Új átverés terjed a közösségi médiában: az utasok panaszaira csapnak le az imposztorok

Az utóbbi időben egyre kreatívabbá válnak a csalók, újabb és újabb módozatokat találva ki arra, hogyan foszthaják ki az áldozatokat.

Az Independent pedig egy újabb ötletet leplezett le, amely 2022-ben indult világhódító útjára. A bűnözők az utazók légitársaságokhoz és utazási irodákhoz intézett panaszain igyekeznek keresni. A csalók „imposztorfiókokat“ hoznak létre a közösségi médiában, és amikor valaki kiírja a légitársasággal, hotellel kapcsolatos panaszait, lecsapnak rá.

Válaszolnak az adott bejegyzésre vagy kommentre, elkérik az illető telefonszámát, és ha megadta, WhatsApp-on felveszik vele a kapcsolatot. Ha az illető elég hiszékeny, néhány lépéssel ráveszik arra, hogy egy alkalmazáson keresztül pénzt küldjön nekik.

Az easyJet utasait például már többször is megcélozták 2023 nyarától kezdve, amikor a légitársaság több ezer járatát törölte, így érthető módon rengeteg panasz érkezett hozzá.

Egy Richard Knight nevű utazó például az X-en panaszkodott, amiért plusz díjat kellett fizetnie egy fedélzetre felvitt poggyászért. Nem kevesebb, mint tíz imposztorfiók válaszolt neki a légitársaság nevében.

Az egyikük ezt írta @easyJet4ti néven: Szia, elnézést kérek a kellemetlenségért, és azért vagyok itt, hogy segítsek. Kérjük, kövessen be, és írjon nekünk, ha segítségre van szüksége.

Miután a British Airways oldalán is megosztotta a posztot, hasonló üzeneteket kapott, és olyan válaszoló is akadt, aki a cég vezérigazgatójának, Sean Doyle-nak adta ki magát. Richard Knight azonban nem dőlt be a meglehetősen átlátszó trükknek, de kitartóan próbálta felvenni a kapcsolatot a légitársaság valódi munkatársaival.

Mint az easyJet közölte, azt tanácsolja az ügyfeleinek, hogy csak az aranypipával ellátott, hivatalos csatornákon kövessék őket, és ott lépjenek kapcsolatba velük. Ugyanakkor legyenek éberek, és ne kattintsanak más fiókok linkjeire.

Nem árt résen lenni akkor is, ha az ember Budapesten foglalna szállást vagy vonatjegyet venne.

(Forrás: Independent, képek: Getty Images)

panasz | panaszok | átverés | csalás | utazás

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom