Kilenc éven át építették, de úgy tűnik, megérte. A világ leghosszabb tengeri átkelőjét Ázsiában találjuk: a Hongkong–Csuhaj–Makaó híd ötvenöt kilométeren át nyúlik a messzeségbe a Gyöngy folyó torkolatvidékén.
A belépési és kilépési pontként szolgáló két mesterséges sziget közötti átkelő egyik legnagyobb előnye, hogy megspórol háromórányi utazást annak, aki a három metropoliszt érintve közlekedik. Eddig ugyanis négy órába tellett Hongkong repülőteréről eljutni Csuhaj városába, a hídnak köszönhetően innentől azonban csak egy órán át kell nyomni a pedált.
Főhídja egyébként huszonhárom kilométer hosszú, a létesítmény pedig magában foglal egy hatezer-hétszáz méteres víz alatti alagutat is.
A híd összekapcsolja az ázsiai gazdasági és pénzügyi metropoliszokat a dél-kínai Kuangtung tartomány területével, létrehozva ezzel egy nagy gazdasági régiót.
Igen masszív és stabil építmény, melyet úgy terveztek, hogy kibírja az óránként kétszáz km/h sebességű széllökéseket és a Richter-skála szerinti nyolcas erősségű földrengést, de akkor sem omlik össze, ha nekiütközik egy háromszázezer tonnás hajó. A szakembereknek muszáj volt odafigyelniük a vízi közlekedés biztosításra is, ami azt jelentette, hogy minimum negyvenegy méteres tengerszint feletti magassággal kellett számolniuk.
A százhúsz évre tervezett átkelőhöz négyszázhúszezer tonna acélt használtak fel, mindennel együtt húszmilliárd dollárba került.
https://player.vimeo.com/video/296613523
Jelenleg a világ leghosszabb tenger feletti hídjának számít, a bolygón pedig összességében a hatodik leghosszabbnak.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Getty Images)
Csuhaj | átkelő | viadukt | tenger feletti | makaó | híd
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!