Remélhetőleg nyáron már csak egy rossz emlék lesz – Vendéglátósok a kialakult helyzetről

Mint tudjuk, a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások alapjaiban rengették meg a turizmusban, a szórakoztatóiparban és a vendéglátásban dolgozók életét. Utóbbiak közül, aki megtehette, házhoz szállításra rendezkedett be, de akadnak olyan helyek is, melyek profilt váltottak. Ami viszont valamennyiük sorsában közös, hogy a járvány okozta megváltozott körülmények eddig nem tapasztalt próbatétel elé állították őket. Három eltérő profilú budapesti vendéglátóhely tulajdonosát, illetve igazgatóját kérdeztük arról, hogyan próbálják meg kibekkelni a bizonytalan ideig tartó nehéz időszakot, mi lesz az alkalmazottaik sorsa, és mit gondolnak, meddig tart ez az állapot.

"Mint minden vendéglátóegységet, minket is súlyosan érintett a helyzet, de azt gondolom, abból a szempontból szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy már a nyitás óta nagyon erős magyar törzsközönségünk van – mondja Németh Gergő, a Felix Kitchen&Bar igazgatója. – A házhoz szállítást jó időben tudtuk elindítani, és bár új ez a terület, de a vendéglátás iránti elkötelezettségünk és maximalizmusunk minden kiszállított csomagon érződik. Igyekszünk valamennyi felmerülő igényre megoldást találni, például van olyan törzsvendégünk, akinek Nagykovácsiig szállítjuk kedvenc spagettijét."

Németh Gergő hozzátette, próbálják optimalizálni az erőforrásaikat és munkát adni minden munkatársuknak, de ez az időszak óriási kihívás elé állítja őket is hétről hétre. A házhozszállítási szolgáltatásukat folyamatosan fejlesztik, tesztelik, amivel kapcsolatban eddig nagyon sok pozitív visszajelzést kaptak, ez pedig rengeteg erőt ad nekik. "Folyamatosan próbáljuk megtalálni a lehetőségeket a kialakult helyzetben, és ezáltal örömet szerezni a vendégeinknek. A közönségkedvenc aranygaluskánk a házhoz szállításban is megtartotta méltó pozícióját, de megoldottuk azt is, hogy Budapesten belül akár este tíz órakor is komoly borokat vagy champagne-t tudjanak tőlünk rendelni a vendégek, tökéletes hőmérsékletre hűtve. A jelenleg elérhető kínálatunk magyar alapanyagokra épít, például a Magyar Tarka Burgerhez a húst Dembrovszky Sándor családi vállalkozásából szerezzük be” – mondja az igazgató, kiegészítve még azzal, hogy kiemelten fontosnak tartják az összefogást.

Jelenleg három kórházzal állnak kapcsolatban, ahol ötven-ötven adag napi menüt ajánlottak fel a dolgozoknak a hét minden napján. Így a szakácsaiknak is van munkájuk, a kórházi dolgozók pedig tápláló ebédhez jutnak, amit az éttermi vezetőik szállítanak ki, tehát a csapatból mindenki kiveszi a részét a segítségnyújtásból.

"Sajnos nehéz előre megmondani, meddig tart ez az időszak, minden rajtunk és a fegyelmezettségünkön múlik. Bízunk benne, hogy nyáron már a teraszunkon ülve, a legszebb dunai panorámában gyönyörködve gondolunk csak vissza a mai helyzetre" – zárta némileg optimista hangulatban Németh Gergő.

A DiVino már az első bejelentés napján bezárta a borbárjait, mivel azok eleve mindennap tizenhat órától üzemeltek. Bánki Sándor tulajdonostól megtudtuk, azt tűzték ki célul, hogy megőrizzék a kapcsolatot a vendégeikkel, és otthonaikba jó borokat és jó történeteket tudjanak eljuttatni. "Így gondoltunk természetesen a házhoz szállításra, amit el is indítottunk a Wolttal, illetve a fiatal magyar borászokkal összefogva – akiknek a tételei megtalálhatók a kínálatunkban – heti egy alkalommal történő online borrandira, melynek hangulata semmihez nem fogható – mondta Bánki Sándor a Roadsternek, majd kitért az alkalmazottak foglalkoztatására is. – Kollégáink kapcsán óriási dilemma elé állított minket ez a rendkívüli helyzet. Egyelőre március végéig egyben tartjuk a csapatot, de ezt nem tudjuk hónapokig vállalni, mivel teljesen bizonytalan az újranyitás dátuma."

Ők is sajtóhírekből tájékozódnak, és a tulajdonos szerint napról napra távolibbnak látják a probléma végét. "Ez nagyban befolyásolja mind a nyitás idejét, mind az üzletmenetet. Valószínűleg lassan, lépésről lépésre fog újraéledni a város, és nekünk alkalmazkodnunk kell ehhez az új helyzethez."

Az egészségtudatos reggeliket kínáló, Iskola utcai Franziska az elsők között zárt be Budapesten. Horváth Franciska tulajdonos elárulta, ebben a helyzetben nem tehettek másként: "Egy közösségért vagyunk felelősek, a vendégeinkért, a kollégáinkért, a környéken lakókért, az ő biztonságuk és komfortérzetük a legfontosabb. Mi pedig gyorsan reagáltunk. Online kiszállítással indult el a Franziska három évvel ezelőtt, most visszatértünk a gyökereinkhez. Napi vegán menüvel, smoothie-kkal, a Franziska signature ételekkel várunk minden online rendelőt. A Wolttal régóta együtt dolgozunk, nagyon bízunk a szakértelmükben. Szerencsésnek mondhatom magunkat, mert nagyon erős vendégbázisunk van, akik máig hűségesek a helyhez, és a kedvenc ételeiket a megszokott törzsasztaluk helyett már online rendelik tőlünk. A legfőbb dolgunk az, mint az üzleti életben általában, előre nézni és optimistának maradni."

A Franziska több online csatornán is elérhető; a Wolton és a Netpincéren kívül a megszokott Franziska desszerteket az Édesváros oldalán, vagy az online webshopukban is meg lehet vásárolni, illetve sokan rendelnek tőlük kontaktmentes átvétellel. A cél, hogy valamennyi alkalmazottat megtarthassák, a csapatuk egyben maradhasson. "Még nem készítettem el a vészforgatókönyvet, vannak tartalékaink – folytatja a tulajdonos, aki a közeljövővel kapcsolatban a bizakodók táborát erősíti. – Reméljük, hogy ez az időszak inkább hetekben, és nem hónapokban mérhető, és a nyári napsütéses teraszon az epres smoothie bowl felett már csak egy rossz emlékként tér vissza. Bízni kell benne! És otthon maradni."

Ez is érdekelhet:

Így nyitnak újra a vendéglátóhelyek Kínában, a vírus csendesedtével

Kína most jócskán Európa előtt jár, ami a járványhelyzetet illeti.

(Fotók: Stiglincz Gábor, Unsplash)

divino | vendéglátóhely | borbár | intézkedés | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom