A túlturistásodás miatt egymás után hagyják el Velencét a helyiek

Az elmúlt években Velence leginkább azért került a címlapokra, mert egyike lett azon európai városoknak, ahol az éghajlatváltozás komoly gondokat okoz. Az árvizek, illetve a csatornák mentén emelkedő vízszint mellett azonban akadnak még további problémák is, amikkel a helyieknek szembe kell nézniük.

Ilyen például a lakhatás: sok velencei mostanság azért költözik el a lagúnák városából, mert a tömegturizmus és a Covid okozta áremelkedés miatt a megélhetési költségek túl magasra rúgtak.

Egy helyi hajóépítő, Giovanni De Ponte is kénytelen volt olcsóbb alternatíva után nézni. "Négy évig kerestünk házat Velencében, elég frusztráló az egész. Nem akartunk a Holdra menni vagy kacsalábon forgó palotában élni, csak egy házat szerettünk volna abban a városban, ahol születtünk. Végül egy másik szigeten találtunk lakást."

Idén nyáron ismét megnyitottak a kedvelt turisztikai pontok, amelyek a világ minden tájáról csábítják a művészet, a karnevál és a történelem szerelmeseit.

Jelenlegi Velencében lakni csupán húsz százalékkal kerül kevesebbe, mint New Yorkban.

Öt évvel ezelőtt Velencének még 67 ezer állandó lakosa volt, ma viszont már csak 50 ezren élnek a városban.

Az utóbbi időben a világ számos népszerű turisztikai pontján láthattuk, mekkora gondot okoznak a lezárások után valósággal beáramló turisták, amit sok városban egyszerűen képtelenek kezelni. Ez azt eredményezte, hogy a legtöbb helyen korlátozták a látogatók számát, vagy még drasztikusabb lépéshez folyamodva teljesen kitiltották a turistákat.

Több intézkedést javasoltak már Velence turizmusának kontrollálására is. Ilyen például a jövő nyártól tervezett online foglalási rendszer és a belépési díj a városba. A kezdeményezés értelmében a városba érkező látogatók Disneylandhez hasonlóan elektronikus kapukon keresztül léphetnének be. A javasolt összeg három és tíz euró (kb. 900 és háromezer forint) között változik, attól függően, hogy az illető az elő- vagy utószezonban érkezik-e a városba.

(Forrás: EuroNews, fotók: Pixabay, Getty Images)