De az is lehet, hogy hagyni kéne az egész poggyászolósdit.
A légitársaságok majdani tervei között szerepelnek a vékonyabb ülések is, méghozzá nem nehéz kitalálni, hogy miért: többen férjenek el az utastérben. Ez nem túl jó hír a kézipoggyásszal gyakran utazók számára, mivel így kevesebb hellyel lehet kalkulálni az ülések alatt. A USA Today szerint ez a megoldás kevesebb lábteret is eredményez.
Christopher Elliott szakértő szerint amikor egy légitársaság új kabinbelsőt jelent be, legtöbbször áttér a vékonyabb ülésekre, melyek lehetővé teszik a kapacitásnövelést. Az extra üléssorok beépítése pedig általában a lábtér csökkentésével jár.
A fapados járatokkal utazók közül sokan csupán kézipoggyászt visznek magukkal, részben költségmegtakarítási okokból. A legtöbb légitársaság díjat számít fel a csomagfeladásért, ami azt eredményezte, hogy a kézipoggyászok helyett bőröndökkel teltek meg a tárolók, vagyis sokszor a csomagnak csak az ülések alatt jut hely.
Joe Cronin, az International Citizens Insurance vezérigazgatója szerint az emberek "előbb-utóbb kevesebb dolgot fognak becsomagolni", de akár tíz évbe is beletelhet, mire az ülések alá pakolt táskákról teljesen lemondanak. A légitársaságok viszont változtathatnak a fej feletti szekrények méretén, melyek a kereslet miatt nagyobbak lehetnek. Ahelyett például, hogy a bőröndöket klasszikus módon fektetve pakolnák be, az új szekrények lehetővé teszik, hogy az oldalukra fordítva tárolják azokat, vagyis több férne be.
Ugyanakkor egy repülőgépek utasterével foglalkozó tervező szerint a szekrényeket teljesen el kellene távolítani.
"Azt mondanám, hogy elérkeztünk a törésponthoz. Elértük a maximumot. Talán egyáltalán nincs is szükségünk kézipoggyászokra. Valakinek ezt ki kellene mondania, mert kézipoggyászokkal együtt utazni nem a legmegfelelőbb repülési élmény" – mondta a húsz éve a szakmában dolgozó David Young.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
jövő | hely | fedélzet | lábtér | változás
Dubaj a multikulturális gasztronómia egyik fellegvára is
Izland még vulkán nélkül is olyan, mint semmi más a Föld nevű bolygón
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!