Az autózás aranykorába repít vissza ez a Mercedes-Benz túrakocsi

A hatvanas évek óta egy család birtokában van ez a fenséges Mercedes-Benz Sports Tourer, amely a korának leggyorsabb és legvágyottabb túrakocsija volt. Ritka alkalom eladó példányt találni belőle.

Az 1920-as években nem sok gyorsabb autó volt ennél a Mercedes-Benz Sports Tourernél. A fantasztikus túrakocsi abban az időszakban született, amikor a Daimler és a Benz egyesültek, és éppen Ferdinand Porsche volt a cég főmérnöke. A később saját nevén is elismerést szerzett géniusz olyan erős, mégis sokoldalú autót tervezett, amely ugyanúgy otthon érezte magát a versenypályán, mint a hegyi utakon.

Mercedes-kereskedés Hamburgban, 1925-ben még az egyesülés előtt
Mercedes-Benz-kereskedés Frankfurtban, 1926-ban, már az egyesülés után
A Mercedes-túrakocsi jellegzetessége a 6,74 literes, soros hathengeres motorra szerelt Roots kompresszor volt,

amely csak akkor lépett működésbe, amikor teljes gázzal száguldott az autó, a teljesítményt ekkor néhány másodperc erejéig 120-ról 180 lóerőre növelte. A korabeli fényképeken építés közben, karosszéria nélkül is látható volt a jármű, aminek már a mechanikája is lenyűgöző látványt nyújtott.

Az új Mercedes premierje a Nürburgring első versenyén 1927-ben, 1-es rajtszámmal a győztes Rudolf Caracciola
A Sports Tourer, más néven Typ S rövid karrierjét versenysikerek övezték

A bemutatóját 1927-ben az éppen akkor elkészült Nürburgringen tartották,

ahol a Mercedes korabeli pilótája, Rudolf Caracciola máris kategóriagyőzelmet szerzett vele a pálya első autóversenyén. A sportsikerek mellett a kereskedésekben is népszerűvé vált a Sports Tourer, annak ellenére, hogy karosszéria nélkül is hétezer dollárba került. Olyan hírességek választották, mint Al Johnson énekes, a színész Marx fivérek vagy a Sherlock Holmes-regények írója, Sir Arthur Conan Doyle.

Csak egy dolog vethetett véget a Mercedes sikerének, a gazdasági világválság,

aminek következtében az eladások szinte teljesen eltűntek, 1930-ig ezért összesen csak 146 példány készült a Sports Tourerből. A képeken látható autó alvázát 1928-ban gyártották, Louis Delling kereskedő vásárolta meg a márka drezdai képviseleténél, majd a H. Glaser & Co. karosszériaépítő műhelyébe szállíttatta, hogy felépítménnyel lássák el.

Az évtizedek során többször is tulajdonost cserélt az autó, később már a berlini Buhne Carosserie cégére volt olvasható rajta, de a kutatások kiderítették, hogy végig a Glaser karosszériáját viselte a Mercedes. A jelenlegi tulajdonos édesapja

1964-ben vásárolta 15 ezer dollárért az akkor már New Yorkban lévő túrakocsit,

amely mostanáig a család tulajdonában maradt. Nem sokkal később teljesen felújították, rendszeresen használták, és végig gondját viselték.

57 év után a család úgy döntött, hogy megválik a féltett kincsétől, és új tulajdonost keres a ritka Mercedesnek. A Bonhams augusztus 13-i aukcióján lehet rá licitálni, és mivel ezt a típust gyakran generációkon keresztül őrzik gyűjteményekben, ezért különösen ritka alkalom, hogy eladót találni belőle. Az értéke alapján

3-4 millió dollárra számítanak érte, ami 800 millió és 1,2 milliárd forint közötti összegnek felel meg.

(Képek: Bonhams, Daimler)

Mercedes-sikerek

Caracciola nemcsak a Nürburgringen aratott sikereket a Mercedesszel, éppen kilencven éve annak, hogy hazai terepen győzte le az olasz riválisokat, és 1931-ben megnyerte az ezer mérföldes Mille Migliát. A Mercedes pedig a második világháború után is legendás sportautót alkotott, az eredetileg versenypályára szánt sirályszárnyas SL-ből az egyik legkeresettebb veterán autó, és a márka roadster-modellsorozatának elindítója lett, a történetét ebben a cikkünkben meséltük el.

túrakocsi | nürburgring | mercedes-benz | mercedes | mercedes-benz S | bonhams

FOLYTASD EZZEL

Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban

Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
A hely, ahonnan nem akarsz hazamenni – Spirit Hotel
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom