Ezért kell mindig a "legrosszabb" ülést választani a repülőn

Egy utazási szakértő érvel mellette.

Sokan úgy gondolják, hogy az utastér hátsó sorában lévők a legrosszabb ülések a gépen. John Burfitt szerint valójában ezek a legjobbak.

A szakértő nemrég Sydneyből Los Angelesbe repült, a számára rémálomszerűen alakult úton pedig alaposan átgondolta az ülőhely-foglalással kapcsolatos hitét. A pokoli repülésnek ugyanis a mögötte ülő személy volt leginkább az oka.

A nyűgös utas néhány percenként mozgolódott és nyújtózkodott, minden alkalommal meglökte vagy megrúgta Burfitt ülését. Erre ő udvariasan megkérdezte, nem tudná-e esetleg abbahagyni ezt a mozdulatsort, de választ nem igazán kapott rá. A légiutas-kísérők se bizonyultak túl segítőkésznek. Következésképpen majd' végig ilyen kellemetlenséggel kellett küzdenie és mivel hónapokkal korábban hasonló élményt élt át egy bangkoki járaton, ott és akkor megfogadta, valamilyen megoldást talál a problémára.

Meg is találta, méghozzá a fedélzeti üléssor leghátsó sorában.

Amikor hátrament, elégedettséget vett észre az ezeken az üléseken helyet foglalók arcán és hamar rájött, miért tűntek annyira nyugodtnak. Ezen helyek mögött ugye utasok helyett fal van, ami azt jelenti, hogy senki sem tudja rugdosni az ülést! És ez még nem minden, mert akadnak további előnyei is:  mivel "el vannak dugva", így a kiskocsit tologató légiutas-kísérők sem mennek neki, illetve ugyanez a helyzet a sorok között elhaladó utastársakkal. Jól jöhet alvásnál is, mert van egy sarok, ahová bebújhatunk és nekidőlhetünk.

Sokan azonban ezeket tartják a legrosszabbaknak, ami azért lehetséges, mert – gyakran tévesen – azt hiszik, az ülések nem dönthetők. Ugyancsak elriasztja őket, hogy közel vannak a WC-khez, és hallani lehet az öblítés hangjait, egyesekben pedig akár klausztrofóbiás érzést is keltenek ezek a helyek. John Burfitt ellenben úgy véli, hogy a vélt hátrányok csekély árat jelentenek az előnyeiért cserébe.

Patrick Smith pilóta szerint egyébként sokkal gördülékenyebben menne a beszállás például egy-egy tengerentúli járatra, ha az emberek nem türelmetlenkednének (tehát nem a klasszikus fapados gépekre gondol, hanem a nagy utasszállítókra).

(Forrás: Express, fotók: Getty Images)

repülő | tanács | tupp | utazás | fedélzet

FOLYTASD EZZEL

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Salalah – A téli üdülések új slágere

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram