Hálókocsik működnek Európa-szerte, de néhány új vonalat indítanak be idén a kontinens nagyvárosai között.
Decembertől kezdve hálókocsikra válhatunk jegyet Bécs és Párizs között München érintésével, illetve Zürich és Amszterdam között Köln érintésével. 2023 decemberétől járatok indulnak el Berlin és Bécs, illetve Brüsszel és Barcelona között.
2024 decemberétől pedig elindítják a Zürich és Barcelona közötti járatot. A járatok késő délután, este indulnak, és másnap reggel, délelőtt érnek a célállomásra.
A Reuters szerint Ausztria húsz új vonatot állít forgalomba, és reményeik szerint ezek a járatok évi 1,4 millió utast fognak szállítani.
Bőár a fapados légitársaságok olcsó jegyárai miatt a vonatozás veszített népszerűségéből, sok érv szól mellette. A pályaudvarok a városok közepén kapnak helyet, a felszállás kényelmesebb, nem kell órákkal korábban kiérni a beszálláshoz, és meg lehet szakítani az utazást a célállomásig vezető városokban.
A vonatozás egyre népszerűbb formája az utazásnak. A Svédországban terjedő flygskam mozgalom lényege, hogy a svédek csökkentsék a felesleges repülést, és helyette a vonatozást válasszák. A luxusvonatozás mint jelenség nem szűnt meg soha, erre bizonyíték a Belmond Royal Scotsman létezése is, amely áprilistól ismét szállítja utasait a skót felföldön át. Itthon is vannak látványos vonalak, idéntől emeletes panorámakocsikon gyönyörködhetünk a Dunakanyar szépségében.
vonat | bécs | brüsszel | hálókocsi | párizs
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!