, nemrég Boeingeket állítottak le ideiglenesen, egy légitársaság pedig komplett útvonalakat törölt a menetrendjéből nem megfelelő hajtóművek miatt.
(Forrás: Independent, képek: Getty Images)
biztonság | repülő | szárny | utas | probléma
Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon
Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!