De az is lehet, hogy hagyni kéne az egész poggyászolósdit.
A légitársaságok majdani tervei között szerepelnek a vékonyabb ülések is, méghozzá nem nehéz kitalálni, hogy miért: többen férjenek el az utastérben. Ez nem túl jó hír a kézipoggyásszal gyakran utazók számára, mivel így kevesebb hellyel lehet kalkulálni az ülések alatt. A USA Today szerint ez a megoldás kevesebb lábteret is eredményez.
Christopher Elliott szakértő szerint amikor egy légitársaság új kabinbelsőt jelent be, legtöbbször áttér a vékonyabb ülésekre, melyek lehetővé teszik a kapacitásnövelést. Az extra üléssorok beépítése pedig általában a lábtér csökkentésével jár.
A fapados járatokkal utazók közül sokan csupán kézipoggyászt visznek magukkal, részben költségmegtakarítási okokból. A legtöbb légitársaság díjat számít fel a csomagfeladásért, ami azt eredményezte, hogy a kézipoggyászok helyett bőröndökkel teltek meg a tárolók, vagyis sokszor a csomagnak csak az ülések alatt jut hely.
Joe Cronin, az International Citizens Insurance vezérigazgatója szerint az emberek "előbb-utóbb kevesebb dolgot fognak becsomagolni", de akár tíz évbe is beletelhet, mire az ülések alá pakolt táskákról teljesen lemondanak. A légitársaságok viszont változtathatnak a fej feletti szekrények méretén, melyek a kereslet miatt nagyobbak lehetnek. Ahelyett például, hogy a bőröndöket klasszikus módon fektetve pakolnák be, az új szekrények lehetővé teszik, hogy az oldalukra fordítva tárolják azokat, vagyis több férne be.
Ugyanakkor egy repülőgépek utasterével foglalkozó tervező szerint a szekrényeket teljesen el kellene távolítani.
"Azt mondanám, hogy elérkeztünk a törésponthoz. Elértük a maximumot. Talán egyáltalán nincs is szükségünk kézipoggyászokra. Valakinek ezt ki kellene mondania, mert kézipoggyászokkal együtt utazni nem a legmegfelelőbb repülési élmény" – mondta a húsz éve a szakmában dolgozó David Young.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
hely | vékonyabb | kézipoggyász | kisebb | repülés
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!