Az autózás aranykorába repít vissza ez a Mercedes-Benz túrakocsi

A hatvanas évek óta egy család birtokában van ez a fenséges Mercedes-Benz Sports Tourer, amely a korának leggyorsabb és legvágyottabb túrakocsija volt. Ritka alkalom eladó példányt találni belőle.

Az 1920-as években nem sok gyorsabb autó volt ennél a Mercedes-Benz Sports Tourernél. A fantasztikus túrakocsi abban az időszakban született, amikor a Daimler és a Benz egyesültek, és éppen Ferdinand Porsche volt a cég főmérnöke. A később saját nevén is elismerést szerzett géniusz olyan erős, mégis sokoldalú autót tervezett, amely ugyanúgy otthon érezte magát a versenypályán, mint a hegyi utakon.

Mercedes-kereskedés Hamburgban, 1925-ben még az egyesülés előtt
Mercedes-Benz-kereskedés Frankfurtban, 1926-ban, már az egyesülés után

A Mercedes-túrakocsi jellegzetessége a 6,74 literes, soros hathengeres motorra szerelt Roots kompresszor volt,

amely csak akkor lépett működésbe, amikor teljes gázzal száguldott az autó, a teljesítményt ekkor néhány másodperc erejéig 120-ról 180 lóerőre növelte. A korabeli fényképeken építés közben, karosszéria nélkül is látható volt a jármű, aminek már a mechanikája is lenyűgöző látványt nyújtott.

Az új Mercedes premierje a Nürburgring első versenyén 1927-ben, 1-es rajtszámmal a győztes Rudolf Caracciola
A Sports Tourer, más néven Typ S rövid karrierjét versenysikerek övezték

A bemutatóját 1927-ben az éppen akkor elkészült Nürburgringen tartották,

ahol a Mercedes korabeli pilótája, Rudolf Caracciola máris kategóriagyőzelmet szerzett vele a pálya első autóversenyén. A sportsikerek mellett a kereskedésekben is népszerűvé vált a Sports Tourer, annak ellenére, hogy karosszéria nélkül is hétezer dollárba került. Olyan hírességek választották, mint Al Johnson énekes, a színész Marx fivérek vagy a Sherlock Holmes-regények írója, Sir Arthur Conan Doyle.

Csak egy dolog vethetett véget a Mercedes sikerének, a gazdasági világválság,

aminek következtében az eladások szinte teljesen eltűntek, 1930-ig ezért összesen csak 146 példány készült a Sports Tourerből. A képeken látható autó alvázát 1928-ban gyártották, Louis Delling kereskedő vásárolta meg a márka drezdai képviseleténél, majd a H. Glaser & Co. karosszériaépítő műhelyébe szállíttatta, hogy felépítménnyel lássák el.

Az évtizedek során többször is tulajdonost cserélt az autó, később már a berlini Buhne Carosserie cégére volt olvasható rajta, de a kutatások kiderítették, hogy végig a Glaser karosszériáját viselte a Mercedes. A jelenlegi tulajdonos édesapja

1964-ben vásárolta 15 ezer dollárért az akkor már New Yorkban lévő túrakocsit,

amely mostanáig a család tulajdonában maradt. Nem sokkal később teljesen felújították, rendszeresen használták, és végig gondját viselték.

57 év után a család úgy döntött, hogy megválik a féltett kincsétől, és új tulajdonost keres a ritka Mercedesnek. A Bonhams augusztus 13-i aukcióján lehet rá licitálni, és mivel ezt a típust gyakran generációkon keresztül őrzik gyűjteményekben, ezért különösen ritka alkalom, hogy eladót találni belőle. Az értéke alapján

3-4 millió dollárra számítanak érte, ami 800 millió és 1,2 milliárd forint közötti összegnek felel meg.

(Képek: Bonhams, Daimler)

Mercedes-sikerek

Caracciola nemcsak a Nürburgringen aratott sikereket a Mercedesszel, éppen kilencven éve annak, hogy hazai terepen győzte le az olasz riválisokat, és 1931-ben megnyerte az ezer mérföldes Mille Migliát. A Mercedes pedig a második világháború után is legendás sportautót alkotott, az eredetileg versenypályára szánt sirályszárnyas SL-ből az egyik legkeresettebb veterán autó, és a márka roadster-modellsorozatának elindítója lett, a történetét ebben a cikkünkben meséltük el.

mercedes-benz S | túrakocsi | mercedes-benz | bonhams | nürburgring

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom