Idén februárban nagyot csökkent a vendégéjszakák száma a tavalyi év azonos hónapjához képest.
A szálláshelyeken 552 ezer vendég 1,4 millió vendégéjszakát töltött el, ami azt jelenti, hogy a vendégek száma egy, a vendégéjszakáké pedig 0,4 százalékkal maradt el a tavaly februáritól. Míg a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 13 százalékkal csökkent, a külföldieké 17 százalékkal növekedett.
A belföldi vendégek száma februárban 11, a vendégéjszakáké 13 százalékkal csökkent az előző év azonos hónapjához képest. A vendégek száma 305 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 694 ezer volt.
Úgy tűnik, hogy egyre többen nem engedhetik meg maguknak az egyre növekvő szállásárakat.
A legnépszerűbb szálláshelynek a szállodák bizonyultak, ahol az éjszakák 77 százalékát töltötték, de a vendégéjszakák száma így is 11 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál.
A forgalom ennél is nagyobbat csökkent a panziókban, ahol 17, és a közösségi szálláshelyeken, ahol 19 százalékos volt a visszaesés.
A két legnépszerűbb turisztikai régió továbbra is a Budapest-Közép-Duna-vidéke és a Balaton, ahol a belföldi vendégéjszakák 27, illetve 17 százalékát regisztrálták.
Több volt viszont a külföldi vendég, akiknek száma 16, míg az általuk eltöltött éjszakáké 17 százalékkal emelkedett.
A szálláshelyekre érkezett 247 ezer vendég összesen 686 ezer vendégéjszakát töltött el, ezek 83 százalékát szállodákban, ahol a vendégéjszakák száma 17 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.
A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest-Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldivendég-éjszakák 65 százalékát regisztrálták.
Az összes bruttó árbevételen nincs nyoma a csökkenésnek, épp ellenkezőleg: az 42 százalékkal nőtt, és megközelítette a 30 milliárd forintot.
Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken 7,6 százalékkal többet, 1,7 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.
1873 kereskedelmi szálláshely, köztük 778 szálloda és 847 panzió volt nyitva a hónap egy részében vagy egészében.
Az összes eltöltött vendégéjszaka 50-50 százalékban oszlott meg a belföldi és a külföldi vendégek között.
Ha az év első két hónapját nézzük, a kereskedelmi szálláshelyeken összesen 8,5 százalékkal több, vagyis 2,8 millió vendégéjszakát regisztráltak. Míg a belföldi vendégek ebben az idősávban 4,4 százalékkal kevesebben voltak, a külföldiek 26 százalékkal többen jöttek, mint tavaly január-februárban, így mindkét csoport 1,4 millió vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken, amelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 51 százalékkal nőtt, és csaknem 62 milliárd forintot tett ki.
Ilyen körülmények között nem csoda, ha sokan szeretnének spórolni a szállásköltségeken, és ez a trend már az Airbnb-t is utolérte. Ugyanakkor sorra nyílnak a különleges szálláshelyek is, amelyek nem feltétlenül az árukkal, inkább az egyediségükkel igyekeznek versenybe szállni, mint például ez a csodás, balaton-felvidéki villa amely a francia életérzést képviseli.
(Forrás: MTI, képek: Getty Images)
vendégek | árak | február | belföld | statisztika
Háromnapos kanyartúra négy ország érintésével a Júliai-Alpokban, egy igazán klassz túramotorral, a régió legszebb útjain
Amikor megérint a prémium autózás érzése – a Pappas Auto három évtizede hazánk élvonalában

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!