Ezek a kedvenc városaink, ahol csak néhány lépés a tengerpart

Akadnak olyan szerencsés városok, ahol csak gondolunk egyet, és percek alatt a tengerparton találjuk magunkat. A nagyobbak közül nyilván Barcelona, Valencia vagy Lisszabon ugorhat be, de vannak kevésbé fősodorban lévő kedvenceink is, melyek közül most bemutatunk néhányat.

Pirita Beach, Tallinn, Észtország

Maroknyi strand veszi körül Észtország fővárosát. Legnagyobb és legnépszerűbb része a központtól mindössze hat kilométerre található Pirita, ahová taxi vagy busz helyett érdemes inkább kerékpárra pattanva eljutni: az utat fenyőfákkal övezett szakaszon tehetjük meg.

A célállomáson pedig kötelező program a fagylaltozás a naplementében.

Lungomare, Trieszt, Olaszország

A lehetőségekhez képest hosszú, négy kilométeres tengerparti sétánnyal csábít Olaszország hűvösebb felében, a szlovéniai határ közelében.

A városközponttól egészen a Miramare kastélyig húzódó Lungomare sétányán óvárosi hangulatban finom tengeri ételeket kóstolhatunk, ha épp nem a parton elbújva napozunk.

Coral Beach, Dubrovnik, Horvátország

A várfallal körülvett gyönyörű város joggal lehet büszke türkizkék tengervízére.

Békés, nyugodt hely, amit főleg akkor érezhetünk át, ha a helyiek tanácsát megfogadva nem a legnépszerűbb dubrovniki strandot választjuk, hanem a homokzátonyokkal és fehér székekkel díszített parttal csalogató Coral Beachet.

Kargi strand, Bodrum, Törökország

Itt viszont a pulzáló éjszakai életre vágyók találják meg a számításukat, de ha elegük van a véget nem érő partikból, keressék fel az itteniek kedvencét, a Bodrum déli felében bujkáló Kargi strandot.

Üde szellők és olykor hatalmas hullámok frissítenek fel a félszigeten.

Matosinhos Beach, Porto, Portugália

Porto rendesen el van látva csodás strandokkal, és ugyan északi fekvése miatt általában hidegebb vizekkel bír, viszont kevésbé zsúfolt, mint a népszerű üdülőparadicsom, Algarve.

Matosinhos csendes környékén általában szeles idő fogadja a látogatót, ami jó hír, ha szörffel érkezik.

Ha nélküle, akkor is eltölthet néhány romantikus napot ebben a hívogató környezetben.

Playa de la Concha, San Sebastián, Spanyolország

San Sebastianba a kulturális életet és a tapasokat nagy kanállal fogyasztók járnak elsősorban.

A lazulós dél-európai életstílust átvéve csak néhány pohár koktélra van szükségünk, hogy élvezzük a dombokkal és hegyekkel körülvett Concha strand nyújtotta előnyöket.

Amager Beach Park, Koppenhága, Dánia

Koppenhága belvárosától csupán néhány kilométerre található az Amager Beach Park.

A mesterséges strand a dán főváros egyik legjobb helye, ahol ki lehet pihenni a mindennapokat, és ahol berendezkedhetünk a hosszú nyári estékre.

Napozni, futni, úszni és vitorlázni, no meg a dűnéken ejtőzni egyaránt szívesen járnak ide a helyiek.

Prado Beach, Marseille, Franciaország

Furcsán nézne ki egy ilyen lista francia plázs nélkül.

Az ország második legnagyobb városának Prado nevű strandját könnyen elérjük a városközpontból, és ha eltöltöttünk ott egy teljes napot, eszünkbe sem jut majd, merrefelé is van Monaco.

Ezeken a tengerpartokon pofozgatni kell magunkat, hogy ébren vagyunk-e

Mennyivel jobb lenne most zúzmara helyett izzadtságcseppeket törölgetni egy türkizkék vizű pálmafás strandon a világ melegebbik felében... Mutatunk hozzá öt lehetőséget.

(Fotók: Getty Images, Unsplash)