Close
A Vespa egykor aranyos négykerekű autót is gyártott

A Vespa egykor aranyos négykerekű autót is gyártott

A Vespa neve hallatán mindenkinek a divatos robogó ugrik be, pedig a Piaggio még autót is gyártott ezen a néven. Az apró négykerekű nagyon stílusos volt, de nem lett átütő siker, amiről egy rivális márka gondoskodott.

A Vespa neve egyet jelent a stílusos robogóval, amelyet a világ csaknem minden táján ismernek, és talán nincs is, aki ne vágyott volna egyre. Kevesen tudják, de a Piaggio nemcsak a híres robogót, de autót is gyártott Vespa néven. Az ötvenes évek végén bemutatott mikroautó akár még sikeres is lehetett volna, de nem a megfelelő időben érkezett.

A Vespa nevéről kinek ne a stílusos moped jutna eszébe?
Az egyik legismertebb törpeautó az Isetta volt, amit a BMW vett a nevére
A mikroautók közt is formásnak számított a Vespa négykerekűje

A második világháború után virágoztak a törpeautók, mint például az Isetta, amellyel kevés pénzből is autóba lehetett ülni, még ha csak aprócskába is. A Piaggio sem akart lemaradni a trendről, a robogó után egy autót is bemutatott Vespa néven.

A négykerekű járgány ennél kisebb nem is lehetett volna,

2,85 méteres hosszával a korabeli Fiat 500-nál is rövidebb volt.

A hátuljába került a 393 köbcentis, kéthengeres, kétütemű motor, amely ugyan csak 13 lóerőt teljesített, de mivel az egész autócska csupán 360 kilogrammot nyomott, vígan vitte előre, akár 95 km/h sebességgel. Szinte hihetetlen, hogy a Vespa autójának négyüléses változata is volt,

a térérzetet az alapáron adott nyitható vászontető javította.

A Vespa autója rosszkor érkezett, 1957-ben mutatták be,

éppen akkor, amikor a Fiat is kijött az 500-assal, és mint a Vespa a robogók közt, az ötszázas úgy lett legendásan népszerű az autók között. A Piaggio ezért csak négy évig gyártotta a sajátját, ez alatt mintegy 30 ezer példány készült, mára ennek töredéke maradt fenn.

A képeken látható példány 1961-ben, a gyártás utolsó évében készült, és jelenleg az Egyesült Államokban van, ahol újonnan is forgalmazták.

A Vespa mára nemcsak ritkább, de értékesebb is a Fiat 500-nál,

erre az autóra az RM Sotheby’s aukcióján lehetett licitálni, és 25-30 ezer dollár közti összeget vártak érte, végül 47 600 dollárért kelt el, ami 14 millió forintnak felel meg.

A legfőbb igényeket kielégítette a Vespa mikroautója…
…de a sorsát beárnyékolta a vele egyszerre érkező Fiat 500 óriási sikere

Olasz stílusikon

A Vespa robogója a mai napig nem ment ki a divatból, és olyan különlegességek is készülnek a stílusos kétkerekűből, mint a Dior divatházzal közösen készült luxusváltozat. Az olasz gyártó pedig a jövőre is gondol, és villanymotoros hajtással is elkészítette a robogóját.

(Képek: RM Sotheby’s, Getty Images)

Vespa | olasz autó | kisautó | fiat 500 | robogó

FOLYTASD EZZEL

A tíz legszebb spyder a Maserati történelméből

50 éves a legendás Porsche 911 Carrera RS – kipróbáltuk a hetvenes évek elejének leggyorsabb autóját

Rendeld meg a Roadster magazin 8. számát!
Friss, 200 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas melléklettel egészítettük ki, amelyben 33 kihagyhatatlan hazai élményt ajánlunk a nyárra. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom