Negyvenöt méterrel a tengerszint alatt autózhatunk majd át rajta.
Megépül Olaszország első víz alatti alagútja, mely egyben Európa legnagyobb víz alatti autóútja is lesz 16-16 méteres átmérőjével. A 3,4 kilométeres alagút a genovai kikötői öböl alatt halad, méghozzá legmélyebb pontján negyvenöt méterrel a tengerszint alatt.
A projekt célja amellett, hogy összekösse Genova kikötőváros keleti és nyugati részét, az is, hogy csökkentse a felszíni gépjárműforgalmat, valamint zöldebb és tisztább környezet teremtsen a Ligur-tenger partján fekvő városban.
Az alagútról már évtizedek óta rebesgetnek, a munkálatok keddi megkezdését Matteo Salvini közlekedési miniszter és miniszterelnök-helyettes történelmi napnak nevezte a város életében. Az alagútban, melynek tervezése Renzo Piano sztárépítészt dicséri, hetven kilométeres sebességgel juthatunk el autóval a város egyik feléből a másikba. A víz alatti autóúttal pedig Roberto Tomasi, az olasz autópálya-társaság (ASPI) elnöke szerint
évente egymillió óra gépjármű-menetidő spórolható meg, valamint a forgalom tenger alá terelésével tíz hektárnyi új közparkot nyernek kerékpár- és gyalogosutakkal.
A Renzo Piano sztárépítész tervezte vízalatti alagút tervét évtizedek óta dédelgették, az építkezés megkezdését Salvini “történelmi napnak” nevezte a város életében. Az egymilliárd euróba kerülő alagutat 2029 nyarán tervezik átadni.
(Forrás: Genovatoday, HVG, fotó: Genovatoday)
víz alatti | genova | olaszország | autóút | alagút
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!