De az is lehet, hogy hagyni kéne az egész poggyászolósdit.
A légitársaságok majdani tervei között szerepelnek a vékonyabb ülések is, méghozzá nem nehéz kitalálni, hogy miért: többen férjenek el az utastérben. Ez nem túl jó hír a kézipoggyásszal gyakran utazók számára, mivel így kevesebb hellyel lehet kalkulálni az ülések alatt. A USA Today szerint ez a megoldás kevesebb lábteret is eredményez.
Christopher Elliott szakértő szerint amikor egy légitársaság új kabinbelsőt jelent be, legtöbbször áttér a vékonyabb ülésekre, melyek lehetővé teszik a kapacitásnövelést. Az extra üléssorok beépítése pedig általában a lábtér csökkentésével jár.
A fapados járatokkal utazók közül sokan csupán kézipoggyászt visznek magukkal, részben költségmegtakarítási okokból. A legtöbb légitársaság díjat számít fel a csomagfeladásért, ami azt eredményezte, hogy a kézipoggyászok helyett bőröndökkel teltek meg a tárolók, vagyis sokszor a csomagnak csak az ülések alatt jut hely.
Joe Cronin, az International Citizens Insurance vezérigazgatója szerint az emberek "előbb-utóbb kevesebb dolgot fognak becsomagolni", de akár tíz évbe is beletelhet, mire az ülések alá pakolt táskákról teljesen lemondanak. A légitársaságok viszont változtathatnak a fej feletti szekrények méretén, melyek a kereslet miatt nagyobbak lehetnek. Ahelyett például, hogy a bőröndöket klasszikus módon fektetve pakolnák be, az új szekrények lehetővé teszik, hogy az oldalukra fordítva tárolják azokat, vagyis több férne be.
Ugyanakkor egy repülőgépek utasterével foglalkozó tervező szerint a szekrényeket teljesen el kellene távolítani.
"Azt mondanám, hogy elérkeztünk a törésponthoz. Elértük a maximumot. Talán egyáltalán nincs is szükségünk kézipoggyászokra. Valakinek ezt ki kellene mondania, mert kézipoggyászokkal együtt utazni nem a legmegfelelőbb repülési élmény" – mondta a húsz éve a szakmában dolgozó David Young.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
kisebb | repülés | kézipoggyász | lábtér | vékonyabb
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!