A hatvanas évek óta egy család birtokában van ez a fenséges Mercedes-Benz Sports Tourer, amely a korának leggyorsabb és legvágyottabb túrakocsija volt. Ritka alkalom eladó példányt találni belőle.
Az 1920-as években nem sok gyorsabb autó volt ennél a Mercedes-Benz Sports Tourernél. A fantasztikus túrakocsi abban az időszakban született, amikor a Daimler és a Benz egyesültek, és éppen Ferdinand Porsche volt a cég főmérnöke. A később saját nevén is elismerést szerzett géniusz olyan erős, mégis sokoldalú autót tervezett, amely ugyanúgy otthon érezte magát a versenypályán, mint a hegyi utakon.
A Mercedes-túrakocsi jellegzetessége a 6,74 literes, soros hathengeres motorra szerelt Roots kompresszor volt,
amely csak akkor lépett működésbe, amikor teljes gázzal száguldott az autó, a teljesítményt ekkor néhány másodperc erejéig 120-ról 180 lóerőre növelte. A korabeli fényképeken építés közben, karosszéria nélkül is látható volt a jármű, aminek már a mechanikája is lenyűgöző látványt nyújtott.

A bemutatóját 1927-ben az éppen akkor elkészült Nürburgringen tartották,
ahol a Mercedes korabeli pilótája, Rudolf Caracciola máris kategóriagyőzelmet szerzett vele a pálya első autóversenyén. A sportsikerek mellett a kereskedésekben is népszerűvé vált a Sports Tourer, annak ellenére, hogy karosszéria nélkül is hétezer dollárba került. Olyan hírességek választották, mint Al Johnson énekes, a színész Marx fivérek vagy a Sherlock Holmes-regények írója, Sir Arthur Conan Doyle.
Csak egy dolog vethetett véget a Mercedes sikerének, a gazdasági világválság,
aminek következtében az eladások szinte teljesen eltűntek, 1930-ig ezért összesen csak 146 példány készült a Sports Tourerből. A képeken látható autó alvázát 1928-ban gyártották, Louis Delling kereskedő vásárolta meg a márka drezdai képviseleténél, majd a H. Glaser & Co. karosszériaépítő műhelyébe szállíttatta, hogy felépítménnyel lássák el.
Az évtizedek során többször is tulajdonost cserélt az autó, később már a berlini Buhne Carosserie cégére volt olvasható rajta, de a kutatások kiderítették, hogy végig a Glaser karosszériáját viselte a Mercedes. A jelenlegi tulajdonos édesapja
1964-ben vásárolta 15 ezer dollárért az akkor már New Yorkban lévő túrakocsit,
amely mostanáig a család tulajdonában maradt. Nem sokkal később teljesen felújították, rendszeresen használták, és végig gondját viselték.
57 év után a család úgy döntött, hogy megválik a féltett kincsétől, és új tulajdonost keres a ritka Mercedesnek. A Bonhams augusztus 13-i aukcióján lehet rá licitálni, és mivel ezt a típust gyakran generációkon keresztül őrzik gyűjteményekben, ezért különösen ritka alkalom, hogy eladót találni belőle. Az értéke alapján
3-4 millió dollárra számítanak érte, ami 800 millió és 1,2 milliárd forint közötti összegnek felel meg.
(Képek: Bonhams, Daimler)
Mercedes-sikerek
Caracciola nemcsak a Nürburgringen aratott sikereket a Mercedesszel, éppen kilencven éve annak, hogy hazai terepen győzte le az olasz riválisokat, és 1931-ben megnyerte az ezer mérföldes Mille Migliát. A Mercedes pedig a második világháború után is legendás sportautót alkotott, az eredetileg versenypályára szánt sirályszárnyas SL-ből az egyik legkeresettebb veterán autó, és a márka roadster-modellsorozatának elindítója lett, a történetét ebben a cikkünkben meséltük el.
túrakocsi | nürburgring | mercedes-benz | mercedes | mercedes-benz S | bonhams
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!