A Virgin Atlantic Manchesterből New York-ba tartó járatát közvetlenül a felszállás előtt törölték, miután egy utas szólt, hogy probléma lehet az egyik szárnnyal.
Úgy látta, hogy az egyik szárny egy paneléről négy csavar hiányzik. Bejelentése után a járatot törölték, hogy a karbantartók megvizsgálhassák a repülőt.
Később azután a légitársaság és a gépet gyártó Airbus is hangsúlyozta, hogy a repülőgép biztonságát nem befolyásolták a csavarok, a szóban forgó panel csak a repülőgép aerodinamikai teljesítményének javítására szolgál.
Az Airbus A330-asok mindegyik szárnypanelén 119 csavar található, így nem befolyásolja a szárny szerkezeti integritását vagy terhelhetőségét, ha négy közülük hiányzik.
Ennek ellenére a járatot törölték, "hogy időt biztosítsanak a további karbantartási ellenőrzésekre", az utasok pedig más gépekkel jutottak el az úti céljukra.
Mint a légitársaság szóvivője elmondta, az utasok és a személyzet biztonsága mindig a legfőbb prioritásuk, és ez nem forgott veszélyben. Hozzátették, hogy mindig az iparági biztonsági szabványokat felülmúlva dolgoznak, és a repülőgép már újra üzemel. Végül elnézést kértek az utasoktól a késés miatt.
Mostanában nem ez az egy fennakadása volt a légitársaságnak, mindössze néhány nappal korábban egy Barbadosra tartó járata húsz perccel a felszállás után kénytelen volt visszafordulni a manchesteri repülőtérre, mivel a pilótafülke füsttel telt meg.
Az utóbbi időben gyakran hallani repülőkkel kapcsolatos problémákról, nemrég Boeingeket állítottak le ideiglenesen, egy légitársaság pedig komplett útvonalakat törölt a menetrendjéből nem megfelelő hajtóművek miatt.
(Forrás: Independent, képek: Getty Images)
virgin atlantic | biztonság | probléma | repülő | szárny
Luxus ízek, felejthetetlen pillanatok – Így válassz tökéletes szeszes italt karácsonyra
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!