Egy utazási szakértő érvel mellette.
Sokan úgy gondolják, hogy az utastér hátsó sorában lévők a legrosszabb ülések a gépen. John Burfitt szerint valójában ezek a legjobbak.
A szakértő nemrég Sydneyből Los Angelesbe repült, a számára rémálomszerűen alakult úton pedig alaposan átgondolta az ülőhely-foglalással kapcsolatos hitét. A pokoli repülésnek ugyanis a mögötte ülő személy volt leginkább az oka.
A nyűgös utas néhány percenként mozgolódott és nyújtózkodott, minden alkalommal meglökte vagy megrúgta Burfitt ülését. Erre ő udvariasan megkérdezte, nem tudná-e esetleg abbahagyni ezt a mozdulatsort, de választ nem igazán kapott rá. A légiutas-kísérők se bizonyultak túl segítőkésznek. Következésképpen majd' végig ilyen kellemetlenséggel kellett küzdenie és mivel hónapokkal korábban hasonló élményt élt át egy bangkoki járaton, ott és akkor megfogadta, valamilyen megoldást talál a problémára.
Meg is találta, méghozzá a fedélzeti üléssor leghátsó sorában.
Amikor hátrament, elégedettséget vett észre az ezeken az üléseken helyet foglalók arcán és hamar rájött, miért tűntek annyira nyugodtnak. Ezen helyek mögött ugye utasok helyett fal van, ami azt jelenti, hogy senki sem tudja rugdosni az ülést! És ez még nem minden, mert akadnak további előnyei is: mivel "el vannak dugva", így a kiskocsit tologató légiutas-kísérők sem mennek neki, illetve ugyanez a helyzet a sorok között elhaladó utastársakkal. Jól jöhet alvásnál is, mert van egy sarok, ahová bebújhatunk és nekidőlhetünk.
Sokan azonban ezeket tartják a legrosszabbaknak, ami azért lehetséges, mert – gyakran tévesen – azt hiszik, az ülések nem dönthetők. Ugyancsak elriasztja őket, hogy közel vannak a WC-khez, és hallani lehet az öblítés hangjait, egyesekben pedig akár klausztrofóbiás érzést is keltenek ezek a helyek. John Burfitt ellenben úgy véli, hogy a vélt hátrányok csekély árat jelentenek az előnyeiért cserébe.
Patrick Smith pilóta szerint egyébként sokkal gördülékenyebben menne a beszállás például egy-egy tengerentúli járatra, ha az emberek nem türelmetlenkednének (tehát nem a klasszikus fapados gépekre gondol, hanem a nagy utasszállítókra).
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
szakértő | fedélzet | repülés | ülés | repülő
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!