Szélvédőre nincs szüksége a McLaren új csodaautójának, a vezetőjének viszont talán nem árt beszereznie egy bukósisakot.
Elva névre keresztelték a gyár új, szénszálas szuperautóját, amely egyben a McLaren legkönnyebb sportautója is.
A márka rajongóinak ismerős lehet az elnevezés, hiszen még a hatvanas években a gyári McLaren versenygépekre épülő, de más istálló színeiben feltűnt autók futottak Elvaként.
Az új Elva viszont közúti használatra készült, igaz, iparkodnia kell annak, aki szeretne egy példányt a garázsában tudni, merthogy csupán háromszázkilencvenkilenc darabot gyártanak belőle.
A teljesen nyitott utasterű modell a P1, a Senna és a Speedtail után az Ultimate Series legújabb tagja. Sem szélvédője, sem pedig oldalablakai nincsenek (bár előbbi opcionálisan választható), a gyár képviselőinek elmondása szerint azért, mert úgy alakították ki az aerodinamikáját, hogy a – 150 milliméterre kiemelkedni képes – légterelője az utasok fölött áramoltatja el a menetszelet.
A biztonság kedvéért azért jól jöhet a bukósisak, ugyanis az Elva egészen elképesztően gyorsul: három másodperc alatt eléri a 100 km/h-t, a 200-hoz pedig 6,7 másodpercre van csupán szüksége. Ha megnézzük a szuperteljesítményt biztosító motort, mindjárt megértjük az okát: négyliteres biturbó V8-asa 815 lóerős.
A modern, majdhogynem futurisztikus roadster nyolccolos központi érintőképernyőt kapott, a meglehetősen egyszerű pilótafülkében tolatókamerát is találni a navigáció mellett. Hátul pedig az időjárásálló bőrülések mögött egy kisebb tárolót alakítottak ki.
Az ára nettó 1,69 millió dollár, a kiszállításra viszont 2020 karácsonyáig még várni kell.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Wheelsage)
FOLYTASD EZZEL
