Nem mindenki ugyanazt akarja egyszerre csinálni, ez pedig vitákat szülhet.
Vannak bizonyos íratlan szabályok, melyekkel az utasoknak tisztában kell lenniük, amikor felszállnak egy repülőgépre. Ha mindenki betartja ezeket, akkor kellemes lesz a hangulat a fedélzeten, megelőzve a problémák kialakulását.
Az egyik leggyakoribb vita a levegőben a személyes olvasólámpák vagy az utastérben világító elektronikus eszközök használata körül forog.
Bár az utasok egy része a fedélzet elsötétítésekor általában elalszik, nem mindenkinek van kedve olyankor szundikálni. Néhányan inkább olvasni szeretnének, vagy filmeket néznek a laptopjukon vagy az ülés háttámláján lévő képernyőn. Ehhez persze megvan a joguk, de mindig figyelni kell a megvilágításra, és hogy minél jobban elvegyüljenek az utastérben – ezt állítják a Stuff NZ utazási szakértői, akik szerint a képernyő fényerejének csökkentése figyelmes megoldás lehet.
– Vegyünk példát a légiutas-kísérőktől. Amikor leoltják a kabinvilágítást, kapcsoljuk le mi is a fényforrást. Húzzuk le az ablakredőnyt, és ha filmet nézünk, tompítsuk a fényerőt – mondják.
Az utasok más módon is csökkenthetik a fény erejét, például az olvasólámpa "visszafogásával". Akadnak olyanok, akik szeretik bekapcsolni a mellettük lévő ülések világítását is, ami viszont eléggé tapintatlan húzás. – Ha üres ülések vesznek körül, ne kapcsold fel az összes lámpát, és ne változtasd az üléssort kivilágított koncertarénává – szól a verdikt. Ilyen esetekre ajánlják inkább a felcsatolható olvasólámpát.
Az utasok még sötétben is ébren tarthatják a másikat abban az esetben, ha túlságosan hangosan hallgatnak zenét. Ennek megelőzésére a szakértők azt tanácsolják, hogy "tartsuk alacsonyan a hangerőt", és "fektessünk be néhány minőségi fejhallgatóba", ami csökkenti a zajszivárgást.
A fejhallgató viselése ma már a repülés elengedhetetlen része. A légiutas-kísérőknek viszont rendszeresen meg kell küzdeniük az utastérben zenét bömböltető utasokkal. A Sun Online Travel névtelenségbe burkolózó rezidens légiutas-kísérője ezzel kapcsolatban elmondta, mennyire nem szeretik az ezt művelőket. – Ez az egyik legdurvább dolog, ami a gépen megtörténik. Megértem, hogy nyaralni mennek, és szeretnének hangulatba kerülni, de a repülés alatt visszafoghatják magukat. Nem mindenki ugyanabból az okból repül – van, aki talán temetésre megy haza, míg mások félnek a repüléstől. Olyanok is felszállnak a fedélzetre, akik érzékenyek a hangos zajokra, ők biztosan nem akarják, hogy a mások zenét bömböltessenek. Szóval, legyünk tapintatosak, és gondoljunk arra, hogy rajtunk kívül még hányan vannak a repülőn.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
zaj | fedélzet | íratlan | szabályok | repülés
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!