Close
Ez történik, ha egy szerkesztőség sztárdizájnerekre bízza a szobáit

Ez történik, ha egy szerkesztőség sztárdizájnerekre bízza a szobáit

Gondolt egyet az itáliai Vogue, egészen pontosan a magazin főszerkesztője, és felkért nyolc ismert tervezőt, hogy a milánói dizájnhét alkalmából átmenetileg értelmezzék újra és bútorozzák be a szerkesztőségi szobákat a maguk elképzelése szerint – az eredményt pedig a fesztivál keretein belül egy kiállításon lehetett megnézni. 

A David/Nicolas francia-libanoni tervezőpáros feladata az volt, hogy berendezzen egy otthon melegét, hangulatát és kényelmét adó főszerkesztői irodát.

A duó az olasz stílust követve az elegancia, az egyszerűség és a kifinomultság vonalán haladva alapvetően fekete és fehér színvilágra építve álmodott meg egy moduláris polcrendszerrel ellátott, ezáltal megváltoztatható terű dolgozósarkot, amely inspirálóan hat a kreatívmunkát végzőre.

A párizsi bázisú Pierre Marie a talent roomot kapta meg, és mi tagadás, nem fogta vissza magát: igen merész témájú, egyedi tapétákkal borította be a falakat kicsit futurista jelleggel, sárga és arany mintákat párosított össze világoskék hátterű festett üvegablakokkal.

Ráadásként selyemfüggönyökkel lepte meg a megrendelőt. A folyosó másik végében található kortárs pihenőszoba koncepciója a Studio Proba alapítójának, Alex Probának a fejéből pattant ki. Elmondása szerint, amikor megkapta a munkát, feltette magának a kérdést: mit jelent egy ilyesmi szoba a munkatársainak?

Lényegében egy olyan helyet, ahol nem igazán töltenek több időt annál, mint ami egy tízórai vagy uzsonna elfogyasztásához szükséges.

Éppen ezért az általuk kreált pasztellszínekből és merészebb formákból álló pihenőszoba a figyelem elterelésére szolgál, és egy kicsit összezavarja a helyiségbe belépőt.

Egész biztosan extra energiát kell beletennie annak, aki a kreatívigazgató irodájának enteriőrjét kapja meg.

A szerb Ana Kraš meleg, szürke árnyalatokat hozott színes textúrájú textilfallal és élénk Bonbon lámpákkal – mindezeket a saját, New York-i irodájából importálva.

Massimiliano Locatelli építésznek ellenben a tárgyaló újraértelmezése jutott, amit a külvilág elemeinek beillesztésével oldott meg.

A Párizs melletti Désert de Retz kert által ihletett szoba közepén egy hatalmas márványasztal figyel, melyet alumínium és vulkáni kőzet keverékéből készült székek vesznek körül. Az egyik falon megnyugtató zöld színek üdvözölnek, a másikon a Vogue címlapjairól készült képeket vetítik.

A New York-i Rafael De Cárdenasnak futurisztikus látomása támadt az irodadizájnt illetően, ezért a régi, fából készült hagyományos bútorokat ötvözte a modernebbnek mondható, fémszékekkel és a szintén inkább a jövő felé kacsintgató világítással.

Inspirációként az Ultima Thule égitestet jelölte meg. A milánói Storage Associati ellenben két lábbal a földön maradt, amikor megálmodta az aktuális ügyek irodáját, bár a szoba a szimmetrikus elemek és a természetes káosz ellentétét közvetíti.

Főként az elegáns falak és az aranyszínű, tükröződő felületek szúrnak szemet ebben a helyiségben, amely visszafogott megvilágításával és növényeivel relaxiációs menedékként működik.

Ki mást is kérhetnek fel egy divatszerkesztő szobájának megtervezésére, mint egy divattervezőt?

JW Anderson a britek méltóságteljes otthonaiban gyakran megtalálható élénk sárgára festette a falakat, a szoba közepére pedig egy alacsony dohányzóasztalt tett azzal a céllal, hogy fricskát mutasson a tipikus irodai asztaloknak, mert ahhoz, hogy ezt használni lehessen, le kell ülni a földre.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Dezeen)

Close